Powiat górowski
  • Powiat górowski
  • Powiat górowski
  • Powiat górowski
Polityka prywatności. Serwis używa ciasteczek-cookies aby zapamiętać otwartą sesję i ewentualne dane o logowaniu. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Serwis nie zapisuje ciasteczek-cookies do profilowania reklam lub śledzenia użytkownika. Polityka prywatności.
AKTUALNOŚCI - POWIAT STRONA GŁÓWNA COFNIJ WYSZUKAJ KONTAKT

Aktualności - powiat

Aktualności - oświata

Aktualności - kultura

Aktualności - sport



To jest archiwalna strona www do 1.4.2020
Aktualna znajduje się pod adresem www.powiatgora.pl



Protokół z obrad XII sesji Rady Powiatu Górowskiego

z dnia 28 grudnia 2011 roku od godz. 14.00 – 16.40


Protokół z obrad XII sesji Rady Powiatu Górowskiego
z dnia 28 grudnia 2011 roku od godz. 14.00 – 16.40

Obecni wg załączonej listy obecności.

Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak otworzył XII sesję Rady Powiatu
Górowskiego, przywitał Radnych oraz zaproszonych gości. Na podstawie listy obecności stwierdził, iż na podstawowy skład Rady 15, obecnych jest 15 Radnych. Potwierdził prawomocność obrad.
Punkt 2
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak otrzymaliście państwo porządek obrad, korzystając w § 20 ust. 4 Statutu proponuję zmiany do przesłanego państwu porządku obrad proponuję w punkcie 6. Przyjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr IV/20/11 Rady Powiatu w Górze z dnia 9 lutego 2011 r. w sprawie budżetu Powiatu Górowskiego na 2011 rok. W punkcie 13. Przyjęcie uchwały w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Górze, a w punkcie 7. Przyjęcie uchwały w sprawie ustalenia wydatków budżetu Powiatu, które w roku 2011 nie wygasają z upływem roku budżetowego. Czy są jeszcze inne propozycje zmian, co do porządku obrad? Nie widzę, w związku z tym przystąpimy do głosowania.
Głosowanie za wprowadzeniem nowego punktu 6. Przyjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr IV/20/11 Rady Powiatu w Górze z dnia 9 lutego 2011 r. w sprawie budżetu Powiatu Górowskiego na 2011 rok.
za - 15 głosów,
przeciw - 0 głosów,
wstrzymało się - 0 głosów.
Punkt 6 został wprowadzony do porządku obrad.
Głosowanie za wprowadzeniem nowego punktu 7. Przyjęcie uchwały w sprawie ustalenia wydatków budżetu Powiatu, które w roku 2011 nie wygasają z upływem roku budżetowego.
za - 15 głosów,
przeciw - 0 głosów,
wstrzymało się - 0 głosów.
Punkt 7 został wprowadzony do porządku obrad.
Głosowanie za wprowadzeniem nowego punktu 13. Przyjęcie uchwały w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Górze.
za - 15 głosów,
przeciw - 0 głosów,
wstrzymało się - 0 głosów.
Punkt 13 został wprowadzony do porządku obrad.
Głosowanie za przyjęciem nowego porządku obrad:
za - 15 głosów,
przeciw - 0 głosów,
wstrzymało się - 0 głosów.
Porządek obrad został przyjęty.
Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XI sesji Rady Powiatu Górowskiego.
4. Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym.
5. Interpelacje i zapytania.
6. Przyjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr IV/20/11 Rady Powiatu w Górze z dnia
9 lutego 2011 r. w sprawie budżetu Powiatu Górowskiego na 2011 rok.
7. Przyjęcie uchwały w sprawie ustalenia wydatków budżetu Powiatu, które w roku 2011 nie
wygasają z upływem roku budżetowego.
8. Przyjęcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Górowskiego na
lata 2012 – 2038.
9. Przyjęcie uchwały w sprawie budżetu Powiatu Górowskiego na 2012 rok.
10.Przyjęcie uchwały w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych
działających na terenie powiatu górowskiego na okres od 7 stycznia 2012 r. do dnia
4 stycznia 2013 r.
11.Przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Rady Powiatu Górowskiego na
rok 2012.
12.Przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji stałych Rady Powiatu
Górowskiego na rok 2012.
13.Przyjęcie uchwały w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie
w Górze.
14.Funkcjonowanie Spółki PCOZ w Górze.
15.Informacja o realizacji zadań z zakresu kultury i dziedzictwa narodowego.
16.Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
17.Wolne głosy i wnioski.
18.Zakończenie obrad.
Punkt 3
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak protokół oprócz wyłożenia do wglądu
w Biurze Rady jest dostępny zgodnie ze Statutem na 7 dni przed sesją na stronie internetowej Powiatu Górowskiego. Czy do protokołu z XI sesji są jakieś uwagi? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem protokołu z XI sesji Rady Powiatu Górowskiego.
za - 15 głosów,
przeciw - 0 głosów,
wstrzymało się - 0 głosów.
Protokół został przyjęty.
Punkt 4
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak proszę Pana Starostę Piotra Wołowicza o przedstawienie informacji z pracy Zarządu Powiatu Górowskiego w okresie międzysesyjnym.
