Powiat górowski
  • Powiat górowski
  • Powiat górowski
  • Powiat górowski
Polityka prywatności. Serwis używa ciasteczek-cookies aby zapamiętać otwartą sesję i ewentualne dane o logowaniu. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Serwis nie zapisuje ciasteczek-cookies do profilowania reklam lub śledzenia użytkownika. Polityka prywatności.
AKTUALNOŚCI - POWIAT STRONA GŁÓWNA COFNIJ WYSZUKAJ KONTAKT

Aktualności - powiat

Aktualności - oświata

Aktualności - kultura

Aktualności - sport



To jest archiwalna strona www do 1.4.2020
Aktualna znajduje się pod adresem www.powiatgora.pl



Protokół z obrad XXXII sesji Rady Powiatu Górowskiego

Protokół z obrad XXXII sesji Rady Powiatu Górowskiego z 20 lutego 2014 r. od godz. 8.00–9.40


Obecni wg załączonej listy obecności.

Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk otworzył XXXII sesję Rady Powiatu Górowskiego, przywitał Radnych oraz zaproszonych gości. Na podstawie listy obecności stwierdził, iż na podstawowy skład Rady 15, obecnych jest 13 Radnych, nieobecny Radny Władysław Stanisławski i Radny Grzegorz Aleksander Trojanek. Potwierdził prawomocność obrad.

Punkt 2
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk otrzymaliście państwo porządek obrad, czy są propozycje zmian do porządku obrad?
Starosta Piotr Wołowicz chciałbym zaproponować wprowadzenie punktu do porządku obrad w sprawie określenia zadań, na które przeznaczone zostaną środki PFRON w 2014 r.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Piotr Iskra również chciałbym zgłosić wprowadzenie punktu w sprawie rozpatrzenia skargi.
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są propozycje zmian do porządku obrad? Nie widzę, proponuję przegłosować poprawkę Pana Starosty będzie to punkt 10.
Głosowanie za wprowadzeniem punktu 10. Przyjęcie uchwały w sprawie określenia zadań, na które przeznaczone zostaną środki PFRON w 2014 r.:
za - 13 głosów,
przeciw - 0 głosów,
wstrzymało się - 0 głosów.
Punkt 10 został wprowadzony.
Głosowanie za wprowadzeniem punktu 11. Przyjecie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi:
za - 13 głosów,
przeciw - 0 głosów,
wstrzymało się - 0 głosów.
Punkt 11 został wprowadzony.
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk kolejne punkty porządku obrad otrzymają numerację o dwa większą.
Głosowanie za przyjęciem nowego porządku obrad:
za - 13 głosów,
przeciw - 0 głosów,
wstrzymało się - 0 głosów.
Porządek obrad został przyjęty.

Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XXX sesji Rady Powiatu Górowskiego.
4. Przyjęcie protokołu z XXXI sesji Rady Powiatu Górowskiego.
5. Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu Górowskiego w okresie międzysesyjnym.
6. Interpelacje i zapytania.
7. Przyjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu Naprawczego dla Powiatu Górowskiego.
8. Przyjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie przez Powiat Górowski w drodze darowizny nieruchomości gruntowej zabudowanej stanowiącej własność Skarbu Państwa położonej w Górze przy ul. Armii Polskiej.
9. Przyjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości.
10. Przyjęcie uchwały w sprawie określenia zadań, na które przeznaczone zostaną środki PFRON w 2014 r.
11. Przyjecie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi.
12. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
13. Wolne głosy i wnioski.
14. Zakończenie obrad.

Punkt 3
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy do protokołu z XXX sesji są uwagi? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem protokołu z XXX sesji Rady Powiatu Górowskiego.
za - 13 głosów,
przeciw - 0 głosów,
wstrzymało się - 0 głosów.
Protokół został przyjęty.

Punkt 4
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy do protokołu z XXXI sesji są uwagi? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem protokołu z XXXI sesji Rady Powiatu Górowskiego.
za - 13 głosów,
przeciw - 0 głosów,
wstrzymało się - 0 głosów.
Protokół został przyjęty.

