![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
AKTUALNOŚCI - POWIAT | STRONA GŁÓWNA | COFNIJ | WYSZUKAJ | KONTAKT |
![]() Aktualności - powiat
![]() Aktualności - oświata
![]() Aktualności - kultura
![]() Aktualności - sport
|
To jest archiwalna strona www do 1.4.2020
|
WYDANIE LUB ZMIANA TREŚCI LICENCJI NA WYKONYWANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W ZAKRESIE POŚREDNICTWA PRZY PRZEWOZIE RZECZY (SPEDYCJA) KARTA INFORMACYJNA (KM-38)
I. Podstawa prawna 1. Ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz.1265) 2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 grudnia 2007 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2007 r. Nr 235, poz. 1726 ze zm.) . II. Wykaz wymaganych dokumentów I. WYDANIE LICENCJI 1. Wniosek o udzielenie licencji, 2. Zaświadczenie z rejestru skazanych lub oświadczenie stwierdzające niekaralność osób, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym, 3. Certyfikat kompetencji zawodowych, 4. Dokumenty potwierdzające posiadanie przez przedsiębiorstwo sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy potwierdzoną dostępnymi środkami finansowymi, majątkiem lub ostatnim bilansem rocznym przedsiębiorstwa, 5. Dowód wpłaty, 6. Pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela. II., ZMIANA TREŚCI LICENCJI 1. Wniosek o zmianę treści licencji, 2. Oświadczenie stwierdzające niekaralność osób, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym, 3. Certyfikat kompetencji zawodowych, 4. Dokumenty potwierdzające posiadanie przez przedsiębiorstwo sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy potwierdzoną dostępnymi środkami finansowymi, majątkiem lub ostatnim bilansem rocznym przedsiębiorstwa, 5. Dowód wpłaty, 6. Pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela. III. Opłaty Za udzielenia licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy pobiera sie opłatę w wysokości: - 800 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 2 do 15 lat, - 900 zł gdy termin ważności licencji wynosi powyżej 15 do 30 lat, - 1000 zł gdy termin ważności licencji wynosi powyżej 30 do 50 lat. Za wydanie wypisu z licencji na każdy pojazd zgłoszony we wniosku pobiera się opłatę w wysokości 1% powyższej opłaty. Za zmianę licencji pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji. Za wydanie wypisu z licencji w przypadku zmiany licencji pobiera się opłatę w wysokości 5% powyższej opłaty. Za wydanie wypisu z licencji na każdy pojazd niezgłoszony we wniosku o udzielenie licencji pobiera się opłatę w wysokości 11% powyższej opłaty. Opłatę dokonuje się w kasie Starostwa, ul. Mickiewicza 1, II piętro Godziny otwarcia kasy: poniedziałek 8.30 – 14.30, wtorek - piątek 7.30 - 14.00. Opłatę za wydanie licencji można dokonać przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Górze, ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra, nr konta: 68 2190 0002 3000 0048 3203 0101. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę należy dokonać w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Górze ul. Mickiewicza 1 lub przelewem na konto Urzędu Miasta i Gminy w Górze nr 82 1020 5226 0000 6102 0496 6893. IV. Termin załatwienia sprawy Do 30 dni V. Miejsce załatwienia sprawy Wydział Komunikacji i Dróg w Górze, ul. Mickiewicza 1 , pokój nr 15, 16, I piętro tel. 65 544-39-45, Godziny przyjęć interesantów: poniedziałek 8.15 – 14.30, wtorek - piątek 7.15 – 14.00 VI. Informacja o trybie odwoławczym Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Legnicy, w terminie 14 dni za pośrednictwem Starosty Górowskiego. VII. Dodatkowe informacje 1. Przewoźnik drogowy jest zobowiązany zgłaszać na piśmie wszelkie zmiany danych nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich powstania. 2. Ważność zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności osób zarządzających przedsiębiorstwem - ważne na 6 m-cy wstecz. 3. Posiadanie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego potwierdza się: a) rocznym sprawozdaniem finansowym, b) dokumentami potwierdzającymi: - dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami, - posiadanie akcji lub udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych, - udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych, - własność nieruchomości. |
MAPA STRONY | NEWSLETTER | NAPISZ DO STAROSTWA | KANAŁ RSS | LOGOWANIE |
Serwis internetowy prowadzi: Starostwo Powiatowe w Górze, 56-200 Góra, ul. Mickiewicza 1, Tel. 65/544 39 00, faks 65/543 35 11, e-mail:sekretariat@powiatgora.pl
|