Starosta Piotr Wołowicz proszę państwa sprawozdanie zostało załączone do materiałów na sesję (sprawozdanie w załączeniu), natomiast chciałbym jeszcze uzupełnić, w ostatnim czasie odbyły się jeszcze trzy Zarządy i tak 14 grudnia głównym tematem posiedzenia Zarządu było omówienie kwestii utworzenia filii górowskiego LO w Wąsoszu, wniosek przedstawiał Pan Burmistrz Zbigniew Stuczyk oraz kwestie dofinansowania dwóch imprez organizowanych przez Towarzystwo Przyjaciół Dzieci i Zespół Parafialny Caritas przy Parafii Św. Katarzyny w Górze, jeśli chodzi o zimowiska organizowane przez te instytucje. 20 grudnia odbyło się posiedzenia Zarządu, na którym została przyjęta uchwała w sprawie przyjęcia autopoprawki do projektu uchwały budżetowej na 2012 rok, która będzie przedmiotem obrad dzisiejszej sesji oraz uchwała w sprawie zmiany budżetu Powiatu Górowskiego na 2011 rok oraz został przyjęty projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie nadania Statutu dla PCPR w Górze a także wnioski o dofinansowanie działalności Sztabu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
i Zespołu Szkoła Podstawowa i Przedszkole w Witoszycach oraz między sołeckiego turnieju siatkówki i na ostatnim posiedzeniu 27 grudnia Zarząd Powiatu przyjął projekt uchwały
w sprawie ustalenia wydatków budżetu Powiatu, które nie wygasają z upływem tego roku budżetowego. Natomiast, jeśli chodzi o sprawy bieżące to uczestniczyłem, jako przedstawiciel Zarządu w kilku uroczystościach, które miały miejsce w ostatnim czasie i tak 23 listopada miałem przyjemność uczestniczyć w DPS we Wronińcu na uroczystości
w związku z dniem pracownika socjalnego, który był wspólnie organizowany prze DPS
i PCPR. 2 grudnia odbył się już 11 koncert Adamus w LO w Górze. 5 grudnia obchodziliśmy 20-lecie Fundacji Pomocy Szkole. 6 grudnia uczestniczyłem na zaproszenie Przewodniczącego w posiedzeniu Rady Nadzorczej PCOZ. 8 grudnia odbyła się uroczystość 60-lecia Biblioteki Pedagogicznej w Górze. 19 grudnia uczestniczyłem w spotkaniu, które odbyło się w Fundacji KGHM w Lubinie w sprawie możliwości pozyskania środków na dodatkowy sprzęt do naszej Spółki, która prowadzi opiekę medyczną. 21 grudnia uczestniczyłem w spotkaniu, które odbyło się w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji
w Warszawie i dotyczyło naszego projektu, który razem z kilkoma Powiatami został złożony wiosną tego roku w sprawie utworzenia numerycznej zasadniczej mapy cyfrowej, ponieważ zbliża się termin kolejnego naboru a nie ma żadnej informacji nad rozstrzygnięciem tego projektu nie ma, odbyło się takie spotkanie, w którym uczestniczyli przedstawiciele nowego Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji z Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego
i Departamentu Administracji Publicznej oraz z Głównego Urzędu Geodety Krajowego i na tym spotkaniu mogliśmy omówić aktualny stan naszego wniosku, aktualny stan naboru, możliwości finansowe i generalnie możliwości uzyskania dofinansowania do tego wniosku
i właściwie ze względu na to, że powstało nowe Ministerstwo i na nowo będzie tworzona cała Strategia cyfryzacji kraju, ocena tego wniosku została odłożona do momentu przyjęcia tej Strategii i dopiero wówczas, gdy będą wytyczne, gdy będą priorytety ujęte w tej Strategii ten wniosek będzie mógł być rozpatrywany i właściwie będą rozpatrywane wnioski z trzech naborów z listopada tamtego roku, z kwietnia tego roku i listopada tego roku, więc tych wniosków będzie bardzo dużo.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak czy są pytania i uwagi do sprawozdania? Nie widzę. Przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.
Punkt 5
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak interpelacje i zapytanie proszę bardzo.
Radny Jerzy Pala odczytał interpelację (interpelacja w załączeniu) następnie przekazał ją na ręce Przewodniczącego Rady.
Radny Edward Szendryk ile na terenie Powiatu Górowskiego funkcjonuje domów opieki nad osobami niepełnosprawnymi zarówno stacjonarnych jak i dziennych i kto sprawuje nad nimi merytoryczną kontrolę.
Radny Marek Zagrobelny odczytał interpelację (interpelacja w załączeniu) następnie przekazał ją na ręce Przewodniczącego Rady.
Radny Edward Szendryk czy w związku z oddaniem mostu na Odrze w Ciechanowie są dostępne plany jak będą przebiegać drogi dojazdowe i obwodnice na terenie miasta Góry
i okolicy?
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak czy w tym punkcie są inne zapytania
i interpelacje? Nie widzę. Przechodzimy do kolejnego punktu.
Punkt 6
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak projekt uchwały państwo otrzymaliście
w związku z tym otwieram dyskusję.
Radny Władysław Stanisławski ja mam prośbę do Pana Skarbnika o wyjaśnienie, otrzymaliśmy projekt uchwały w sprawie ustalenia wydatków budżetu Powiatu, które w roku 2011 nie wygasają z upływem roku budżetowego, czy zatem to zadanie inwestycyjne winno figurować w wykazie zadań inwestycyjnych na 2011, bo tak figuruje czy na 2012 prozę
o odpowiedź.
Skarbnik Powiatu Wiesław Pospiech na tym polega zasada niewygasów, że
w sprawozdawczości jest to wydatek wykonany w 2011 roku, zapłacony w 2012 roku.
Radny Marek Biernacki Przewodniczący Komisji Budżetu i Gospodarki komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radny Edward Szendryk Przewodniczący Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radny Grzegorz Aleksander Trojanek Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu
i Promocji komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radna Danuta Rzepiela Przewodnicząca Komisji Spraw Publicznych i Drogownictwa komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radny Jan Bondzior Przewodniczący Komisji Geodezji, Rolnictwa i Ochrony Środowiska komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak czy są pytania do projektu uchwały?
Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 14 głosów,
przeciw – 0 głosów,
wstrzymało się – 1 głos.
Uchwała została przyjęta.
Punkt 7
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak projekt uchwały państwo otrzymaliście
w związku z tym otwieram dyskusję.
Radny Marek Biernacki Przewodniczący Komisji Budżetu i Gospodarki komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak czy są pytania do projektu uchwały?
Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 15 głosów,
przeciw – 0 głosów,
wstrzymało się – 0 głosów.
Uchwała została przyjęta.
Punkt 8
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak projekt uchwały państwo otrzymaliście
w związku z tym otwieram dyskusję. Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 14 głosów,
przeciw – 0 głosów,
wstrzymało się – 1 głos.
Uchwała została przyjęta.
Punkt 9
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak projekt uchwały państwo otrzymaliście
w związku z tym otwieram dyskusję.
Starosta Piotr Wołowicz na dniach przyszła opinia RIO, która jest pozytywna i zwiera pewne uwagi, które należy teraz na etapie przyjmowania tego budżetu uwzględnić i w tym ostatecznym kształcie, który Pan Przewodniczący otrzymał te uwagi są uwzględnione tylko chcielibyśmy, aby wszyscy wiedzieli, nad czym głosujemy i prosiłbym, aby Pan Skarbnik te uwagi przedstawił jak one zostały w budżecie zapisane.