Punkt 5
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk proszę Pana Starostę Piotra Wołowicza o przedstawienie informacji z pracy Zarządu Powiatu Górowskiego w okresie międzysesyjnym.
Starosta Piotr Wołowicz proszę państwa sprawozdanie zostało załączone do materiałów na sesję (sprawozdanie w załączeniu), odbyło się jeszcze jedno posiedzenie Zarządu w dniu 17 lutego, na którym Zarząd opiniował projekt uchwały w sprawie określenia zadań, na które przeznaczone zostaną środki PFRON w 2014 r., jeśli są pytania to chętnie odpowiem.
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są pytania, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 6
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk interpelacje i zapytanie proszę bardzo.
Radny Jan Kalinowski otrzymałem odpowiedź od Pana Starosty na moją prośbę o przekazanie ofert podmiotów, które starały się o nabycie udziałów i jest odpowiedź, że jest to nie możliwe z uwagi na brak zgody przedstawione na piśmie przez oferentów, proszę o ksero tych pism, gdzie oferenci wyrazili brak zgody na przekazanie ofert po zakończeniu przetargu.
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są jeszcze interpelacje i zapytania, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 7
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk projekt uchwały państwo otrzymaliście, czy są pytania do projektu uchwały?
Starosta Piotr Wołowicz ponieważ jest to bardzo ważny temat i od czasu opiniowania przez Komisje wprowadziliśmy pewne zmiany, proszę Pana Skarbnika aby to wszystko przedstawił.
Skarbnik Powiatu Wiesław Pospiech Program Naprawczy opiniowany był przez wszystkie Komisje, drobne poprawki są wprowadzone do Programu w związku z tym, że przesłaliśmy projekt Programu do RIO i RIO sugerowało pewne zmiany, polegają one na tym, że dzisiaj mamy połowę lutego, czyli już możemy podać dane za 2013 r. i w tabelkach w rozdziale 3 ograniczałem się do 3 kwartałów 2013 r. dokładamy kolejną kolumnę, czyli prognoza wielkości poszczególnych pozycji w 2013 r. ponadto bardzo jasno RIO chciałoby, aby w tym Programie było uwypuklone i wskazane te ograniczenia, które narzuca nam ustawa pozwalająca opracować program naprawczy i w tym artykule 240a mówi się w ten sposób, że w okresie realizacji programu nie można podejmować nowych inwestycji finansowanych kredytem, pożyczką, emisją papierów wartościowych, nie może jednostka udzielać pomocy finansowej innym jednostkom sektora finansów publicznych, nie może udzielać poręczeń, gwarancji i pożyczek, nie może ponosić wydatków na promocje jednostki, ogranicza realizację zadań innych niż obligatoryjne finansowane ze środków własnych, ponadto w okresie realizacji programu wielkość diet radnych nie może przekroczyć wielkości diet z roku poprzedzającego rok wprowadzenia programu, oraz wynagrodzenia zarządu jednostki samorządy terytorialnego nie może przekroczyć wielkości wynagrodzeń z roku poprzedzającego rok wprowadzenia tego programu, czyli w naszym przypadku wielkość diet radnych wypłacanych radnym, oraz wielkość wynagrodzenia członkom zarządu, nie może przekraczać kwot z 2013 r. i te zapisy wprowadziłem w rozdziale 4, na stronie 15 gdzie wskazuję plan przedsięwzięć naprawczych, gdzie opisuję działania w zakresie wydatków bieżących, dodaję te zdania w podpunkcie a, „w tym zamrożenie do 2018 r. wynagrodzeń dla zarządu powiatu i wysokości diet radnych na poziomie wypłat z 2013 r.” wskazując artykuł z czego to wynika art. 240a ust. 6 ustawy o finansach publicznych, w podpunkcie b dopisuję podstawę prawną czyli „art. 240 a”, w podpunkcie c dokładam zdanie „a także w okresie do 2018 r. zawiesza się udzielenie wszelkiego rodzaju pomocy finansowej innym jst. poręczeń, gwarancji i pożyczek”, w podpunkcie d dopisuję „oraz w okresie do 2018 r. ogranicza się finansowanie ze środków własnych tylko do zadań obligatoryjnych nałożonych na powiat” i dodaję zdanie do końcówki rozdziału 4.1 „ponad to w okresie do 2018 r. powiat nie podejmuje się realizacji nowych inwestycji wymagających finansowania kredytem, pożyczką czy emisją papierów wartościowych”, czyli dopisuje punkty które i tak i tak zgodnie z ustawa nie moglibyśmy wykonywać, pokazuję to wprost w Programie Naprawczym, jak będzie wyglądało procedowanie dalsze, jeśli państwo na dzisiejszej sesji przyjmiecie uchwałę w sprawie tego Programu Naprawczego, Program ten wraz z uchwałą jest przekazywany Wojewodzie, gdyż nadzór prawny nad tego typu uchwałami sprawuje Wojewoda, więc idzie do Wojewody, oraz do RIO, ponieważ zgodnie z brzmieniem art. 240a ustawy o finansach publicznych, RIO opiniuje taki Program Naprawczy i sprawuje nadzór nad jego realizacją i po pozytywnym zaopiniowaniu przez RIO tego Programu Naprawczego, będziemy mogli jako jednostka samorządu terytorialnego podjąć uchwałę budżetową na rok budżetowy 2014 z nie przestrzeganiem ograniczeń wynikających z art. 242 do 244 ustawy o finansach publicznych.
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są pytania?
Radny Jan Kalinowski otrzymaliśmy plan restrukturyzacji na płycie CD i krótka recenzja, treść wirtualna, forma też wirtualna, wszystko to jest oparte na kredycie, który mamy dostać, musimy go dostać, w określonym czasie musimy dostać, czy tak będzie trudno powiedzieć, budżet 2013 był wirtualny i nie możliwy do wykonania, to że został wykonany to jest to kwestia zabrania kredytów które zostały pobrane w zeszłej kadencji i miała transza zostać oddana, żeby Starostwo nie ponosiło żadnych finansowych konsekwencji, sprzedaż Szpitala i znów wirtualna historia pt. obligacje, jak połączyć tą sprzedaż z obligacjami, to była to świetna oferta, ale wirtualny świat nie jest taki jak realistyczny, budżet 2014 dzięki temu, że RIO przysłała tę historię to dałbym sobie głowę uciąć, że tutejsi radni przegłosowali by ten budżet, przez 3 lata nie było żadnych ruchów oszczędnościowych, nikt nie zrobił nic, w tej chwili to co jest na tej płycie, powinno być zrobione 3 lata temu, gdyby 3 lata temu zaczęto coś robić, zamiast remontować gabinety, wyjeżdżać na wczasy i przez 6 miesięcy procedować regulamin, gdzie w tym czasie zniknął nam kontrakt na pogotowie, który ma wymierne skutki finansowe i można to sobie bardzo łatwo wyliczyć, to dziś bylibyśmy w innej sytuacji i nie musielibyśmy żadnej restrukturyzacji przeprowadzać, 3 lata nie robiliście nic, mówi się że nieszczęście nie ma ojca, ani matki, to nieszczęście ma ojca i matkę i ma również braci i jedną siostrę, i mam nadzieję że wyborcy to zauważą, mam jeszcze jedną sprawę, czy nie jest Panu wstyd, że w tym czasie kiedy wdrażacie plany oszczędnościowe, kiedy każecie wszystkim oszczędzać, Pan Starosta przyznaje Panu Wicestaroście dodatek i motywacja tego dodatku jest taka „odpowiedzialna praca”, ja się pytam czy Starosta, czy Wicestarosta może mieć inną pracę niż odpowiedzialna?
