![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
AKTUALNOŚCI - POWIAT | STRONA GŁÓWNA | COFNIJ | WYSZUKAJ | KONTAKT |
![]() Aktualności - powiat
![]() Aktualności - oświata
![]() Aktualności - kultura
![]() Aktualności - sport
|
To jest archiwalna strona www do 1.4.2020
|
Protokół z obrad XXIII sesji Rady Powiatu Górowskiego Protokół z obrad XXIII sesji Rady Powiatu Górowskiego z 20 maja 2013 r. od godz. 8.00 – 10.30
Protokół z obrad XXIII sesji Rady Powiatu Górowskiego z 20 maja 2013 r. od godz. 8.00 – 10.30 Obecni wg załączonej listy obecności. Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk otworzył XXIII sesję Rady Powiatu Górowskiego, przywitał Radnych oraz zaproszonych gości. Na podstawie listy obecności stwierdził, iż na podstawowy skład Rady 15, obecnych jest 14 Radnych, nieobecny Radny Piotr Iskra. Potwierdził prawomocność obrad. Punkt 2 Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk otrzymaliście państwo porządek obrad, czy są propozycje zmian do porządku obrad? Nie widzę, proponuję przegłosować porządek obrad. Głosowanie za przyjęciem porządku obrad: za - 14 głosów, przeciw - 0 głosów, wstrzymało się - 0 głosów. Porządek obrad został przyjęty. Porządek obrad: 1. Otwarcie sesji. 2. Przyjęcie porządku obrad. 3. Przyjęcie protokołu z XXII sesji Rady Powiatu Górowskiego. 4. Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu Górowskiego w okresie międzysesyjnym. 5. Interpelacje i zapytania. 6. Przyjęcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Górowskiego na lata 2013 –2038. 7. Przyjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXI/136/12 Rady Powiatu Górowskiego z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie budżetu Powiatu Górowskiego na 2013 r. 8. Przyjęcie uchwały w sprawie przekształcenia Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Górze poprzez likwidację internatu. 9. Przyjęcie uchwały w sprawie stopniowej likwidacji Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych w Górze. 10. Przyjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od odwołania darowizny. 11. Przyjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawek opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi oraz wysokości kosztów powstałych w razie odstąpienia od usunięcia pojazdu. 12. Ocena funkcjonowania opieki specjalistycznej w tym stomatologicznej w Powiecie Górowskim. 13. Sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Policji w Górze za rok 2012 – Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Powiatu Górowskiego. 14. Informacja o stanie bezpieczeństwa Powiatu Górowskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej za 2012 r. 15. Ocena zasobów pomocy społecznej na rok 2012 dla Powiatu Górowskiego. 16. Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Górze, działania Organizatora rodzinnej pieczy zastępczej za 2012 r. oraz wykaz potrzeb na 2013 r. 17. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania. 18. Wolne głosy i wnioski. 19. Zakończenie obrad. W tym momencie na salę obrad przybył Radny Piotr Iskra. Aktualna ilość Radnych biorących udział w posiedzeniu - 15. Punkt 3 Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy do protokołu z XXII sesji są uwagi? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania. Głosowanie za przyjęciem protokołu z XXII sesji Rady Powiatu Górowskiego. za - 14 głosów, przeciw - 0 głosów, wstrzymało się - 1 głos. Protokół został przyjęty. Punkt 4 Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk proszę Pana Starostę Piotra Wołowicza o przedstawienie informacji z pracy Zarządu Powiatu Górowskiego w okresie międzysesyjnym. Starosta Piotr Wołowicz proszę państwa sprawozdanie zostało załączone do materiałów na sesję (sprawozdanie w załączeniu), w międzyczasie 17 maja odbyło się posiedzenie Zarządu, aby dokonać zmian w uchwale budżetowej, jeśli chodzi o najważniejsze wydarzenia, które miały miejsce w okresie międzysesyjnym, chciałbym państwa poinformować o trzech istotnych tematach, które w tym czasie miały miejsce, zacznę o decyzji personalnej, chciałbym poinformować, że w