Skarbnik Powiatu Wiesław Pospiech praktycznie autopoprawkę przyjętą przez Zarząd omawiałem na poszczególnych Komisjach także państwo macie pełną świadomość, jedynie te kwestie, które RIO w dniu wczorajszym nam przedstawiło w swym orzeczeniu, w którym jest mowa o kwocie rezerwy celowej z przeznaczeniem na zadanie własne polegającym za zarządzaniu kryzysowym, zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym w budżecie na dany rok należy ująć kwotę rezerwy celowej w wysokości 0.5 % liczonego od wydatków bieżących pomniejszonych o obsługę długu i wydatki na wynagrodzenie i pochodne, w przypadku przyjętych zmian proponowanych do budżetu na 2012 rok ta kwota bazowa wynosiłaby 19.501.525 zł i 0.5 % z tego stanowi 97.507 zł. w związku z powyższym proponuje się by rezerwy podzielić w budżecie w ten sposób, iż rezerwy celowe 98.000 zł. na zadania związane z zarządzaniem kryzysowym, 275.000 zł na zadania związane z placówkami oświatowymi oraz rezerwę ogólna w kwocie 284.000 zł. także łączna kwota rezerw przedstawionych w autopoprawce Zarządu się nie zmienia, jedynie podział rezerw się zmienia, poza tym w uzasadnieniu do uchwały budżetowej doprecyzowano sprawy związane z kwotą wolna proponowaną do wprowadzenia na rok 2012, czyli do tej kwoty 1 mln. zł. skąd przewidujemy, że będzie taka kwota a nie inaczej, oraz doprecyzowano uwagi związane
z zadłużeniem Powiatu to jest z faktem, iż Powiat ma zaciągnięty kredyt długoterminowy na lata 2008 – 2038, który został zaciągnięty na restrukturyzację zadłużenia i pokrycie deficytu budżetu w 2008 roku, pozostałe zmiany omawiałem już przy okazji wprowadzania autopoprawek.
Radny Edward Szendryk Przewodniczący Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radny Marek Biernacki Przewodniczący Komisji Budżetu i Gospodarki komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radny Grzegorz Aleksander Trojanek Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu
i Promocji komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radna Danuta Rzepiela Przewodnicząca Komisji Spraw Publicznych i Drogownictwa komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radny Jan Bondzior Przewodniczący Komisji Geodezji, Rolnictwa i Ochrony Środowiska komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak czy są jeszcze pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 9 głosów,
przeciw – 2 głosy,
wstrzymało się – 4 głosy.
Uchwała została przyjęta.
Punkt 10
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak projekt uchwały państwo otrzymaliście
w związku z tym otwieram dyskusję.
Starosta Piotr Wołowicz chciałbym zaproponować poprawkę, ponieważ jak państwo wiecie poza opiniami wszystkich samorządów powiatu górowskiego, również jest niezbędna opinia Dolnośląskiej Izby Aptekarskiej, którą pozwolę sobie odczytać (opinia w załączaniu)
i dlatego proponowałbym w § 3 uchwały w pkt. 1 po słowach pod telefonem dopisać ”po warunkiem zabezpieczenia przez właścicieli apteki stałej obecności personelu fachowego
w czasie godzin czynności”.
Radny Edward Szendryk czyli jak nie ma fachowego personelu to dyżuru nie można pełnić czyli praktycznie każda apteka może wyznaczyć sobie tylko taki czasookres pracy kiedy będzie ten fachowy personel?
Starosta Piotr Wołowicz ja myślę, że wręcz odwrotnie ma wyznaczony czas pracy i w tym czasie musi wyznaczyć fachową osobę, która będzie pracowała, w pierwszych punktach uchwały wyznaczany ten czas pracy i jak gdyby stawiamy warunek, że wypełnienie tego czasu pracy niezbędna jest ta fachowa obsługa.
Radny Edward Szendryk ja, dlatego zabrałem, ponieważ dostaliśmy takie pismo od Pani Walkiewicz - Kordek z Apteki Przy Przychodni, które pozwolę sobie odczytać (pismo
w załączeniu).
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak czy Komisja Zdrowia pochylała się nad tym pismem?
Radny Edward Szendryk tak Komisja oczywiście negatywnie tą prośbą zaopiniowała, bo uważamy, że równość podmiotów wszystkich jest jednakowa.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak myślę, że możemy przystąpić do głosowania nad projektem uchwały wraz z poprawką zgłoszoną przez Starostę.
Wicestarosta Paweł Niedźwiedź myślę, że najpierw trzeba przegłosować poprawkę?
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak proszę o zabranie głosu Panią Radcę.
Radca Prawny Renata Torz o sposobie głosowania decyduje Pan Przewodniczący.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak przystąpmy do głosowania projektu uchwały z poprawką.
Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 15 głosów,
przeciw – 0 głosów,
wstrzymało się – 0 głosów.
Uchwała została przyjęta.
Punkt 11
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak projekt uchwały państwo otrzymaliście
w związku z tym otwieram dyskusję.
Radny Władysław Stanisławski Panie Przewodniczący nie chciałbym, aby Rada przekraczała swoje kompetencje, proszę o wyjaśnienie czy sprawozdanie z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów, które to zagadnienie ujęte jest w III kwartale roku 2012 jest obowiązkiem Rzecznika, ponieważ z tego, co wiem nie a jeśli ono jest zapisane
w planie pracy to czyni się obowiązkowym dla tego Rzecznika być może informacje można uzyskać w inny sposób nie zapisując jej w planie pracy Rady.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak proszę o zabranie głosu Panią Sekretarz Elżbietę Kwiatkowską.
Sekretarz Powiatu Elżbieta Kwiatkowska Rzecznik jest zobowiązana złożyć taką informację ze swojej działalności Panu Staroście, natomiast Pan Przewodniczący wzorem planu pracy tegorocznego gdzie była omawiana taka informacja uwzględnił taką informację
w planie pracy na rok 2012 to jest tylko zapoznanie się Radnych z taką informacją.
Radny Władysław Stanisławski myślę, że w takim razie powinniśmy zapisać informacja nie sprawozdanie z działalności, bo tę informację powinien przedłożyć Pan Starosta a tu jest napisane, że Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak dziękuję ja przyjmuję tą uwagę, bo ona się wydaje być merytorycznie trafna, dlatego proponuję w III kwartale w punkcie 2 słowo sprawozdanie zastąpić słowem informacja a jeśli chodzi o kolumnę sprawozdawca wpisać Starostę Górowskiego.
Radny Grzegorz Aleksander Trojanek w planie pracy Rady w II kwartale w pkt. 6 jest informacja z realizacji zadań SOSW w Wąsoszu natomiast Komisja Zdrowia i Opieki Społecznej chce się zająć również funkcjonowaniem SOSW w III kwartale mam prośbę, aby w planie pracy Rady przenieść pkt. 6 z II kwartału na III kwartał i połączyć wtedy z Komisją Zdrowia i Opieki Społecznej.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak przyjmujemy to, jako wniosek, aby pkt. 6 przenieść z kwartału II na III.
W tym momencie salę obrad opuścił: Radny Jerzy Pala. Aktualna ilość Radnych biorących udział w posiedzeniu - 14.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak czy są jeszcze propozycje i uwagi do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem uchwały z poprawkami:
za – 14 głosów,
przeciw – 0 głosów,
wstrzymało się – 0 głosów.
Uchwała została przyjęta.