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk my ratujemy budżet Powiatu, nie zgadzam się z Pana wypowiedzią.
Starosta Piotr Wołowicz czy Program Naprawczy zostanie pozytywnie zaopiniowany to tego dzisiaj nie możemy stwierdzić, ponieważ jest to pierwszy taki dokument który RIO i Wojewoda będą oceniali, więc jest to pewna ścieżka, którą wszyscy będą po raz pierwszy przechodzili, zarówno my ze względu że zostaliśmy zobowiązani do jego wykonania, natomiast RIO i Wojewoda będą to opiniowali i przyjmowali, nikt nie ma pewności, bo mogą być pewne problemy o których nie wiemy, ponieważ nikt nie ma doświadczenia w tego typu pisaniu programów naprawczych, czyli na podstawie zapisów tej nowej ustawy o finansach, natomiast krótko odniosę się do tego co mówił Radny Kalinowski, być może byłbym w stanie zrozumieć gdyby takie rzeczy opowiadał ktoś kto po raz pierwszy od 3 lat zasiada w tej Radzie i jest zdziwiony i jest oburzony tym co się działo w latach poprzednich, ale Pan jako wieloletni Radny kilku kadencji, były Starosta, powinien bardzo dobrze wiedzieć, skąd się biorą dzisiejsze problemy Powiatu Górowskiego i co jest jego główną przyczyną, główną przyczyną są decyzje które zostały podjęte w poprzednich latach, czy też brak decyzji, przede wszystkim przejęcie zobowiązań po SP ZOZ jak i odszkodowanie które musimy płacić firmie Chemeko i w momencie kiedy w 2011 r. te decyzje stały się wymagalne i prawomocne było oczywistym, ponieważ to przy każdej uchwale finansowej RIO zwracało na to uwagę, że nie będziemy mogli spełnić tego warunku i ten Program Naprawczy będziemy musieli przygotować, dzisiaj Program Naprawczy to jest efekt właśnie tej uchwały, że trzeba go przygotować a działania które są zapisane w tym Programie są podejmowane od 3 lat, tylko rozumem że Pan może nie wiedzieć, bo Pan rzeczywiście żyje w wirtualnym świecie, te działania są podejmowane i mogą to potwierdzić wszyscy Dyrektorzy jednostek którzy siedzą na tej sali, łącznie ze Starostwem z pracownikami, którzy właśnie ponoszą koszty tego Programu Naprawczego tej świetnej fantazyjnej pracy przez poprzednie lata, które tutaj podejmowano, między innymi Pana zasługi, ponieważ przypomnę, bo Pan o tym nie mówi, że to Pan będąc Starostą w ostatni dzień swojego urzędowania, hojnie podniósł wynagrodzenia wielu pracownikom Starostwa bez żadnej analizy, potrzeb i pracy tych pracowników, natomiast odnosząc się do dodatku specjalnego dla Wicestarosty, to jest dodatek, który został przyznany w dniu podpisywania umowy o pracę i jest to stały element każdego dodatku wicestarosty, który Pan również przydzielał swojemu wicestaroście, kiedy był Pan Starostą i to jest dodatek który musi być uzasadniony, jest rzeczą obligatoryjną, natomiast jednym z dodatków specjalnych, które dzisiaj są pewnym kosztem i obowiązują, ja nie mówię, że one są przyznane niecelowo, celowo i wszystkie mają uzasadnienie, są to dodatki, które Pan przyznawał i może warto byłoby o tym przypomnieć, niż mówić że ktoś tu żyje w wirtualnym świecie.
Radny Jan Kalinowski ja nie twierdzę, że poprzednie ekipy nie są winne pewnych rzeczy, są winne, ale kiedy Pan przyszedł tutaj to doskonale Pan wiedział, że Chemeko wygra ten proces, że będą zatory finansowe, pytam jeszcze raz, jakie Pan wprowadził oszczędności i gdzie one są?
Starosta Piotr Wołowicz Program został napisany dzisiaj, bo tego wymagają zapisy ustawy, natomiast działania które wpływają na oszczędności i redukowanie kosztów funkcjonowania wszystkich jednostek Powiatu Górowskiego są podejmowane od kilku lat i jeśli Pan opiera się tylko na liczbach, to nie trzeba wielkiego wysiłku, wystarczy zobaczyć sprawozdania z wykonania budżetu za poprzednie lata i porównać je jak wyglądało wykonanie w jednostkach na poszczególnych działach i rozdziałach, tych na których można te koszty zredukować, chociażby na samej oświacie, to jest najbardziej bolesne, bo myślę że jest to dziedzina na której nie powinno się oszczędzać, ale niestety my oszczędzamy, wystarczy to sprawdzić.
Radny Zbigniew Józefiak po pierwszym roku kadencji w sposób wyraźny i jasny zwracałem uwagę na to, że nie dzieje się nic konstruktywnego w ramach poprawy sytuacji finansowej Powiatu i teraz dotarliśmy do takiego stanu, że nie wiemy czy w ogóle te środki zapobiegawcze nam pomogą, o programie oszczędnościowym mówiłem już dwa lata temu, byłem przeciwko udzielaniu absolutorium dla Zarządu Powiatu właśnie za brak podjęcia skutecznych czynności, sam fakt który wynika z tabeli 18 opracowanej przez Pana Skarbnika, że w ciągu dwóch lat zakłada się oszczędności na poziomie 5.384.000 zł. gdyby brano na serio te słowa nie patrząc czy to mówi opozycja czy ktokolwiek tylko, że to mówi Radny i warto się nad tym zastanowić, mielibyśmy być może sytuację dużo korzystniejszą, nie opracowano planu wykorzystania zasobu w tej chwili w Programie Naprawczym czytamy, że odpowiedni wydział będzie przeprowadzał inwentaryzację, to jest 3 lata za późno Panie Starosto, stwierdzenie w Programie Naprawczym, że sprzedaż Szpitala umożliwił dalszy rozwój Szpitala Powiatowego a więc w trybie dokonanym, na jakiej podstawie można snuć taką tezę, że już nastąpił rozwój tego Szpitala, jasno określa się oszczędności na