związku z pozytywną opinią Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego 15 maja Pan Jarosław Szypiłło został powołany na następną 5 kadencję na stanowisko Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Górze, w kwietniu spotkaliśmy się Dyrekcją Dolnośląskiego Biura Geodezji i Terenów Rolnych, tematem spotkania była realizacja zadań poscaleniowych, czyli budowa dróg w dwóch obrębach Witoszyce i Chróścina, realizacja inwestycji powinna już się zbliżać ku końcowi, bo termin zapisany w umowie tj. koniec czerwca tego roku, niestety termin ten nie zostanie zachowany, trwa procedura związana ze zbyciem naszej Spółki prowadzącej Szpital, powołana została Komisja do spraw negocjacji i rokowań, Komisja odbyła już pierwsze posiedzenia, pierwsze posiedzenie było związane ze sprawdzaniem poprawności ofert, które wpłynęły, jeśli chodzi o chętnych do nabycia tej Spółki, 4 podmioty złożyły chęć brania udziału w negocjacjach, zakupu tej Spółki, ZOZ Głogów został odrzucony ze względu, że nie spełniał formalnych oczekiwań, natomiast pozostałe podmioty a więc „Ventriculus” Leszno, Grupa Nowy Szpital Szczecin, PCZ Polski Holding Medyczny Wrocław zostały zakwalifikowane do dalszego etapu negocjacji, 22 i 24 kwietnia odbyły się pierwsze rozmowy negocjacyjne z podmiotami, które przedstawiły swoje oferty, jesteśmy w połowie ponieważ jedna firma zakończyła a druga rozpoczyna audyt w Spółce i po zakończeniu tego audytu Firmy zostały zobowiązane do przedstawienia ostatecznej oferty, po przedstawieniu tej oferty zespół negocjacyjny wybierze jedną najbardziej korzystną z którą będzie prowadził ostateczne rokowania i negocjacje dotyczące szczegółów i jeśli negocjacje zakończą się przygotowaniem projektu umowy sprzedaży wówczas zostanie ten projekt i wszystkie warunki przedstawione Radzie do wyrażenia zgody na sprzedaż jeśli to będzie cena po niżej wartości nominalnej udziałów, myślę, że czerwiec będzie miesiącem, w którym będziemy zmierzać ku końcowi, jeśli chodzi o zakończenie negocjacji, chciałbym jeszcze przedstawić państwu planowane przeznaczenie nieruchomości, którymi dysponuje Powiat w sensie zarządzania nimi, jako wyznaczony do zarządzania nieruchomościami Skarbu Państwa, taką informację zobowiązaliśmy się przedstawić, przedstawię plany, jeśli chodzi o byłą strażnicę na ul. Kościuszki, otrzymaliśmy od Wojewody zgodę na sprzedaż, odbył się pierwszy przetarg nie było zainteresowania, dostaliśmy zgodę na obniżenie ceny wywoławczej, dzisiaj jesteśmy w trakcie drugiego przetargu, cena została obniżona do kwoty 950.000 zł, jakie będzie zainteresowanie to się dopiero okaże, jest jeszcze jeden etap, czyli negocjacje, nie ma sprecyzowanych celów co do zagospodarowania tej nieruchomości przez Powiat, więc procedura sprzedaży jest najbardziej właściwa, następna nieruchomość jest to budynek w której mieści się aktualnie PZD na ul. Armii Polskiej, w związku z tym, że PZD funkcjonuje na terenie Powiatu na trzech nieruchomościach: Niechlów, ul. Poznańska i ul. Armii Polskiej, jest problem nadmiaru tych nieruchomości i problemu z ich utrzymaniem i w związku z tym po wstępnych rozmowach z Panem Dyrektorem doszliśmy do wniosku, że PZD może zmieścić się w dwóch pozostałych nieruchomościach, ze wstępnych ustaleń chcielibyśmy docelowo w tym budynku umieścić PCPR i wystąpić z wnioskiem do Wojewody o komunalizację właśnie na ten konkretny cel, jeśli chodzi o dawną przychodnię na ul. Armii Polskiej, gdzie teraz między innymi mieści się PCPR jest to jedyna nasza jednostka powiatowa która się tam mieści, również dwa pomieszczenia ma jeszcze tam PCDN, jest to budynek który wymaga znacznych nakładów finansowych, nie tylko żeby go utrzymywać, ale również żeby doprowadzić do takiego stanu w którym będzie można normalnie funkcjonować, w związku z tym że na ten budynek zgodnie z przeznaczeniem, czyli przychodni lekarskiej jest duże zainteresowanie ze strony wszystkich trzech podmiotów które są zainteresowane Spółką, więc jeśli dojdzie do skutku sprzedaż naszej Spółki i tym samym jak zostanie podtrzymane zainteresowanie tą nieruchomością, to