Punkt 12
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak projekt uchwały państwo otrzymaliście
w związku z tym otwieram dyskusję. Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 14 głosów,
przeciw – 0 głosów,
wstrzymało się – 0 głosów.
Uchwała została przyjęta.
W tym momencie na salę obrad przybył: Radny Jerzy Pala. Aktualna ilość Radnych biorących udział w posiedzeniu - 15.
Punkt 13
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak projekt uchwały państwo otrzymaliście
w związku z tym otwieram dyskusję.
Radny Marek Zagrobelny chciałbym spytać czy którakolwiek z Komisji opiniowała ten Statut a jeśli tak to czy zauważyła dopisany przepis, który znajduje się w § 8 rozdziale III pkt. 11 z powołania Starosty Kierownik Centrum pełni funkcję Przewodniczącego Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności, ja chciałbym zauważyć, że
w uzasadnieniu tej uchwały jest mowa tylko o wejściu w życie od 1 stycznia, czyli za trzy dni ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i w związku z tym ten Statutu jest dostosowany do tej ustawy, nic się tutaj nie mówi o wprowadzeniu nowego zapisu, ja mam przed sobą opinie negatywną w tej sprawie Wojewódzkiego Zespołu ds. Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności, która to opinia wpłynęła do Starosty w dniu 23.12.2011 r.
Wicestarosta Paweł Niedźwiedź dzisiaj.
Radny Marek Zagrobelny z tego, co wiem faksem 23 grudnia, chciałbym poznać opinię Komisji w tej sprawie albo, aby Pan Starosta się ustosunkował.
Radny Edward Szendryk Przewodniczący Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Starosta Piotr Wołowicz odniosę się oczywiście do tej części pytania natomiast, co do tej części prawnej możemy poprosić Panią Radcę, natomiast chciałbym się odnieść do tego,
co Pan Radny Marek Zagrobelny powiedział, że dysponuje opinią z dnia 23 grudnia to jest dla mnie fascynujące, bo ja tą opinię, która otrzymałem dzisiaj i jest to opinia kierowana na moje ręce i tutaj w tej opinii nie mam na dole, że jest ona kierowana do wiadomości do innych osób, więc jest to dość ciekawy temat, natomiast chciałbym powiedzieć, że oczywiście ta opinia, którą Pan Milczanowski nam przesłał to jest jego opinia i w zasadzie tu nie ma żadnych podstaw prawnych, jest to kwestia interpretacji, oczywiście zalecenia, które są przedstawiane od strony Wojewódzkiego Zespołu d/s Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności one z założenia są jak najbardziej słuszne, to może w skrócie państwu powiem, że Wojewódzki Zespół najlepiej widziałby osobną instytucję, która powstałaby, jako następny podmiot w ramach funkcjonowania Powiatu ewentualnie, jako wydział Starostwa
i wtedy według tego Zespołu byłoby to najbardziej właściwe i najbardziej odpowiedni sposób funkcjonowania, który całkowicie wykluczałby konflikty interesów, sprzeczności podejmowania decyzji, uczestnictwa PCPR, jako strony, tylko według naszej informacji jest to kwestia interpretacji, wszystko rozbija się o sposób finansowania, do tej pory Powiatowy Zespół funkcjonował, jako jednostka, która praktycznie poza Przewodniczącym tego Zespołu była obsługiwana w całości przez PCPR i tak naprawdę dochodziło do takiej sytuacji, że dysponentem środków a więc odpowiedzialnym funkcjonowanie tej część budżetu była Pani Kierownik Merta, natomiast wydawaniem pieniędzy zajmował się zupełnie ktoś inny i praktycznie żadnego wpływu na to nie było i chyba były takie przypadki, że w połowie roku brakowało pieniędzy a Zespół miał dalej funkcjonować bez informacji czy zgody dysponenta tych pieniędzy odpowiedzialnego za to, dlatego ta zmiana, która tutaj została zapisana była to zmiana typowo organizacyjna, natomiast główna zmiana Statutu dotyczyła ustawy która zobowiązała nas do wyznaczenia instytucji, która będzie wykonywała tą uchwałę o pieczy zastępczej i tą uchwałą Zarządu Powiatu Pani Merta a właściwie jej instytucja została do tego wyznaczona i po to żeby przede wszystkim usprawnić organizacyjnie i kontrolnie, jeśli chodzi o gospodarkę finansowa i funkcjonowanie zarówno PCPR jak i Zespołu d/s Orzekania
o Stopni Niepełnosprawności ta zmiana została wprowadzona, jako skutek wcześniejszej decyzji, chciałbym powiedzieć, że takie na początku sugerowanie, że coś komuś umknęło, zostało wprowadzone nagle to tak jak powiedziałem główny zamysł dotyczył ustawy o pieczy zastępczej i to jest podstawa zmiany, natomiast kwestia tego, że nie będzie osobnego stanowiska Przewodniczącego Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności tylko tę funkcję będzie pełnił Kierownik PCPR to jest tylko kwestia organizacyjna.
Radny Władysław Stanisławski uważam, że tak jak Pan Starosta wypowiedział się w tym temacie odpowiedzialnym za strukturę organizacyjną ponosi Starosta i za wydatki Powiatu także i za przychody i za wydatki dzisiaj głosowaliśmy budżet i Panu Staroście brakuje pieniędzy jak widać, nie wiem, jakie przepisy zastosował ten Pan, nie wiem czy jest Przewodniczącym Wojewódzkiego Zespołu, my nie zwracaliśmy się do niego o interpretacje z tego, co mi wiadomo, natomiast były przypadki w poprzedniej kadencji Rady, iż była na zwolnieniu lekarskim osoba, która przewodniczyła Powiatowemu Zespołowi i podczas jej nieobecności ktoś musiał te czynności wykonać i wykonywali je pracownicy PCPR i nie widzę lepszego i korzystniejszego rozwiązania niż włącznie tego stanowiska do PCPR.
Radny Grzegorz Aleksander Trojanek proszę o doprecyzowanie, bo § 8 pkt. 3 mówi, że Kierownik kieruje Centrum przy pomocy głównego księgowego rozumiem, że jest to pewna forma zastępcy Kierownika, tak?
Starosta Piotr Wołowicz chodzi tu o część finansową a w przypadku nieobecności Kierownika zastępuje Kierownika.
Radny Marek Zagrobelny ja chciałbym się odnieść do tej kwestii, bo z tej opinii wynika jednoznacznie, że może następować pewien konflikt interesów, jeśli chodzi pełnienie funkcji Kierownika PCPR i Szefa składu orzekającego i mam taką propozycję żebyśmy się przed głosowaniem zapoznać się z tą opinią.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak jeśli jest tego typu wniosek myślę poddamy go pod głosowanie i będzie można zrobić przerwę powielić tą opinię i się z nią zapoznać, proszę powiedzieć czyja to jest opinia?