oświacie i kulturze, nie ma tych dokładniejszych danych na pozostałych asortymentach, chodzi mi o administrację powiatową, szacuje się bardzo wysoko zakładane przychody na poziomie 500.000 zł. podejmowaliśmy uchwałę intencyjną w 2012 r. o tym że z uwagi na trudną sytuację finansową budżetu Powiatu, będziemy sprzedawać mienie, tego wykazu do dzisiaj nie mamy a w dzierżawę oddano działki które są przeznaczone pod garaże, 36 sztuk działek, pytałem Pana Starostę na Komisji geodezji, czy jest zorientowany, jakie są stawki za działki pod garaż, dzisiaj w Górze cena działki pod garaż wynosi ok. 6.500 zł. za sprzedaż mienia powiatowego można byłoby uzyskać kwotę ok. 250.000 zł., półtora roku temu kilku Radnych wyszło z inicjatywą obniżenia diet Radnych, zmniejszenia uposażeń Starostów dawałoby to oszczędności ok. 100.000 zł. rocznie, spotkało się to z krytyką, Program Naprawczy jest potrzebny, natomiast z uzasadnienia wynika rzecz dziwna „przyjęcie Programu Naprawczego pozwoli uchwalić budżet Powiatu Górowskiego” a gdzie to takie pewne, Program Naprawczy będzie podlegał opinii RIO i jeśli uzyska taką opinię, to Powiat jeszcze musi uzyskać kredyt, to też jest pod znakiem zapytania, proszę aby na przyszłość bardziej konkretnie podchodzić do tego typu zagadnień.
Starosta Piotr Wołowicz wszystko robi się od 3 lat i jeśli Pan również tego nie zauważa, to poinformuję Pana, że spłata ponad 3.000.000 zł. odszkodowania dla firmy Chemeko i 1.000.000 zł. rocznie spłaty kredytu, nie biorą się z nadwyżek z lat poprzednich świetnie wypracowanych, tylko z oszczędności bieżących.
Radny Marek Zagrobelny na stronie 23 Programu Naprawczego pod tabelą 15 jest stwierdzenie, że średnia arytmetyczna dofinansowania działalności placówek oświatowych wynosi 1.352.800 zł. i to jest kwota którą Powiat średnio dopłaca do subwencji oświatowej, czyli dofinansowuje placówki oświatowe i dalej się stwierdza, że doprowadzając w okresie do 2017 r. do wyrównania się potrzeb na oświatę z kwotą należnej części oświatowej subwencji ogólnej skumulowana oszczędność budżetu wyniesie w okresie prognozowania 13.500.000 zł a więc nie będziemy już dopłacać do subwencji oświatowej, natomiast na stronie 17 Programu Naprawczego w dziale 4.1.3 działania restrukturyzacyjne w obszarze działalności bieżącej jest takie stwierdzenie, dla potrzeb analizy przyjęto upraszczające założenie, że ograniczenie wydatków na wynagrodzenia, ubezpieczenie społeczne oraz świadczenia na rzecz pracowników ze względu na redukcje zatrudnienia możliwe będzie we wszystkich działach budżetu również w dziale 801, czyli oświata i wychowanie i 854 edukacyjna opieka wychowawcza, mimo iż na zatrudnienie i wydatki na wynagrodzenia w działach 801 i 854 duży wpływ ma karta nauczyciela na pokrycie tych wydatków Powiat otrzymuje udział w subwencji ogólnej części oświatowej to ze względu na niż demograficzny w działach tych możliwe są również zmniejszenia zatrudnienia, chciałbym się zapytać, dlatego że na Komisji Oświaty z ust Pana Skarbnika otrzymałem taką odpowiedź: nie wiadomo będzie do końca jaki będzie los oświaty po zmniejszeniu tego dofinansowania, i chciałbym zapytać Zarząd Powiatu jakie są plany pod tym kątem, jeśli chodzi o uzyskanie tutaj oszczędności, czy ta kwota 1.358.800 zł. której nie będziemy już dopłacać do oświaty spowoduje, że zostaną podjęte różnego rodzaju kroki dalej idące np. połączenie placówek oświatowych, czy są plany związane z ograniczeniem zatrudnienia i jak to będzie wszystko wyglądało bo ja nie chciałbym żeby była taka sytuacja że szefowie placówek oświatowych otrzymają ten Program Naprawczy i będą musieli dostosować swoje budżety w swoich placówkach do Programu Naprawczego i całą odpowiedzialność za to zrzucimy na Dyrektorów placówek, w Programie brakuje szczegółowej analizy, szczegółowych wytycznych np. dla Dyrektorów czy wskazówek dla nich, co oni będą musieli, czy mogli zrobić, żeby swoje budżetu dostosować do tego Programu, czy są jakieś plany Zarządu w tym kierunku, bo mamy poważne cięcia na oświacie, natomiast nie widzę takiego czegoś np. w administracji publicznej i może być tak że zatrudnienie w Starostwie pozostawimy na obecnym poziomie, natomiast oświatę się okroi i to bardzo poważnie, jakie są plany w tym zakresie?
Starosta Piotr Wołowicz jeśli chodzi o oświatę to taki rodzaj funkcjonowania w zadaniach które Powiat wykonuje, że są to zadania zlecone i Powiat w pewien sposób powinien utrzymywać, czy realizować te zadania z subwencji, którą otrzymuje, wiadomo że ta subwencja od wielu lat nie pokrywa kosztów funkcjonowania tych placówek i od wielu lat Powiat dopłacał do tego, żeby te szkoły mogły funkcjonować, zarówno w tym podstawowym zakresie w jakim powinny, jak i z utrzymaniem budynków, czy innego rodzaju zadań, które realizują, natomiast tak jest w przypadku Programu Naprawczego jednym z założeń jest dojście do tego poziomu subwencji, żeby Powiat nie musiał już dopłacać z własnych środków do oświaty, że to jest możliwe pokazują przykłady innych gmin i powiatów, gdzie udaje im się zamknąć to w subwencji i te szkoły nie źle się rozwijają, natomiast jedno z zadań dotyczących właśnie oszczędności wynikających z Programu Naprawczego spoczywa na Dyrektorach, czyli Kierownikach jednostek a wiec szkół o tym mówiliśmy często na spotkaniach z Dyrektorami, że nie może tak być, że wszelkie sukcesy, pochwały i medale przypinają sobie Dyrektorzy, natomiast wszelkie obowiązki, koszty, oszczędności i zmartwienia ma ponosić Powiat Górowski i w kwestii wykonawczej Zarząd, czy też Starosta, Dyrektor jest od tego żeby kierować jednostką w pełnym zakresie funkcjonowania, również w zakresie finansowym i w związku z tym Dyrektorzy otrzymując informacje wynikające z Programu Naprawczego, będą musieli swoje jednostki dostosować do takich kosztów funkcjonowania, żeby w perspektywie tych paru lat, zamknąć się w subwencji oświatowej i decyzje które będą musieli podjąć, to będą ich decyzje, my żadnemu Dyrektorowi nie będziemy kazali nikogo zwalniać, nikogo przesuwać, to