chcielibyśmy żeby ta nieruchomość została przeznaczona na ten cel, jeśli okaże się że ta procedura związana ze sprzedażą Spółki nie dojdzie do skutku, to mimo wszystko chcielibyśmy żeby ta nieruchomość stała się własnością Spółki i chcielibyśmy ją wnieść aportem do Spółki w celu zagospodarowania na potrzeby medyczne związane z ochroną zdrowia, następna nieruchomość tj. internat jest dzisiaj uchwała która zamyka ostatecznie temat budynku na ul. Kościuszki i tu jest największy problem w sensie kosztochłonności zagospodarowania, w pierwszej fazie rozważane były dwa bloki zagospodarowania, pierwszy związany był z oświatą, drugi związany z pomocą społeczną, oba wymagają bardzo dużego zainwestowania środków finansowych, na co Powiatu nie stać, w związku z tym przeznaczenie internatu na dzień dzisiejszy jest trudny do sprecyzowania chcielibyśmy, jeśli będzie takie zainteresowanie, część nieruchomości przeznaczyć na funkcje biurową jaką pełni teraz budynek przy ul. Armii Polskiej, czyli dawna przychodnia, gdzie różnego rodzaju instytucje wynajmują od nas pomieszczenia, następna nieruchomość czyli tzw, pałacyk przy ul. Podwale nieruchomość w tej chwili nie jest zagospodarowana, odbyły się przetargi które nie przyniosły rozstrzygnięcia, pojawił się pomysł zagospodarowania który jest związany z konkursem, chcielibyśmy aby ten budynek funkcjonował z przeznaczeniem na działalność organizacji pozarządowych, nie tyle na samą działalność tych organizacji a na miejsce współpracy organizacji pozarządowych z samorządem terytorialnym, być może po dokładnej analizie przeznaczenia tych pomieszczeń udałoby się tam również przeznaczyć miejsce i zagospodarować część na Pracownię Historii Ziemi Górowskiej, również taki cel ta nieruchomość by spełniała, natomiast główne przeznaczenie tej nieruchomości to jest takie miejsce współpracy z organizacjami pozarządowymi zarówno samorządu powiatowego, jak i gminnych samorządów funkcjonujących na terenie Powiatu Górowskiego, jak miałby to wyglądać w praktyce, nieruchomość dalej pozostałaby własnością Powiatu, Starostwo Powiatowe zarządzało by tą nieruchomością, niemniej jednak jej użytkowanie byłoby w znacznej mierze podporządkowane działaniom organizacji pozarządowych, chcielibyśmy aby tam przeniósł się główny trzon tej platformy funkcjonowania organizacji pozarządowych a więc inkubator organizacji pozarządowych który mógłby tam prowadzić swoją działalność i tam skupiać wszystkie organizacje pozarządowe, regulując sposób korzystania z tych pomieszczeń, są tam duże sale które mogłyby być przeznaczone na sale konferencyjne, ale również biura z których mogłyby korzystać te organizacje pozarządowe i chcielibyśmy aby tam ta część się skupiała, natomiast docelowo gdyby udało nam się zrealizować i brać udział w programie który miałby wypracować model współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi, tam funkcjonowałoby przez okres realizacji tego projektu tzw. biuro osoby która byłaby wyznaczona ze Starostwa Powiatowego jako pracownik Starostwa Powiatowego, która miałaby prowadzić biuro związane zarówno z aktywizacją organizacji pozarządowych jak i tworzeniem tej platformy współpracy a docelowo celem udziału w tym projekcie miałoby być dojście do takiego mechanizmu, do takiego modelu. który pozwoliłby na wyłonienie przez Powiat Górowski organizacji wiodącej która prowadziłaby takiego typu inkubator przez następne lata i tam stworzyła wspólnie z tym biurem takie forum, gdzie można byłoby podejmować różnego rodzaju działania wspólne na wielu płaszczyznach, związanych zarówno z diagnozowaniem różnego rodzaju problemów lokalnych, z realizacją różnego rodzaju zadań publicznych, ze stwarzaniem strategii różnego rodzaju projektów, w ramach tego projektu otrzymalibyśmy kwotę ok. 200 tyś zł. na półtora roku, z tego chcielibyśmy to biuro sfinansować i część tego etatu i tym samym część środków mogłaby być przeznaczona na utrzymanie części biurowo – administracyjnej, natomiast na utrzymanie lokalu, jeśli chodzi o media, o inne opłaty, to wtedy myślę że udałoby się zorganizować w ramach budżetu naszego Powiatu, projekt jak wejdzie w życie to od 1 stycznia, chcielibyśmy aby od września inkubator jak i organizacje mogły korzystać z tego budynku do swoich celów statutowych, wszystkie te decyzje są uzależnione od kilku kwestii które w między czasie zostaną rozstrzygnięte, niemniej jednak celem było stworzenie kierunku w którym chcielibyśmy iść, jeśli chodzi o nieruchomości te które są własnością Powiatu, jak i te które są własnością Skarbu Państwa w Zarządzie Powiatu. Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są pytania? Radny Zbigniew Józefiak cieszę się, że otrzymaliśmy wyczerpującą informację, odnośnie losów nieruchomości zabudowanych, które były przedmiotem naszej troski od początku, jedną rzecz chciałbym uściślić, mianowicie pytanie do Wojewody odnośnie sprzedaży dotyczyło jedynie budynku po Straży Pożarnej, nie było pytania o siedzibę PZD, ale jeśli są tego typu plany i sądzę, że wyglądają dosyć racjonalnie, to w zasadzie temat wątpliwości który miałem w zasadzie znika, bo w zapowiedzi było to, że wystąpi Zarząd o skomunalizowanie tego obiektu a o to chodziło, żeby to było mieniem Powiatu, a nie Skarbu Państwa, odnośnie sprawozdania poproszę o uściślenie bo 22.04.13 Zarząd Powiatu wyraził zgodę na sprzedaż w drodze przetargu nieruchomości gruntowej położonej w Kowalewie oraz nieruchomości położonej w Czerninie, moje pytanie jest takie, co to są za nieruchomości, jakie jest ich przeznaczenie w planach zagospodarowania, bądź w studiach do planu, bo Gmina Wąsosz tego nie ma, bo jak czytałem w protokołach z posiedzeń Zarządu, jedna z nieruchomości ma już wycenę, chciałbym się dowiedzieć jaka jest wartość tej nieruchomości? Starosta Piotr Wołowicz Panie Naczelniku, czy możemy taką informację dzisiaj przedstawić? Naczelnik wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Piotr Jankowski przygotujemy taką informację. Radny Władysław Stanisławski nie jestem zadowolony z informacji, którą przedstawił Pan Starosta odnośnie zagospodarowania nieruchomości, nie dosłyszałem, gdzie Zarząd zamierza przenieść PCPR? Starosta Piotr Wołowicz na ul. Armii Polskiej. Radny Władysław Stanisławski nie wiem, czy to jest dobry pomysł, aby PZD przenosić na ul. Poznańską, bo nie wiadomo czy umowa na utrzymanie dróg wojewódzkich będzie przedłużana, myślę że dokonaliście analizy nakładów związanych z adaptacją na PCPR w tym miejscu w którym się znajduje i dokonaliście analizy jakie będą koszty budynku po PZD, jeśli idzie o internat to od samego początku uciekł temat zagospodarowania internatu przez CKP i U nie wiem z jakich przyczyn, jeśli chodzi o nieruchomość na ul. Podwale to obiekt jest tyle wart ile za niego dadzą. Radny Grzegorz Aleksander Trojanek jestem zadowolony, że Pan Starosta podjął ten temat, my chcieliśmy na ten temat rozmawiać na posiedzeniu Komisji Oświaty 10 maja i chcieliśmy się dowiedzieć jak Starostwo widzi temat zagospodarowania tych obiektów, tym bardziej że jest jeszcze uchwała do podjęcia dzisiaj, dotycząca zmian w funkcjonowaniu LO przez likwidacje internatu, spotkałem się z Paniami z internatu i one miały pytanie czy do czasu kiedy zostanie zagospodarowany ten internat, czy Zarząd nie mógłby udostępnić im na prowadzenie kuchni do czasu zakończenia tej sprawy, oraz Panie interesowały się swoim losem po 1 września, proszę o odpowiedź. Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są pytania, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad. Punkt 5 Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk interpelacje i zapytanie proszę bardzo. Radny Grzegorz Aleksander Trojanek to pytanie zgłoszone przed chwilą traktuje jako moje zapytanie, również prosiłbym o dostarczenie pisma Ministerstwa Finansów o obniżeniu subwencji oświatowej o 1,7 mln. zł., kolejne pytanie dotyczy czy są już podjęte przez Zarząd i ustanowione przez Zarząd składy osobowe dotyczące konkursów na dyrektorów szkół LO i ZS czy jest tam przedstawiciel samorządu, jeśli tak to kto, jeśli nie, to chciałbym do obu komisji zgłosić Przewodniczącego Rady Powiatu Edwarda Szendryka będę miał