Radny Marek Zagrobelny ta opinia ma 6 stron nie wiem czy czytać to jest pismo skierowane do Pana Starosty, Pan Starosta ma to przez sobą.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak ale Pan Starosta odniósł się już do tej kwestii.
Radny Marek Zagrobelny argumenty wymieniają się z tą opinią jest to opinia osoby, która się na tym zna jest Szefem Wojewódzkiego Zespołu.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak rozumiem, że składa Pan wniosek formalny?
Radny Marek Zagrobelny jeśli chodzi o wniosek formalny to proponowałbym wykreślenie punktu 11 z § 8 i może Komisja Zdrowia na następnym posiedzeniu zajęłaby się tym dogłębnie, bo nie wiem czy powinniśmy to dzisiaj głosować?
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak głosowanie będzie, ponieważ jest to
w porządku obrad.
Radny Marek Zagrobelny więc składam wniosek formalny o wykreślenie punktu 11 z § 8.
Radny Władysław Stanisławski myślę, aby skończyć tą dyskusję, bo my albo jesteśmy samorządem powiatowym albo samorządem nie jesteśmy, bo w tym momencie opinie ktoś, kto pisze nie wiem na czyją prośbę takie opinie i z jakiej inicjatywy i w jaki sposób otrzymujemy dokumenty uważam, że należy oddalić wniosek Radnego Zagrobelnego i mój jest dalej idącym proszę głosować go, jako pierwszy i rozpatrywać projekt tej uchwały tak jak było w porządku obrad.
Radny Edward Szendryk chciałbym tylko nadmienić, że komisja orzekająca składa się zazwyczaj z przewodniczącego i członków komisji, ale tak trudna rola przypada tylko lekarzowi, który uczestniczy w tej komisji i on właściwie decyduje o zakwalifikowaniu do takiej czy innej grupy niepełnosprawności, natomiast pozostałe osoby czuwają nad organizacyjnym i może merytorycznym przebiegiem tego badania.
Radny Grzegorz Aleksander Trojanek mam pytanie, od kiedy ten Statut wejdzie w życie
i czy powołanie Kierownika PCPR na Przewodniczącego Zespołu jest niezgodne z prawem, bo jeśli nie to nie widzę problemu.
Starosta Piotr Wołowicz jeśli można to proszę aby Pani Kierownik Merta powiedziała szczególnie o tym konflikcie interesów.
Kierownik PCPR w Górze Bożena Merta myślę, że na ten temat Pan Starosta już wszystko powiedział, dopowiedział też Radny Stanisławski, ja w uzupełnieniu chciałabym się podzielić doświadczeniem i wiedzą, jaką posiadam w tym zakresie, otóż Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności jest to taka jednostka, która nie ma przymiotu jednostki organizacyjnej i od początku, od kiedy istnieje Powiat funkcjonuje w strukturze PCPR, nie zachodzi tu konflikt interesów, ponieważ pracę Zespołu określa ustawa
o rehabilitacji zawodowej i społecznej, która określa taką stroną prawną funkcjonowania tej jednostki nie odnosi się natomiast do kwestii usytuowania tej jednostki, czyli miejsca,
w którym ta jednostka ma funkcjonować, akt wykonawczy do tej ustawy - rozporządzenie
w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopni niepełnosprawności określa zakres i tryb działania zespołu oraz warunki techniczne i to jest najważniejsza sprawa w kwestii funkcjonowania tej jednostki, warunki techniczne, jakie musi spełniać ten organ, czyli posiadanie gabinetu lekarskiego w obecnej sytuacji, jaką mamy w Powiecie Górowskim ta jednostka od początku istnieje w strukturze PCPR, zmianą natomiast jest to, że funkcję tą
z powołania Starosty ma pełnić Kierownik PCPR, nie zachodzi tu konflikt interesów,
o którym mówił Radny Zagrobelny, ponieważ Kierownik PCPR nie jest przewodniczący składu orzekającego, ponieważ przewodniczącym składu orzekającego, czyli najważniejszą osobą, która podejmuje tutaj decyzje merytoryczne tak jak powiedział Radny Edward Szendryk jest lekarz składu orzekającego, Kierownik PCPR pełni funkcję zarządzająca, czyli reprezentuje Zespół na zewnątrz w kwestii obsługi administracyjnej i finansowej tego Zespołu, decyzje które podpisuje Kierownik nie zachodzą w konflikt z decyzjami które są wydawane w Powiatowym Zespole, ponieważ na podstawie orzeczeń które uzyskuje osoba która składa wniosek o wydanie orzeczenia o stopni niepełnosprawności, decyzję w tej kwestii wydaje Kierownik OPS a nie Kierownik PCPR środki którymi dysponuje Kierownik PCPR są to środki PFRON w żaden sposób nie wchodzą tutaj w konflikt z decyzjami które są wydawane przez Powiatowy Zespół, usytuowanie tego Zespołu jest korzystne dla naszego Powiatu, ponieważ tak jak powiedział Pan Starosta od początku obsługę administracyjną, prawna, finansową prowadzi PCPR, jednostka jest dotowane przez Urząd Wojewódzki, co roku wpływa dotacja, która wpływa na konto PCPR, nie jest wystarczająca na funkcjonowanie tej jednostki, po części taki kosztu pośrednie, które składają się na funkcjonowanie tej jednostki pokrywane są z budżetu PCPR a głównie obsługę administracyjną w dużej mierze prowadzą pracownicy PCPR, w większości Powiatów Dolnego Śląska tą funkcję pełnią Kierownicy PCPR.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak czy są jeszcze pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 14 głosów,
przeciw – 0 głosów,
wstrzymało się – 1 głos.
Uchwała została przyjęta.
Radny Piotr Iskra Panie Przewodniczący proszę o 5 min. przerwy przed tak ważnym punktem.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak ogłaszam 10 min. przerwy.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak po przerwie wznowił obrady.
Punkt 14
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak w tym punkcie oddaję głos Prezesowi Stanisławowi Hoffmannowi.