są decyzje które Dyrektor musi podjąć, nie może być tak że Dyrektorzy, czy też, nie będę tutaj mówił z nazwisk na Radach Pedagogicznych użalają się nad losem swoim i nauczycieli że oni chcieliby dać, oczywiście wszystko się należy, tylko ten Powiat zły, nie dobry ze Starostą na czele wszystko zabiera i nic nie daje, z tym trzeba skończyć, jeśli ktoś zostaje Dyrektorem, to musi ponosić pełną odpowiedzialność za te dobre strony funkcjonowania i te trudne strony funkcjonowania jednostki, jak Dyrektorzy zamierzają to zrobić, niektórzy funkcjonują w ramach subwencji i jakoś dają sobie radę, to zależy nie tylko i wyłącznie od tych trudnych decyzji dotyczących zwalniania, cięcia, chociaż wiadomo, że jest nieuniknione, ale nie ze względu na Program Naprawczy tylko ze względu na demografię i ze względu na możliwości pozyskiwania uczniów do swoich szkół, gdzie w niektórych przypadkach są one bardzo niezadawalające i wynikają z zaangażowania i pracy poszczególnych Dyrektorów, kwestia zmieszczenia kosztów czy zmieszczenia się w subwencji, nie tylko ograniczają się do oszczędności, bo mogą się ograniczać do pozyskiwania nowych działalności, rozszerzenia działalności co zwiększy subwencje a nie koniecznie musi powodować zwiększenie kosztów wynikających z zatrudnienia nowych nauczycieli, ponieważ dzisiaj już wiadomo, że przy małej liczbie oddziałów, czy też zmniejszającej się liczbie oddziałów wiadomo, że część nauczycieli nie będzie mogła realizować swoich godzin w takim zakresie jak do tej pory realizowała, trzeba będzie im te godziny zmniejszać, albo wręczać im wypowiedzenia, ale to są decyzje w zakresie kompetencji i obowiązków Dyrektora i to Dyrektor będzie rozliczany z tego jak dostosowuje jednostkę do realizacji swojego planu finansowego, który otrzymuje w ramach budżetu całego Powiatu, to że są pewne możliwości oszczędności i one się wiążą z tą mniej przyjemną stroną, czyli mniej się realizuje w szkole dodatkowych zadań, też wynikających z remontów z innego typu działalności, to pokazuje budżet na przestrzeni tych ostatnich lat, gdzie zapotrzebowania Dyrektorów były 30% wyższe, niż później w danym roku jednostka realizowała ten budżet, wszyscy otrzymali wynagrodzenie, wszyscy mieli zapłacone składki i tak jest do dzisiaj, w szkołach nie ma żadnych zaległości wynikających z jakiegoś niepłacenia długoterminowego tych świadczeń, które im się należą, natomiast są pewne działania które pozostawiają dość duży margines decyzji Dyrektora, bo czy Dyrektor pewne środki przeznaczy na zabezpieczenie funduszu socjalnego w całości czy np. te środki wyda na nowe meble a potem przyjdzie na koniec roku i powie, że jemu nie starczyło na fundusz socjalny, to tylko i wyłącznie zależy od Dyrektora, nie od Powiatu, bo Powiat dając budżet, czy projekt budżetu, jasno i precyzyjnie określa, ile Dyrektor będzie miał środków do dyspozycji w danym roku i jak te środki będzie realizował to tylko i wyłącznie zależy od Dyrektora.
Radny Marek Zagrobelny czyli wszystko zrzucamy na Dyrektorów, proszę jeszcze odpowiedzieć, czy istnieje możliwość połączenia placówek i czy planujecie Panowie ograniczyć zatrudnienie w Starostwie Powiatowym, bo jak wiemy jest przerost zatrudnienia w Starostwie?
Starosta Piotr Wołowicz jeśli chodzi o przerost zatrudnienia, to nie wiem skąd ma Pan takie informacje, w Starostwie zatrudnienie zmniejsza się naturalnie a więc z osób które odchodzą na emeryturę właściwie poza jednym przypadkiem, żadne stanowisko nie zostało obsadzone w czasie tej kadencji, natomiast co do kwestii planów łączenia szkół, dopiero po tegorocznym naborze będzie można coś powiedzieć jak będzie funkcjonowało LO pod kątem liczby klas, już w tym roku mieliśmy z tym problem, może oddziałów będzie tak mało, że trzeba będzie się zastanawiać nad sensem funkcjonowania czy też utrzymywania szkoły która będzie miała w perspektywie 2 – 3 lat dwa oddziały w danym roczniku, ale myślę że jest to decyzja do przemyślenia na koniec tego roku, ewentualnie na początek następnej kadencji.
Radny Zbigniew Józefiak autorem Programu Naprawczego jest Skarbnik Powiatu Pan Wiesław Pospiech, dużo na ten temat mówi Pan Starosta jakaś rozbieżność tutaj występuje, natomiast w sprawozdaniu z pracy Zarządu nie wynika, że w ogóle na ten temat dyskutował Zarząd więc mam pytanie, czy w ogóle Zarząd Powiatu opracował jakieś tezy do Programu Naprawczego, którymi mógłby się posiłkować Pan Skarbnik w czasie swojej pracy i chciałbym spytać Panie Starosto na czym zaoszczędzono te 3.500.000 zł. które zostały wypłacone dla Chemeko – System?
Starosta Piotr Wołowicz proszę, aby Pan Skarbnik odpowiedział na te pytania.
Skarbnik Powiatu Wiesław Pospiech pisałem ten Program, ale nie ja wymyślałem wszystkie tezy, jest to Program przyjęty przez Zarząd i wspólnie to ustalaliśmy kierunki i czym mamy się zająć w tym Programie, więc w związku z tym Pan Starosta jest władny żeby udzielać szczegółowych informacji odnośnie tez i założeń, które przyjęliśmy w Programie, jeśli chodzi o oszczędności trzeba było wykonywać wyroki i wykonywać zobowiązania wcześniejsze, mówimy o spłacie kredytu po Szpitalu i spłacie odszkodowania łącznie 3.400.000 zł. w ciągu 2012 – 2013 r. i wynikało to z tego, że ograniczaliśmy wydatki w innych działach, w innych kierunkach, nie inwestowaliśmy, od początku tej kadencji w Starostwie nie było żadnych podwyżek, żadnych premii, w roku 2012 i 2013 jesteśmy jedyną jednostką w Powiecie Górowskim, która nie otrzymała premii za swoje święto, czyli dzień samorządowca, pozostałe jednostki wypłaciły sobie dodatkowe wynagrodzenie i stąd się biorą oszczędności.
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są pytania?
Radny Marek Biernacki Przewodniczący Komisji Budżetu i Gospodarki komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radny Marek Hołtra Przewodniczący Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są jeszcze pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 10 głosów,
przeciw – 0 głosów,
wstrzymało się – 3 głosy.
Uchwała została przyjęta.

