![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
AKTUALNOŚCI - POWIAT | STRONA GŁÓWNA | COFNIJ | WYSZUKAJ | KONTAKT |
![]() Aktualności - powiat
![]() Aktualności - oświata
![]() Aktualności - kultura
![]() Aktualności - sport
|
To jest archiwalna strona www do 1.4.2020
|
ODBIÓR STAŁEGO DOWODU REJESTRACYJNEGO KARTA INFORMACYJNA (KM-13.)
I. Podstawa prawna 1. Art. 73 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2018 r., poz. 1990 z późn. zm.), 2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2017 r., poz. 2355 z późn. zm.), 3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2016 r., poz. 1088 z późn. zm.). 4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz.776 z Późn. zm.). 5. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 30 sierpnia 2016 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz.U. z 2016 r., poz. 1377 z późn.zm.). 6. art. 3 ustawy zdnia16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2018 r. poz. 1044 z późn. zm.). 7. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników (Dz.U. z 2016 r., poz. 689 z późn. zm.), 8. Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 marca 2016 r. w sprawie wysokości opłat za kartę pojazdu oraz jej wtórnik (Dz.U. z 2016 r. poz. 457), 9. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaków legalizacyjnego (Dz.U. z 2016 r., poz. 1084), 10. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.). II. Wykaz wymaganych dokumentów 1. pozwolenie czasowe lub dotychczasowy dowód rejestracyjny (w przypadkach, w których zamówienie nowego dokumentu nie wymagało wydania pozwolenia czasowego), 2. dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC, 3. zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu w przypadku upłynięcia terminu ważności okresowego badania technicznego od dnia złożenia wniosku do dnia odbioru dowodu rejestracyjnego, 4. dokument tożsamości do wglądu. 5. pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela - nie dotyczy to przypadków, w których pełnomocnictwo zostało już załączone do akt sprawy przy składaniu wniosku, III. Opłaty Opłat za wydanie stałego dowodu rejestracyjnego nie pobiera się. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę należy dokonać w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Górze ul. Mickiewicza 1 lub przelewem na konto Urzędu Miasta i Gminy w Górze nr 82 1020 5226 0000 6102 0496 6893. IV. Termin załatwienia sprawy Wydanie dowodu rejestracyjnego następuje niezwłocznie po przedstawieniu wymaganych dokumentów. V. Miejsce załatwienia sprawy Dla mieszkańców gminy Góra, gminy Niechlów oraz mieszkańców następujących miejscowości gminy Jemielno: Bieliszów, Borki, Chobienia, Chorągwice, Ciechanów, Cieszyny, Irządze, Jemielno, Kietlów, Luboszyce, Luboszyce Małe, Lubów, Majówka, Marcinówka, Równa, Smolne, Śleszów, Świerki, Uszczonów, Zdziesławice: Starostwo Powiatowe w Górze Wydział Komunikacji i Dróg, ul. Mickiewicza 1, pokój nr 20, I piętro tel. 65 544 39 61, 65 544 39 62 e-mail: rejestracja@powiatgora.pl Sprawę załatwiają: - inspektor Michał Zaremba, - podinspektor Sylwia Mikołajczyk, - referent Katarzyna Kubiak. Godziny przyjęć interesantów: poniedziałek 7.00 - 15.30 wtorek – czwartek 7.00 – 14.00 piątek 7.00-13.30 Uwaga!!! W Wydziale Komunikacji i Dróg obowiązuje system przywoławczy, do którego wydawane są bilety z automatu biletowego znajdującego się na korytarzu I piętra Starostwa Powiatowego w Górze. Wizytę w Wydziale Komunikacji i Dróg można również zarezerwować on-line. Dla mieszkańców gminy Wąsosz oraz mieszkańców następujących miejscowości gminy Jemielno: Czeladź Mała, Daszów, Łęczyca, Osłowice, Piotrowice Małe, Piskorze, Psary, Stanowice, Zawiszów: Starostwo Powiatowe w Górze Wydział Komunikacji i Dróg Oddział Zamiejscowy w Wąsoszu 56-210 Wąsosz, Pl. Wolności 17, pokój nr 28, I piętro, budynek B tel. 65 543 78 70 Sprawę załatwia: - inspektor Irena Rybak. Godziny przyjęć interesantów: poniedziałek 7.00 - 15.30 wtorek – czwartek 7.00 – 14.00 piątek 7.00-13.00 VI. Informacja o trybie odwoławczym Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Legnicy, w terminie 14 dni za pośrednictwem Starosty Górowskiego. Sprawdź czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru |
MAPA STRONY | NEWSLETTER | NAPISZ DO STAROSTWA | KANAŁ RSS | LOGOWANIE |
Serwis internetowy prowadzi: Starostwo Powiatowe w Górze, 56-200 Góra, ul. Mickiewicza 1, Tel. 65/544 39 00, faks 65/543 35 11, e-mail:sekretariat@powiatgora.pl
|