Prezes Spółki PCOZ w Górze Stanisław Hoffmann sprawozdanie finansowe złożyłem Radzie Nadzorczej i Zarządowi, czyli właścicielom i tu ograniczyłbym się do paru słów
a poświęciłbym więcej czasu na państwa pytania, bo to chyba będzie lepsza relacja między nami, muszę wyrazić zadowolenie, bo mam dzisiaj dobry dzień, bo ma biurku nie leży ani jedno wezwanie do zapłaty, co mnie bardzo zadawala jest to oczywiście spowodowane tym, że mocno Starostwo pomogło tą pożyczką 100.000 zł. i my jutro musimy te 100.000 zł. oddać i tutaj od razu Pana Starostę proszę, aby tych wezwań nie było i żeby mi od razu te pieniądze pożyczył 3 stycznia albo 2, sprawozdanie finansowe złożone na 30 wskazuje taką tendencję, że ta strata się obniża, co jest rzeczą oczekiwaną i powinni być wszyscy zadowoleni, bo
i Rada Nadzorcza jak i właściciele i ja, bo pacjenci nie bardzo są zadowoleni do końca, takie mam wrażenie, na część tego niezadowolenia nie mam wpływu mówię tu o funkcjonowaniu zespołów ratownictwa medycznego mógłbym tu mnożyć przykładami, ale nie chcę tego robić, bo musiałbym nie elegancko się w stosunku do konkurencji zachowywać, natomiast ta relacja jest nie prawidłowa i będzie trzeba coś postanowić żeby poprawić te relacje, żeby jednak ludzie byli przywożeni na czas i dopiero żeby karetka odjeżdżała jak lekarz przyjmie pacjenta do Szpitala, bo tutaj są nieporozumienia, Firma nie podlega mi i niestety nie specjalnie mam wpływ na jej funkcjonowanie, mogę tylko narzekać i pacjentów przepraszać, co czynię w tej chwili mamy taką sytuacje, że jutro kończymy negocjacje w NFZ, jeśli chodzi o szpitalnictwo myślę, że te pieniądze nie będą mniejsze niż w zaszłym roku, czyli w tym roku który mija
z drugiej zaś strony patrząc jak wszystko drożeje już nie mówię o żywności, energii czy
o lekach, ale jak drożeje praca ludzka, jeśli chodzi o funkcjonowanie mam tu na myśli konkurs, który ogłosiłem na świadczenia medyczne dla lekarzy i stawki, jakie lekarz mi zaproponowali to po prostu musiałem konkurs unieważnić, bo by się firma zawaliła w ciągu jednego miesiąca, także na razie jestem na etapie negocjacji na przyszły kwartał na tych stawkach, które były z lekarzami a w między czasie będziemy się dogadywać, co do nowych umów na 2012 rok, bezwzględnie muszę rozwiązać sprawę na oddziale wewnętrznym i ona
1 stycznia będzie miła finał, prawdopodobnie podpiszę umowę z nowym lekarzem, tyle mam do powiedzenia jeśli chodzi o sprawy bieżące, co do planów ten rok następny będzie bardzo trudny, jeśli chodzi o funkcjonowanie ze względów finansowych, bo budżet NFZ nie jest większy niż się spodziewano, na razie nie musimy zwalniać pracowników, nie robimy grupowych zwolnień, pojedyncze osoby odchodzą na własne życzenie a część umów się kończy 31 grudnia i nie będą przedłużone te umowy w ramach oszczędności, tyle na dzień dzisiejszy, jeśli są pytania to chętnie odpowiem.
Radny Marek Hołtra mówi Pan, że kończy negocjacje z NFZ czy to, co Panu zaproponowali jest porównywalne z tym rokiem?
Prezes Spółki PCOZ w Górze Stanisław Hoffmann myślę, że taka jest propozycja, jutro
o godz. 1500 mamy ostateczne negocjacje do podpisu zobaczymy jak będzie, Spółka ma wielki problem organizacyjny, ponieważ jest ustawa, która weszła w lipcu, Spółka powstała
w maju i ustawa nowa medyczna z kwietnia obowiązująca od 1 lipca, obliguje nas, że NZOZ nie ma racji bytu i wszystko firmuje Spółka, więc będziemy musieli się przymierzyć do poprawienia Statutu i zmiany w KRS, ustawa na to daje rok, ale myślę, że przełom roku jest taką dobrą rzeczą, bo można te bilanse pozamykać i można powiedzieć, jeśli chodzi
o przekazanie tego majątku, my już go zinwentaryzowaliśmy i wynosi ponad 2.544.000 zł.
i oczywiście pod ten kapitał założycielski ten bilans będzie inny wszystko się pozmienia, więc dopiero na koniec roku to wszystko zbilansujemy i przedstawimy łącznie z tym majątkiem ruchomym, który jest inwentaryzowany i ja to dzisiaj dam Skarbnikowi i poproszę, aby kopie po inwentaryzacji do nas trafiły.
Radna Danuta Rzepiela chciałabym się dowiedzieć, bo poprzedni Prezes Spółki twierdził, że oddał sprawę do Prokuratora, bo były nieprawidłowości, jeśli chodzi o konkurs na pogotowie?
Prezes Spółki PCOZ w Górze Stanisław Hoffmann według mojej wiedzy sprawa została umorzona, ja nie chodzę za tą sprawą, bo procedura konkursowa została przeprowadzona prawidłowo.
Radna Danuta Rzepiela czy są szanse żebyśmy wygrali następny konkurs?
Prezes Spółki PCOZ w Górze Stanisław Hoffmann jak będzie konkurs to na pewno do tego konkursu przystąpimy.
Radna Danuta Rzepiela szanse mamy?
Prezes Spółki PCOZ w Górze Stanisław Hoffmann szansa jest zawsze.
Radny Jan Bondzior czy są jakieś limity przyjmowania pacjentów do Szpitala, bo spotkałem się z taką sytuacją gdzie pacjent został przywieziony do Szpitala i nie został przyjęty?
Prezes Spółki PCOZ w Górze Stanisław Hoffmann kontrakt finansowy jest, jaki jest, więc jest wprowadzona taka księga przyjęć planowych natomiast w nagłych sprawach każdy pacjent powinien być przyjęty do Szpitala obojętnie czy jest limit czy nie.
Radny Grzegorz Aleksander Trojanek chciałbym się dowiedzieć ile osób 1 stycznia przestanie być pracownikami naszej Spółki?
Prezes Spółki PCOZ w Górze Stanisław Hoffmann 13 osób, część tych osób będzie mieć inną umowę cywilno – prawną na świadczenia.
Radny Edward Szendryk czy te zwolnienia nie zakłócą funkcjonowania poszczególnych oddziałów?
Prezes Spółki PCOZ w Górze Stanisław Hoffmann nie, tu chodzi o kierownika oddziału, ponieważ liczba skarg, jaka wpływa na moje biurku jest duża i ja nie będę tego już dłużej tolerował.
Robert Mazulewicz mam do Pana Prezesa trzy pytania:
1. czy mamy przerosty zatrudnienia, jeśli tak to ile pracowników trzeba by zwolnić?
2. jak wygląda wykonanie kontraktu z NFZ?
3. jak wygląda sprawa poradni ginekologiczno – położniczej?