Punkt 8
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk projekt uchwały państwo otrzymaliście, czy są pytania do projektu uchwały?
Radny Zbigniew Józefiak historia skomunalizowania tej nieruchomości sięga 2010 r. kiedy Zarząd podjął uchwałę o komunalizację a następnie wystąpił do Wojewody o przekazanie w formie darowizny, ten temat utknął w 2012 r. i Starosta swoim pismem z marca 2012 r. zrezygnował z próby komunalizacji tego obiektu, mówimy cały czas o budynku po PZD, teraz mamy przed sobą uchwałę, gdzie znowu wkracza się na drogę darowizny a więc sposób przejęcia mienia, który w efekcie może spowodować ograniczenia w dysponowaniu tą nieruchomością, wskazywałem swego czasu na art. 94 ustawy o samorządzie powiatowym, żeby przejąć to w drodze porozumienia i nic mnie dotąd nie przekonuje, mianowicie Pan Starosta udzielając odpowiedzi na moje wątpliwości mówił, że były prowadzone rozmowy z Wojewodą, żadnych udokumentowanych pism w tej sprawie nie znajdujemy, w związku z tym uważam, że ta forma przejmowania mienia nie powinna mieć miejsca, powinniśmy to w inny sposób nabyć do zasobu powiatowego, w taki żeby w sposób zupełnie swobodny tą nieruchomości w przyszłości dysponować.
Radny Marek Biernacki Przewodniczący Komisji Budżetu i Gospodarki komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są jeszcze pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 10 głosów,
przeciw – 0 głosów,
wstrzymało się – 3 głosy.
Uchwała została przyjęta.

