![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
AKTUALNOŚCI - POWIAT | STRONA GŁÓWNA | COFNIJ | WYSZUKAJ | KONTAKT |
![]() Aktualności - powiat
![]() Aktualności - oświata
![]() Aktualności - kultura
![]() Aktualności - sport
|
To jest archiwalna strona www do 1.4.2020
|
WYDANIE ZEZWOLENIA NA ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO DROGI POWIATOWEJ W CELU UMIESZCZENIA REKLAMY KARTA INFORMACYJNA (KM-43)
I. Podstawa prawna 1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267). 2. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 260). 3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012 r., poz.1282 z późn. zm.). 4. Ustawa z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. Nr 162, poz.1568). 5. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r., poz. 647 z późn. zm.). 6. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.). 7. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz.U. Nr 140, poz.1481). 8. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 43, poz.430). 9. Uchwała Nr XII/68/04 Rady Powiatu w Górze z dnia 4 marca 2004 roku w sprawie ustalenia stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego (Dz. Urzędowy Woj. Dolnośląskiego o Nr 61, poz. 1181 z 2-04-2004 r). II. Wykaz wymaganych dokumentów 1. Wniosek o wydanie zezwolenia na umieszczenie reklamy. 2. Załączniki: a. Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem lokalizacji reklamy oraz podaniem jej wymiarów. b. Zatwierdzony projekt organizacji ruchu – jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych. c. Projekt reklamy zawierający jej wizualizację, wymiary, opis materiałów konstrukcyjnych, ich kolorystykę oraz sposób montażu reklamy (w tym jej fundamentowania). d. Odpis z Krajowego Rejestru Sądowego / Ewidencji Działalności Gospodarczej – jeżeli wnioskodawca jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą. e. Pełnomocnictwo z oryginałem dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty skarbowej – jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika. f. Opinia Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej Sieci Uzbrojenia Terenu, jeżeli jest wymagana przepisami szczególnymi - na żądanie zarządcy drogi.- na żądanie zarządcy drogi. III. Opłaty Opłata roczna za lokalizację reklamy – ustalonej jako iloczyn liczby metrów kwadratowych powierzchni reklamy, stawki opłaty za zajęcie 1 m² pasa drogowego określonej uchwałą Nr XII/68/04 Rady Powiatu w Górze z dnia 4 marca 2004 roku w sprawie ustalenia stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego (Dz. Urzędowy Woj. Dolnośląskiego o Nr 61, poz. 1181 z 2-04-2004 r). pobieranej za każdy rok umieszczenia reklamy w pasie drogowym, przy czym za umieszczenie reklamy przez okres krótszy niż rok opłata obliczana jest proporcjonalnie do liczby dni umieszczenia reklamy w pasie drogowym lub na drogowym obiekcie inżynierskim. Opłaty dokonuje się na konto Starostwa Powiatowego w Górze. Opłatę roczną za pierwszy rok umieszczenia reklamy w pasie drogowym uiszcza się w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja ustalająca jej wysokość stała się ostateczna, a za lata następne w terminie do dnia 15 stycznia każdego roku, z góry za dany rok IV. Termin załatwienia sprawy 1. Do 1 miesiąca. 2. Do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych. V. Miejsce załatwienia sprawy Wydział Komunikacji i Dróg w Górze, ul. Armii Polskiej 15, tel. 65 544 45 27 Godziny przyjęć interesantów: poniedziałek 8.15 – 14.30, wtorek - piątek 7.15 - 14.00 VI. Informacja o trybie odwoławczym Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. VII. Dodatkowe informacje 1. Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi w celu umieszczenia reklamy należy złożyć z wyprzedzeniem umożliwiającym rozpatrzenie wniosku i wydanie zezwolenia przed terminem rozpoczęcia inwestycji. 2. Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego drogi w celu umieszczenia reklamy wydaje się na czas określony. 3. Ze względu na potrzeby związane z zarządzaniem drogami, wymogi wynikające z warunków technicznych dróg publicznych albo bezpieczeństwa ruchu rogowego, może nastąpić odmowa wydania zezwolenia. 4. W zezwoleniu określa się m.in. cel i okres zajęcia pasa drogowego, powierzchnię reklamy oraz wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego, w tym także sposób jej uiszczenia. 5. Przed faktycznym umieszczeniem reklamy w pasie drogowym należy wystąpić o wydanie odrębnego zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu prowadzenia robót. 6. Reklama umieszczana na zabytku wpisanym do rejestru zabytków wymaga również odrębnego pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków. |
MAPA STRONY | NEWSLETTER | NAPISZ DO STAROSTWA | KANAŁ RSS | LOGOWANIE |
Serwis internetowy prowadzi: Starostwo Powiatowe w Górze, 56-200 Góra, ul. Mickiewicza 1, Tel. 65/544 39 00, faks 65/543 35 11, e-mail:sekretariat@powiatgora.pl
|