Prezes Spółki PCOZ w Górze Stanisław Hoffmann ja nie podchodzę do tego czy jest przerost zatrudnienia czy nie, bo czym jest więcej pielęgniarek tym opieka jest lepsza, jeśli będzie nas stać finansowo to nie będziemy redukować personelu, jeśli chodzi o wyrobienie kontraktu to oddział wewnętrzny wyrabia na 80%, chociaż teraz mocno tak zdyscyplinowałem że w listopadzie było 103 %, nie jest to jakieś wielkie zmartwienie ponieważ nadwykonania mają inne oddziały i ja prosiłem o przesunięcie tych pieniędzy na te nadwykonania i myślę że mi się to zbilansuje na jakieś 93 % jest to niebezpieczne bo to obniża pozycje w negocjacji, jeśli chodzi o poradnię to poradnia w tej chwili dobrze funkcjonuje kontrakt jest wyrobiony jest pożyczone USG i jest dobrze, dzisiaj będzie tomograf, który pożyczyliśmy na dwa lata.
Robert Mazulewicz jak Fundusz płaci za nadwykonania?
Prezes Spółki PCOZ w Górze Stanisław Hoffmann mamy tutaj problem, bo Spółka nie jest następcą prawnym SP ZOZ.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak czy są jeszcze pytania, nie widzę, dziękuję bardzo.
Punkt 15
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak informację państwo otrzymaliście.
Czy są pytania do informacji? Nie widzę. Przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.
Punkt 16
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak w materiałach otrzymaliście państwo odpowiedzi na interpelacje i zapytania czy są jakieś niejasności i uwagi do odpowiedzi, nie widzę, jeśli chodzi o dzisiejsze to również odpowiedzi będą na piśmie.
Radny Edward Szendryk złożyłem dwie interpelacje na pierwszą proszę o odpowiedź na piśmie a na drugą proszę o odpowiedź dzisiaj.
Starosta Piotr Wołowicz jeśli chodzi o pytanie dotyczące obwodnicy Góry w kwestii dojazdu do mostu w Ciechanowie, na zaproszenie Pani Burmistrz Krzyszkiewicz uczestniczyliśmy razem z Panem Przewodniczącym w spotkaniu które zostało zorganizowane w siedzibie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu, która to instytucja w imieniu Marszałka prowadzi sprawę drogownictwa na terenie Województwa Dolnośląskiego
i zarządza tymi drogami, było to spotkanie robocze wraz z Firmą która zajmuje się przygotowaniem projektu i dokumentacji pod ostateczną wersję przebiegu obwodnicy miasta Góry i na tym spotkaniu mieliśmy okazję zapoznać się z proponowanymi wariantami przebiegu takiej obwodnicy i właściwie na dzień dzisiejszy można powiedzieć tyle, że Firma przygotowała cztery takie warianty, który będzie ostatecznie realizowany to dopiero się okaże po przeprowadzeniu różnego rodzaju prac związanych z ochroną środowiska, z raportami,
z opiniami, z przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami i wtedy zostanie wyznaczony ten jeden właściwy korytarz do przebiegu obwodnicy miasta i gminy Góra, natomiast został wyznaczony termin przygotowania dokumentacji ze wszystkimi pozwoleniami na realizację tej inwestycji na lipiec 2013 roku i wtedy po tym etapie będzie można przejść do realizacji
z tymże tak jak zostało to zaznaczone, realizacja będzie możliwa najprawdopodobniej
z nowego rozdania środków funduszy europejskich a więc zapewne będzie to rok 2014 - 2015 i wstępnie na ten rok określa się termin na wybudowanie obwodnicy Góry.
Radny Edward Szendryk czyli te warianty będą do publicznego wglądu, chciałbym się dowiedzieć czy ten jeden wariant czy te cztery?
Starosta Piotr Wołowicz zostały zaproponowane cztery i są to warianty, które w części się pokrywają omijając Starą Górę, przechodząc przez Starą Górę są różne te warianty i przy pracach już szczegółowych okaże się, który jest możliwy do wykonania.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak uczestniczyłem w tym spotkaniu
i dodam tylko pewną informację zostało to określone, jako spotkanie przedprojektowe, można uznać, że było to przedprojektowe, natomiast była to tylko prezentacja nie miało to na celu jakiś opiniodawczych konsultacji to nikt tego spotkania nie protokółował nie to było jego intencja, natomiast z ogólnych stwierdzeń, które pozwolę sobie tutaj zaprezentować, to nie umiem się zgodzić z taką interpretacją, że z czterech wariantów dwa omijają Starą Górę, tak nie jest, wszystkie proponowane warianty ingerują w zabudowę miejscowości Stara Góra, co do szczegółów myślę, że się pojawią już niedługo po nowym roku, bo Pani Burmistrz zaprosiła projektantów Firmy Wir, która prowadzi prace wstępne w tej chwili a generalnie realizuje cały projekt i napewno w pierwszych miesiącach 2012 roku będą przeprowadzone konsultacje społeczne i będzie zebranie z mieszkańcami Starej Góry, bo taka jest intencja, bo tam będzie najwięcej głosów, które mogą być niezadowolone z proponowanych rozwiązań, natomiast na prezentację proponowanych przebiegów myślę, że jest trochę za wcześnie, mogę tylko ogólnie powiedzieć tak z uwagi na to, że funkcjonowały i w Internecie i były już konsultacje prowadzone i została opracowana analiza funkcjonalno – przestrzenna trzywariantowa i było to ogólnie dostępne to z tej analizy został odrzucony zupełnie nie brany pod uwagę jeden wariant, który omijał Starą Górę za Gazownią, więc ten w ogóle nie jest brany pod analizę a pozostałe są bardzo zbieżne do tego, co było prezentowane w pozostałych dwóch, więc zachęcam do udziału w sesji miejskiej, kiedy będzie to omawiane, czy są jeszcze pytania, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.
Punkt 17
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak proszę, kto w tym punkcie chciałby zabrać głos?
Radny Władysław Stanisławski korzystając z okazji, że jest Pan Przewodniczący Rady Miejskiej chciałbym prosić, aby miasto rozważyło potrzebę i zastanowiło się nad problemem kaplicy cmentarnej na cmentarzu komunalnym tak się składa, że ona nam chluby nie przynosi postawiona w latach 70 tych miała pełnić inną funkcję tymczasem teraz odprawiają się tam ceremonie ludzi z innych wyznań księża bądź mistrzowie ceremonii przebierają się za kotarą proszę państwa to uwłacza ta kotara ma lat 40 lampy, które wiszą po obu stronach tez wiekowe są pordzewiałe od środka nie jest to miejsce godne dla odprawiania takich uroczystości nie tak powinno wyglądać nasze ostanie pożegnanie wydaje mi się że należy rozważyć rozbudowę tego obiektu w taki sposób by większość uczestników tych ceremonii mieściła się w środku warunki pogodowe są bardzo różne i teraz nie przesadzam 30 osób to jest już tłok w kaplicy wydaje mi się że należy ten problem rozważyć zwracam się tutaj do Pana Przewodniczącego Rady Miejskiej by rozważono możliwości rozbudowy a tymczasem usunięcia tych drastycznych a wcale kosztujących dużo zaniedbań ostatnio zauważyłem że coraz bliżej cmentarza daje się pozwolenia na budowę domów jednorodzinnych nie wiem czy to jest zgodne z planem ogólnym zagospodarowania miasta Góry czy czasem nie odstąpiono od tego.