Punkt 9
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk projekt uchwały państwo otrzymaliście, czy są pytania do projektu uchwały?
Radny Marek Biernacki Przewodniczący Komisji Budżetu i Gospodarki komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są jeszcze pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.

Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 11 głosów,
przeciw – 0 głosów,
wstrzymało się – 2 głosy.
Uchwała została przyjęta.

Punkt 10
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk projekt uchwały państwo otrzymaliście, czy są pytania do projektu uchwały?
Starosta Piotr Wołowicz proszę, aby w tym punkcie głos zabrała Pani Kierownik PCPR w Górze Bożena Merta.
Kierownik PCPR w Górze Bożena Merta jest to projekt, który po konsultacji z Panią Dyrektor PUP w Górze na podstawie wysokości środków, które otrzymaliśmy przedkładamy państwu tutaj celem podjęcia uchwały, ten projekt opracowany został zarówno przez PCPR i PUP po dokonanej analizie złożonych wniosków, on odzwierciedla rzeczywiste potrzeby naszych mieszkańców i tak jak państwo macie w poszczególnych punktach, na poszczególne zadania, jeśli państwo podejmiecie uchwałę, jeśli ten projekt będzie zaopiniowany pozytywnie, to wówczas skorzystamy z delegacji prawnych, które przysługują Dyrektorom jednostek i wprowadzimy pewne zarządzenia wewnętrzne, żeby największa liczba mieszkańców naszego Powiatu mogła skorzystać z tego dofinansowania, oczywiście w trakcie roku ten projekt będą państwo modyfikować, będziemy przesuwać między zadaniami, takie są potrzeby, to wynika z analizy złożonych wniosków, największa kwota jest na turnusy rehabilitacyjne, bo 270 osób ubiega się o takie wsparcie.
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są pytania?
Radny Marek Hołtra Przewodniczący Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radny Marek Biernacki Przewodniczący Komisji Budżetu i Gospodarki komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są jeszcze pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 13 głosów,
przeciw – 0 głosów,
wstrzymało się – 0 głosów.
Uchwała została przyjęta.

Punkt 11
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk projekt uchwały państwo otrzymaliście, czy są pytania do projektu uchwały?
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Piotr Iskra skarga była na działalność Starosty Górowskiego, więc zajmowała się nią Komisja Rewizyjna, która spotkała się w tej sprawie 3 razy, zapoznała się z dokumentacją i stwierdziła, że do naruszenia przepisów prawa nie doszło oraz że działań na zwłokę w tym przypadku nie było i w związku z tym Komisja Rewizyjna wnioskuje o uznanie skargi za niezasadną.
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są jeszcze pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 9 głosów,
przeciw – 0 głosów,
wstrzymało się – 4 głosy.
Uchwała została przyjęta.