wtedy spore zaufanie do procedury, mam kolejne pytanie kiedy się rozpocznie łatanie dziur na drodze od Cukrowi aż do Czerniny, następne pytanie dotyczy odpowiedzi na poprzednie zapytanie dotyczące przebudowy drogi z Kłody do wyjazdu na Głogów, czy Starostwo lub jego instytucje zwracały się z wnioskiem o przebudowę tej drogi do Wojewódzkiej Dyrekcji Dróg i Mostów we Wrocławiu aby umieścić to w planie rozwoju dróg na Dolnym Śląsku. Radny Jan Bondzior Radny Jan Bondzior na moście wybudowanym na Rowie Śląskim często gromadzą się wszystkie zanieczyszczenia trawy, trzciny, które tamują przepływ wody w kierunku Rowu Polskiego, czy jest to monitorowane i czy jest osoba odpowiedzialna za oczyszczanie przepływu tych wód, szczególnie teraz w okresie wiosennym, ponieważ miejscowi rolnicy alarmują, że ta woda rozlewa się na łąki i zalewa, uniemożliwiając im pracę, otrzymałem odpowiedź na interpelację złożoną wcześniej odnośnie lasu, który jest w Zarządzie Powiatu i odpowiedź jest, że Starostwo zleciło prace geodezyjne w celu przekazania tych gruntów leśnych, tu nie chodziło szczególnie o to żeby ten grunt przekazać dla Lasów Państwowych tylko chodziło o to żeby usunąć doraźnie i szybko zagrożenie które powstało na tej działce, ludzie poruszają się po tym terenie i to jest kwestia zagrożenia dla ludności która się przemieszcza po tym terenie. Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są jeszcze interpelacje i zapytania, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad. Punkt 6 Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk projekt uchwały państwo otrzymaliście, czy są pytania do projektu uchwały? Radny Marek Biernacki Przewodniczący Komisji Budżetu i Gospodarki komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały. Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania. Głosowanie za przyjęciem uchwały z autopoprawką: za – 11 głosów, przeciw – 0 głosów, wstrzymało się – 4 głosy. Uchwała została przyjęta. Punkt 7 Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk projekt uchwały państwo otrzymaliście, czy są pytania do projektu uchwały? Radny Marek Biernacki Przewodniczący Komisji Budżetu i Gospodarki komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały. Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania. Głosowanie za przyjęciem uchwały: za – 12 głosów, przeciw – 0 głosów, wstrzymało się – 3 głosy. Uchwała została przyjęta. Punkt 8 Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk projekt uchwały państwo otrzymaliście, czy są pytania do projektu uchwały? Radny Grzegorz Aleksander Trojanek Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały. Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania. Głosowanie za przyjęciem uchwały: za – 9 głosów, przeciw – 0 głosów, wstrzymało się – 6 głosów. Uchwała została przyjęta. Punkt 9 Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk projekt uchwały państwo otrzymaliście, czy są pytania do projektu uchwały? Radny Grzegorz Aleksander Trojanek Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały. Radny Zbigniew Józefiak proszę o wyjaśnienia, mamy podejmować uchwałę o likwidacji pewnych kierunków, rozumiem że jest to działanie ustawowe, jak to się ma do programowania odnośnie naboru przez CKP i U w Górze, w zestawieniu planuje się do 28 czerwca nabór 342 słuchaczy, czy to jest jakaś inna forma, proszę o wyjaśnienia, tym bardziej że na posiedzeniu Zarządu 22 kwietnia Zarząd pozytywnie zaakceptował tworzenie trzech nowych kierunków w zawodach technik geodeta, technik samochodowy, technik z zakresu drogownictwa. Starosta Piotr Wołowicz proszę o udzielenie odpowiedzi Pana Naczelnika Bączewskiego. Naczelnik wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji Sławomir Bączewski w CKP i U na dzień dzisiejszy funkcjonują 4 szkoły: LO, LO uzupełniające które jest w trakcie likwidacji, Technikum uzupełniające i szkoła policealna dla dorosłych kształcąca w różnego rodzaju zawodach zgodnie z ustawą o systemie oświaty znikają takie typy szkół jak licea profilowane, technika uzupełniające i dla tego typu szkół ustawodawca określił termin procesu likwidacji, w CKP i U do tej pory funkcjonowały takie kierunki jak: technik administracji, technik informatyk, opiekunka środowiskowa, opiekun medyczny, opiekun osoby starszej, opiekun domu pomocy społecznej, technik usług pocztowych i finansowych, technik bezpieczeństwa i higieny pracy, technik rachunkowości i nowe kierunki jakie mają być które wymienił Radny do których ma być prowadzony nabór, nabór musimy przeprowadzić do wszystkich szkół i ten nabór który jest podany w CKP i U jest tylko założeniem. Radny Zbigniew Józefiak wydaje mi się, że nabór jest przeszacowany. Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania. Głosowanie za przyjęciem uchwały: za – 15 głosów, przeciw – 0 głosów, wstrzymało się – 0 głosów. Uchwała została przyjęta. Punkt 10 Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk projekt uchwały państwo otrzymaliście, czy są pytania do projektu uchwały? Wicestarosta Paweł Niedźwiedź Gmina Jemielno zwróciła się do Powiatu Górowskiego o wyrażenie zgody na odstąpienie odwołania darowizny, jest to związane z darowizną, która była dokonana na podstawie aktu notarialnego w 2005 r. to są Ośrodki Zdrowia w Luboszycy i Jemielnie i w tych Ośrodkach Zdrowia oprócz działalności medycznej były też lokale mieszkalne i to odstąpienie od odwołania darowizny dotyczy tych pomieszczeń ponieważ są to pustostany nie zamieszkane do tej pory, Gmina Jemielno deklaruje że w tej części pozostałej dalej będzie działalność medyczna, również we wniosku była informacja o poniesionych kosztach na remonty i przystosowanie do prowadzenia tej działalności medycznej przez Gminę Jemielno. Radny Marek Zagrobelny nie rozumiem sformułowania tej uchwały odstąpienie od odwołania darowizny, czyli rozumiem że Powiat Górowski odwołał tą darowiznę? Radca Prawny Renata Torz zgodnie z przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami Powiat jest zobowiązany odwołać taką darowiznę, jeśli nieruchomość nie jest wykorzystywana na cele publiczne, zgodnie z celem określonym w akcie notarialnym. Radny Zbigniew Józefiak mam szereg wątpliwości co do projektu uchwały, rozmawialiśmy o tym na posiedzeniu Komisji Geodezji, po pierwsze darowizna dotyczyła nieruchomości a odstępuje się od odwołania darowizny lokali, które są częścią tej nieruchomości w związku z tym brakuje mi tutaj doprecyzowania tego nazewnictwa, chcę zwrócić uwagę na taką rzecz, w Jemielnie na nieruchomość która została przejęta przez Gminę Jemielno składają się dwie działki, omawiany budynek który był przeznaczony na cele związane z opieką zdrowotną przeznaczona była działka 47/1 o powierzchni ok. 26 arów i druga działka 47/2 o powierzchni 2370 m2, jest to działka nie zabudowana w związku z tym nie widzę związku z lokalem mieszkalnym, który znajduje się na działce 47/1, odnośnie Luboszycy Ośrodek Zdrowia jest posadowiony na działce o powierzchni 44 ary, jestem przeświadczony o tym, że jest to powierzchnia zbyt duża do obsługi tego budynku, gdyby dochodziło do tego, że istnieją przesłanki od odstąpienia odwołania od tej darowizny, należałoby tą działkę podzielić w taki sposób, aby budynek miał zabezpieczony teren do obsługi jakiemu ma służyć, co do pozostałej części nie zabudowanej powinny być podejmowane inne decyzje, kolejna wątpliwość wynika z korespondencji, która była prowadzona pomiędzy Starostwem a Urzędem Gminy w Jemielnie, chodzi o lokal w Luboszycy, gdzie w pierwszym piśmie czytamy, że w Luboszycy część lokalu mieszalnego na parterze była adoptowana na przedszkole, w piśmie uzupełniającym z marca czytamy że Ośrodek Zdrowia mieści się na parterze budynku i działalność prowadzi w nim również NZOZ Elmed, brakuje mi tutaj uściślenia tego wszystkiego i nawet jeśli przyjmiemy że część lokalu mieszkalnego która znajduje się na parterze tego budynku została przeznaczona na inny cel jak mieszkalny, to powierzchnia użytkowa która była przedmiotem darowizny wynosiła 38,9 m2 w związku z tym należało by doprecyzować tą powierzchnię która miała by być przedmiotem ewentualnego obrotu i sprzedaży zmniejszyć o tą część co została adoptowana na coś innego, w uzasadnieniu do projektu uchwały operuje się numerem księgi wieczystej nieaktualnej, to jest numer księgi wieczystej która była prowadzona przez wydział ksiąg wieczystych górowski a w tej chwili numer tej księgi nadany przez Wydział Ksiąg Wieczystych w Głogowie jest zupełnie inny. Radny Jan Bondzior Przewodniczący Komisji Geodezji, Rolnictwa i Ochrony Środowiska komisja negatywnie zaopiniowała projekt uchwały. Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk proszę o zabranie głosu Pana Wójta Gminy Jemielno Czesława Połczyka. Wójt Gminy Jemielno Czesław Połczyk Gmina przejęła te Ośrodki Zdrowia od Powiatu i je utrzymywała, dzięki czemu te Ośrodki jeszcze są i funkcjonują, oraz punkt przedszkolny w Luboszycy, ponieśliśmy duże koszty na modernizację tych obiektów i to jeszcze nie koniec, współpraca miedzy Powiatem a Gminą układa się bardzo dobrze, tutaj nie chodzi o sprzedaż a o zagospodarowanie tego lokalu. Radny Zbigniew Józefiak jaka jest powierzchnia mieszkania w Luboszycy? Wójt Gminy Jemielno Czesław Połczyk cała powierzchnia tego jest ok. 185 m2. Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są jeszcze pytania, nie widzę, ogłaszam 5 min. przerwy. Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk po przerwie wznowił obrady. Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk proszę, kto jeszcze chciałby zabrać głos. Wicestarosta Paweł Niedźwiedź w związku z wypowiedzią Radnego Józefiaka proponuję autopoprawkę wprowadzenie księgi wieczystej w § 1 LE1G/00083691/6. Radny Zbigniew Józefiak co z działką 47/2 w Jemielnie, która jest nie zabudowana budynkiem na którym znajduje się lokal mieszkalny? Radca Prawny Renata Torz te działki wchodzą w skład tej jednej nieruchomości. Radny Zbigniew Józefiak w tej księdze są wszystkie nieruchomości zarówno ta w Luboszycach jak i ta w Jemielnie, nie rozumiem jak będą sprzedane udziały w działce 47/2 bo jest to działka nie zabudowana lokal mieszkalny sprzedaje się wraz z udziałami w działce gruntu i to chciałbym doprecyzować. Wicestarosta Paweł Niedźwiedź proponuje kolejną poprawkę i wykreślenie 47/2 łącznie z powierzchnią czyli zdanie w § 1 kończy się przed „i” w ostatnim wierszu. Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk przystąpmy do głosowania. Głosowanie za przyjęciem poprawek: za - 13 głosów, przeciw - 0 głosów, wstrzymało się - 2 głosy. Poprawki zostały przyjęte. Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania. Głosowanie za przyjęciem uchwały: za – 12 głosów, przeciw – 0 głosów, wstrzymało się – 3 głosy. Uchwała została przyjęta. Punkt 11 Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk projekt uchwały państwo otrzymaliście, czy są pytania do projektu uchwały? Radny Marek Biernacki Przewodniczący Komisji Budżetu i Gospodarki komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały. Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania. Głosowanie za przyjęciem uchwały: za – 15 głosów, przeciw – 0 głosów, wstrzymało się – 0 głosów. Uchwała została przyjęta. Punkt 12 Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk informację państwo otrzymaliście w materiałach. Czy są pytania do informacji? Nie widzę. Przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad. Punkt 13 Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk sprawozdanie państwo otrzymaliście w materiałach, czy są pytania do sprawozdania? Radny Grzegorz Aleksander Trojanek sprawozdanie jest bardzo dobrze przygotowane. Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są pytania do sprawozdania? nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad. Punkt 14 Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk informację państwo otrzymaliście w materiałach. Czy są pytania do informacji? Nie widzę. Przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad. Punkt 15 Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk informację państwo otrzymaliście w materiałach, czy są pytania do informacji? nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad. Punkt 16 Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk sprawozdanie państwo otrzymaliście w materiałach, czy są pytania do sprawozdania? nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad. Punkt 17 Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk odpowiedzi na interpelacje i zapytania. Starosta Piotr Wołowicz na zapytania Radnego Trojanka, jeśli chodzi o pierwszy temat myślę że został wyczerpany jeśli chodzi o pracowników internatu, jeśli chodzi o powołanie komisji konkursowych dotyczących wyboru dyrektorów w LO w Górze i ZS w Górze takie konkursy zostały ogłoszone, składanie dokumentów jest to 23 maja, myślę że w następnym tygodniu Zarząd będzie powoływał komisję konkursową, część składu komisji konkursowej jest przedstawiana przez różnego rodzaju instytucje i nie wszystkie zgłoszenia do nas dotarły więc czekamy na tą informację, skład komisji konkursowej komisji która wyłania dyrektora szkoły składa się z 3 przedstawicieli organu prowadzącego szkołę, 2 przedstawicieli organu sprawującego nadzór pedagogiczny a więc Kuratora, po 1 przedstawicielu rady pedagogicznej, rady rodziców i zakładowych organizacji związkowych w naszym przypadku komisje liczą 9 członków, jeśli chodzi o 2 pytania związane łataniem dziur na odcinku Kruszyniec – Czernina i od Kłody do Głogowa, proszę o odpowiedź Dyrektora PZD Grzegorza Bielenia. Dyrektor PZD w Górze Grzegorz Bieleń plan remontów cząstkowych nawierzchni na drogach powiatowych jest zamieszczony na stronie internetowej Starostwa Powiatowego droga, o której mowa czyli Kruszynie – Czernina jest przewidziana do 30 czerwca. Starosta Piotr Wołowicz jeśli chodzi o odcinek drogi wojewódzkiej, pisma w tej sprawie były regularnie wysyłane do DSD i K, my zgodnie z umową tylko te drogi utrzymujemy i utrzymanie z tych środków które otrzymujemy jest nie możliwe, ponieważ one wymagają gruntownej modernizacji. Radny Grzegorz Aleksander Trojanek o to mi chodziło, czy DSD i K wie o tych naszych problemach. Starosta Piotr Wołowicz jeśli chodzi o pytania Radnego Bondziora, stan mostu na odcinku Chróścina – Czernina dopóki nie zostanie zakończona inwestycja, która się rozpoczęła to się nie zmieni, ponieważ jest potrzebna odbudowa całego koryta. Radny Piotr Iskra chciałbym wspomnieć o znaku STOP koło Cukrowni, który tam jest, a kolei nie ma, trzeba by to rozwiązać. Radny Władysław Stanisławski chciałbym nawiązać do powtórzonej mojej interpelacji odnośnie przebudowy skrzyżowania dróg wojewódzkich 323 i 324 nie będę się spierał z DSD i K to jest dla mnie nie wiarygodne i nie do przyjęcia zostaję przy swoim zdaniu, nie będę zgłaszał interpelacji w nieskończoność, bo nic to nie daje, a jak dla DSD i K śmierć człowieka nie jest podstawą do tego aby wyciągać z tego wnioski, to jest mi przykro. Radny Zbigniew Józefiak odnośnie udzielonej mi odpowiedzi na moje zapytania, chodzi o aneks który był przez Starostwo podpisany z Firmą Chemeko – System, miał się znaleźć na stronie internetowej dla porządku rzeczy, jeśli jest porozumienie to również aneks powinien być w BIP. Radny Jan Bondzior na ulicy za Polonią, gdzie jest bardzo słynna piekarnia, robi się tam bardzo często korek, może należałoby tam postawić odpowiedni znak zakazu zatrzymywania się. Starosta Piotr Wołowicz tam już była zmiana organizacji ruchu, jest to droga w zarządzie Gminy Góra i Gmina Góra decyduje jak odbywa się ruch na tym odcinku drogi. Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są jeszcze pytania? Nie widzę. Przechodzimy do kolejnego punktu. Punkt 18 Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk wolne głosy i wnioski. Nie widzę. Przechodzimy do kolejnego punktu. Punkt 19 Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk zamknął obrady XXIII sesji Rady Powiatu Górowskiego. Na tym protokół zakończono. Protokołowała: Anna Michalska Inspektor Plik do pobrania: protokol_xxiii_sesji.pdf |
MAPA STRONY | NEWSLETTER | NAPISZ DO STAROSTWA | KANAŁ RSS | LOGOWANIE |
Serwis internetowy prowadzi: Starostwo Powiatowe w Górze, 56-200 Góra, ul. Mickiewicza 1, Tel. 65/544 39 00, faks 65/543 35 11, e-mail:sekretariat@powiatgora.pl
|