Radny Edward Szendryk chciałbym zapytać czy Urząd Miasta Góry zna cennik pochówków?
Adrian Grochowiak chciałbym zabrać głos, jako mieszkaniec Góry, Pan Starosta w swoim sprawozdaniu ominął sprawę żwirowni w Sicinach, gdzie Zarząd Powiatu powiadomił Policję o podejrzeniu nielegalnego wydobycia, pracował tam geolog, była prowadzona wizja lokalna nic Pan o tym nie wspomniał.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak rozumiem, że jest to uwaga a nie pytanie.
Adrian Grochowiak uzupełnienie.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak prośba o uzupełnienie, tak rozumiem.
Starosta Piotr Wołowicz powiem tak, zanim zacznę uzupełniać to, co Pan Adrian Grochowiak nie usłyszał to jest tak, że pracuje Zarząd i pracuje Starostwo i żeby powiedzieć wszystko, co się dzieje to byśmy musieli tu siedzieć dwie godziny, ja nie będę przyjmował Pan stylu polemiki, Pana stylu rozmowy, ale tylko powiem, że dzisiaj jedna z osób, która jest Pana Szefem zadzwoniła do mnie i w swoim imieniu przepraszała za Pana zachowanie to tylko powiem na początku.
Adrian Grochowiak skargę już Pan na mnie wysłał?
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak proszę nie prowadzić polemiki teraz.
Starosta Piotr Wołowicz to jest właśnie kultura natomiast, jeśli chodzi o sprawę żwirowni to akurat Pan jest wyjątkowo dobrze zorientowany, że taka sprawa ma miejsce, jest prowadzona od jakiegoś czasu w ramach udzielenia nowej koncesji pojawiły się nieprawidłowości na prowadzonym wyrobisku żwiru w Sicinach i te nieprawidłowości i podejrzenie tych nieprawidłowości zostały zgłoszone do odpowiednich organów, które prowadzą tą sprawę pod kątem ewentualnego przestępstwa, natomiast Starostwo prowadzi tą sprawę pod kątem postępowania administracyjnego, jest ona toczona zgodnie z KPA i zgodnie z terminami, które są wyznaczone.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak chciałbym się dowiedzieć czy przedsiębiorca, który eksploatuje kopalinę żwiru odpowiedział na wezwanie Starosty?
Starosta Piotr Wołowicz nie odpowiedział.
Robert Mazulewicz podczas poprzedniej kadencji nie było problemu z dostępem do informacji w Starostwie pamiętam, że nie musiałem być ani razu u poprzedniczki Pana Starosty Beaty Pony, kilka razy byłem u Wicestarosty po informacje obecnie Pan Starosta
i Wicestarosta zdecydowali, że tylko oni będą udzielali informacji, oczywiście jest to niezgodne z prawem prasowym jak i ustawą o samorządzie powiatowym.
Radny Edward Szendryk nie wiem jak państwo, ale je dobrze oceniam pracę poprzedniego Zarządu, dzisiaj czerpiecie korzyści z pracy poprzedniego Zarządu, bo tak prawdę mówiąc te 23 mln. zł. to nie jest nie jest wasza zasługa, chciałbym, aby stać nas było, aby poprzedni Zarząd przeprosić za wszystkie złe słowa.
Radny Władysław Stanisławski nie słyszałem od Starosty Wołowicza by kiedykolwiek przypisał sobie, że Zarząd załatwił kwotę 22 mln. zł. i proszę państwa może przestańmy, bo na tym polega władza, że najpierw się ja krytykuje a po jakimś czasie z perspektywy upływu czasu trochę inaczej do zagadnienia podchodzimy.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Rogala problem jest nam znany zaszłości są duże w tym temacie w tej chwili cmentarzem komunalnym zarządza Firma Tekom natomiast, co do usług to zależy od Firmy, która realizuje te usługi pochówku.
Starosta Piotr Wołowicz chciałbym zapytać obecnych na sali dziennikarzy Panią Machowską i Panią Czyżak czy w ciągu ostatniego roku miały jakieś problemy z dostępem do informacji w Starostwie Powiatowym w Górze?
Panorama Leszczyńska Anna Machowska różnie z tym bywało Panie Starosto, zdarzało się tak, że trudno było Pana zastać aczkolwiek nie zgodzę się z tym, że Naczelnicy nie udzielają informacji.
Radio Elka Katarzyna Czyżak mogę potwierdzić to, co koleżanka powiedziała i chciałbym powiedzieć, że Naczelnicy mówią, że nie mogą udzielać wywiadów o ile informacje mogliby podać, wywiadu nie, kierują mnie do Pana Starosty a różnie bywa z uchwytnością.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak to znaczy, że jest pewien problem, nad którym należy się pochylić.
Radny Edward Szendryk niedawno prosiłem, aby powołać rzecznika w starostwie, to nie przeszło a teraz widzimy, że ułatwiłby on pracę dla Starosty i Naczelników.
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak czy są jeszcze wolne głosy i wnioski.
Nie widzę. Dziękuję.
Punkt 18
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Józefiak tak się składa, że dzisiejszą sesję mamy w czasie nadziei to znaczy między Świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem chciałbym państwu Radnym i obecnym na sali życzyć jak najwięcej nadziei na przyszły rok
i realizacji pewnych nadziei jednym słowem życzę państwu Do Siego Roku oby się wiodło
w pracy zawodowej w działalności społecznej i na każdej niwie i tymi słowami zamykam obrady XII sesji Rady Powiatu Górowskiego.


Na tym protokół zakończono.


Protokołowała:
Anna Michalska
Inspektor






MAPA STRONY NEWSLETTER NAPISZ DO STAROSTWA KANAŁ RSS LOGOWANIE
Serwis internetowy prowadzi: Starostwo Powiatowe w Górze, 56-200 Góra, ul. Mickiewicza 1, Tel. 65/544 39 00, faks 65/543 35 11, e-mail:sekretariat@powiatgora.pl Polityka prywatności. Serwis używa ciasteczek-cookies aby zapamiętać otwartą sesję i ewentualne dane o logowaniu. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Serwis nie zapisuje ciasteczek-cookies do profilowania reklam lub śledzenia użytkownika. Polityka prywatności.