Punkt 12
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
Starosta Piotr Wołowicz dzisiaj była jedna interpelacja Radny Kalinowski poprosił o dokumenty, chciałbym w tej chwili je przekazać.
Radny Zbigniew Józefiak chciałbym się odnieść do odpowiedzi które otrzymałem, może uzyskam jakieś uzupełnienia, zadałem pytanie: czy Zgromadzenie Wspólników PCOZ w Górze przyjęło sprawozdanie z działalności Spółki, złożone przez Zarząd za okres od 1 stycznia do 17 grudnia, z udzielonej mi odpowiedzi wynika, że Zarząd nie miał przedstawionego bilansu pełnego do zakończenia działalności Spółki PCOZ do 17 grudnia, ponieważ to czym dysponował w formie pisemnej opiewało na 30 września a więc pozostałe 3 miesiące w mojej ocenie były poza kontrolą, bo stwierdzenie takie, że działalność Spółki była przedmiotem bieżącego zainteresowania członków Zgromadzenia Wspólników, mnie nie mówi nic, natomiast chciałbym się skupić jeszcze na drugiej odpowiedzi, to było bardzo proste pytanie: w jakiej formie nastąpiło zakończenie działalności tejże Spółki i w jakiej formie nastąpiło przekazanie nowemu nabywcy PCZ Wrocław, głównie chodziło o przekazanie majątku, a co do zakończenia działalności, to w jakiej formie rozstało się Zgromadzenie Wspólników z Zarządem, czy była forma przekazania, czy była zwyczajowa rozmowa, podziękowanie, bądź wyrażenie swojej dezaprobaty do funkcjonowania Zarządu, który zajmował się kilka lat powiatową Spółką, ale zupełnie zadziwiło mnie stwierdzenie „zgodnie z zapisami umowy dotyczącej sprzedaży udziałów PCOZ działalność Spółki nie została zakończona”, wbiło mnie to w zdumienie, jak nie może być zakończona działalność Spółki, jeśli we wszelkich opiniach prawnych, można znaleźć że w momencie kiedy majątek Spółki przejmuje, czy tez zostaje zbyty drugiej Spółce w taki przypadku Spółka przejmowana przestaje istnieć i z tego tytułu ta odpowiedź wydaje mi się dziwna.
Starosta Piotr Wołowicz Spółka nie zaprzestała swojej działalności, zostały zbyte udziały, na żadnym etapie nie został zbyty majątek, na żadnym etapie nie został przekazany majątek, po prostu zostały zbyte prawa do udziałów i to w żaden sposób nie wymaga żadnej inwentaryzacji, żadnych protokołów przekazania, zbycie udziałów to jest przekazanie pewnej własności, Spółka dalej funkcjonuje i z punktu widzenia prawnego nie zakończyła działalności 17 grudnia i z tego co wiem funkcjonuje do dzisiaj bez zmian.
Radny Zbigniew Józefiak dla informacji podam, że PCZ Góra Śląska widnieje już na stronach internetowych, a jeśli chodzi o PCOZ górowskie to po prostu tutaj Spółki nie ma i to jest faktem, o faktach raczej nie ma sensu już dyskutować, natomiast chciałby się jeszcze odnieść do kolejnych rzeczy związanych z przekazaniem, czy też zbyciem PCOZ górowskiego, mianowicie na moje pytania o braku pisemnej rekomendacji Zgromadzenie Wspólników podejmowało uchwałę o zbyciu i miało to zrobić na podstawie pisemnej rekomendacji, tej rekomendacji pisemnej do dzisiaj nie ma i uznałem to za poważny mankament w procesie przygotowania tej Spółki do sprzedaży, w odpowiedzi ma moje pytanie dostałem kopię pisma które było kierowane do pozostałych uczestników którzy przystąpili do negocjacji i to pismo w ocenie Pana Starosty jest rekomendacją, a tam jest tylko jedno zdanie, jest użyte pojęcie rekomendacja zespołu dla oferty PCZ obejmuje termin do końca października 2013 r. ale tu chodzi o rekomendację do wyłączności do negocjacji, a ja mówię o rekomendacji która w sposób rzeczowy i merytoryczny powinna wyłonić Spółkę i tej rekomendacji mi brakuje, na pewno jej nie ma, bo gdyby była to dostał bym w ramach udzielonej odpowiedzi, kolejna rzeczą na którą zwracałem uwagę i nie dostałem pełnej odpowiedzi, mianowicie wskazywałem na brak wiarygodności operatu z wyceny PCOZ w Górze autoryzowanej przez Inwest Consulting, na której brak było podpisu rzeczoznawcy majątkowego w związku z honorarium ustalonym umowną kwota 18.000 zł. a także uiszczenie, bądź nie uiszczenie kwoty 10.000 zł. stanowiącej zapłatę za pomoc w negocjacjach na rzecz Powiatu w ramach komisji utworzonej przez Powiat, z odpowiedzi nie wynika że przedstawiciel Inwest Consulting z imienia i nazwiska występował w pracach komisji i czy te 10.000 zł zostało wypłacone, a to są poważne pieniądze, bo razem mamy 28.000 zł. które w mojej ocenie zostały wydatkowane w sposób wątpliwy, jeszcze jedna rzecz chodzi o umowy dzierżawne, które zostały zawarte z PCZ Wrocław przed sprzedażą, bo umowę z tego co się zorientowałem zawarto 15 grudnia a umowę 17 grudnia kupna sprzedaży udziałów, wskazywałem na to, że blisko 7 arów w planach zagospodarowania, było przeznaczanych pod usługi, a kwota dzierżawna opiewała na grunty inne, różnica blisko 5 zł. na 1 m2 co w skali roku daje ok. 24.000 zł. to są moje wątpliwości, proszę o uzupełnienie.
Starosta Piotr Wołowicz rozwiewając te wątpliwości informuję, że umowa została zawarta 17 grudnia, natomiast kwestię stawek dzierżawnych proszę Panią Radcę o wyjaśnienia.
Radca Prawny Renata Torz jeśli chodzi o stawki dzierżawy, to one wynikają z uchwały Rady Powiatu Górowskiego z 2012 r. w załączniku do tej uchwały, zostały określone stawki minimalne czynszu najmu lub dzierżawy lokali użytkowych i gruntów i w odniesieniu do gruntów, bo tutaj mówimy o dzierżawie gruntów, przewidziane są 4 stawki: 1. ogródki przydomowe, 2. grunt pod garażami, 3. grunt pod działalność gospodarczą, kiosk itp., 4. inne grunty, tutaj zastosowano stawkę dotyczącą innych gruntów na terenie miasta Góry, bo jest stawka wyższa, niż wieś i uważam, że zastosowanie tej stawki jest właściwe, punkt 3 który mówi o gruncie pod działalność gospodarczą, dotyczy tylko sytuacji, kiedy grunt wykorzystywany jest na prowadzenie działalności związanej z funkcjonowaniem na tym gruncie kiosku i tym podobnego obiektu budowlanego, taka jest moja interpretacja.
Radny Zbigniew Józefiak zostanę przy swojej interpretacji, działalność gospodarczą jaką prowadzi PCZ Wrocław, jest działalnością gospodarczą i ta uchwała Rady nie została wykonana właściwie.
Radca Prawny Renata Torz gdyby miało być tak, że tak stawka miałaby być wyższa na działalność gospodarczą, to tu po słowie na działalność gospodarczą byłaby kropka, bo nic by nie trzeba było dodawać.
Wicestarosta Paweł Niedźwiedź w ubiegłej kadencji była taka sytuacja, że mieliśmy wniosek o postawienie kiosku na gruncie w okolicach starej przychodni i stwierdziliśmy, że obecna stawka jest za niska i podnieśliśmy stawkę dla takich małych obiektów i dlatego to się znalazło w tej uchwale.
Radny Zbigniew Józefiak chciałbym jeszcze spytać o wycenę, czy została wypłacona należność i czy zostało wypłacone za udział przedstawiciela firmy Consulting w pracach zespołu negocjacyjnego?
Skarbnik Powiatu Wiesław Pospiech tak, zostało wypłacone zgodnie z umową i w procesie negocjacji brał udział przedstawiciel Inwest Consulting Pan Mecenas Piotr Orłowski.
Radny Zbigniew Józefiak z udostępnionych dokumentów procesowania nie wynika nic, to nazwisko dopiero teraz się pojawia a co do opinii rzeczoznawcy uważam, że została popełniona ogromna gafa, bo właśnie zespół negocjacyjny powinien się zastanowić kto tą opinię wykonuje za 18.000 zł. uważam, że jest to lekkie dysponowanie pieniędzmi publicznymi.
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są jeszcze pytania? nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 13
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk wolne głosy i wnioski.
Teresa Bylinowicz mam pytanie: czy Pan Jankowski i Pan Józefiak coś wiedzą o podważeniu opinii biegłego sądowego Jerzego Szyszko, która podważa dokumenty Starostwa?
Radny Zbigniew Józefiak jeśli Pani kieruje pytanie w moją stronę.
Teresa Bylinowicz tak, bo tak wszystko robiono żebym z Panem Iskrą się nie spotkała i nie okazała dokumentów, opinia Pana biegłego Jerzego Szyszko podważa dokumenty Starostwa, po 4 latach prowadzenia w Sądzie Rejonowym w Głogowie sprawa została w punkcie „0”, 18 marca SKO uchyliło decyzje Starosty do ponownego rozpatrzenia i to trwa bez końca, ponieważ nie ma osób odpowiedzialnych a Pan Starosta odpowiada za swoich pracowników, czyli prowadzących sprawę rodziny Bylinowiczów, której skutkiem miało być zabranie drogi u wyjazdu z posesji dla 100 h gospodarstwa, jest tu oryginalna mapa, która pokazuje jak to wyglądało w roku 2004-2005, potem ta droga została przesunięta do ściany stodoły, zostaliśmy bez wjazdu, uważam że Komisja Rewizyjna jest stronnicza, ponieważ nie zapoznała się z dokumentami, oraz nie rozumie co to jest akt nadania i orzeczenie o wykonaniu aktu nadania dla repatriantów, tak nie może być, mam pytanie do Pana Józefiaka: Pan Józefiak środkiem drogi wyznaczył granicę, przyciskając nas w 2010 r. do muru a granica na mapie z 2003 r. była linią przerywaną dlatego, że pół działki 56 było rodziny Bylinowicz, nie zapoznaliście się z Księgami Wieczystymi, jak Pan to widzi w jakim celu Pan chciał przegrodzić drogę na pół?
Radny Zbigniew Józefiak proszę Pani w momencie kiedy wpłynęła Pani skarga na działalność Starosty, będąc członkiem Komisji Rewizyjnej wnioskowałem o wyłączenie z rozpoznawania tej sprawy w związku z tym z tą sprawą nie mam nic wspólnego, a pytania które Pani zadaje dotyczą działalności zawodowej którą prowadzę i ten czas na tego typu dywagacje był w 2010 r. w Jastrzębiu na działce.
Teresa Bylinowicz proszę Pana Jankowskiego o odpowiedź, czy toczy się postępowanie w SKO w mojej sprawie?
Naczelnik wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Piotr Jankowski tak toczy się postępowanie administracyjne w SKO, teraz czekamy na uściślenie wniosku przez Panią.
Teresa Bylinowicz czy mogę się odwołać w tej sprawie?
Radca Prawny Renata Torz odwołanie nie przysługuje.
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są jeszcze pytania?
Radny Dariusz Wołowicz chciałbym poinformować, że złożyłem rezygnację z funkcji przewodniczącego stowarzyszenia Bezpartyjny Blok Wspólnie, wcześniejsza nazwa Bezpartyjny Blok Wrotkowskiego, oraz złożyłem rezygnację z członkowstwa w tym stowarzyszeniu, także jestem do końca kadencji radnym niezrzeszonym i proszę mojej osoby nie identyfikować za stowarzyszeniem BBW.
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk czy są jeszcze pytania? nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 14
Przewodniczący Rady Powiatu Edward Szendryk zamknął obrady XXXII sesji Rady Powiatu Górowskiego.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:
Anna Michalska
Inspektor







MAPA STRONY NEWSLETTER NAPISZ DO STAROSTWA KANAŁ RSS LOGOWANIE
Serwis internetowy prowadzi: Starostwo Powiatowe w Górze, 56-200 Góra, ul. Mickiewicza 1, Tel. 65/544 39 00, faks 65/543 35 11, e-mail:sekretariat@powiatgora.pl Polityka prywatności. Serwis używa ciasteczek-cookies aby zapamiętać otwartą sesję i ewentualne dane o logowaniu. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Serwis nie zapisuje ciasteczek-cookies do profilowania reklam lub śledzenia użytkownika. Polityka prywatności.