Powiat górowski
  • Powiat górowski
  • Powiat górowski
  • Powiat górowski
Polityka prywatności. Serwis używa ciasteczek-cookies aby zapamiętać otwartą sesję i ewentualne dane o logowaniu. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Serwis nie zapisuje ciasteczek-cookies do profilowania reklam lub śledzenia użytkownika. Polityka prywatności.
AKTUALNOŚCI - POWIAT STRONA GŁÓWNA COFNIJ WYSZUKAJ KONTAKT

  • Wydział Komunikacji i Dróg informuje
  • UWAGA!
  • Strażackie działania w liczbach
  • Dwie dobre informacje w jednej kopercie z ZUS
  • ZUS informuje
Aktualności - powiat

Aktualności - oświata

Aktualności - kultura

Aktualności - sport



To jest archiwalna strona www do 1.4.2020
Aktualna znajduje się pod adresem www.powiatgora.pl



Protokół z obrad VII sesji Rady Powiatu Górowskiego

Protokół z obrad VII sesji Rady Powiatu Górowskiego z dnia 10 lipca 2015 r. od godz. 12.00–15.30


Obecni wg załączonej listy obecności.

Punkt 1

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers otworzył VII sesję Rady Powiatu Górowskiego, przywitał radnych oraz zaproszonych gości. Na podstawie listy obecności stwierdził, iż na podstawowy skład Rady 15, obecnych jest 12 radnych, nieobecna radna Teresa Frączkiewicz, radna Mariola Szurynowska i radny Ryszard Wawer. Potwierdził prawomocność obrad.

Punkt 2

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers dzisiejsza sesja została zwołana na podstawie art. 15 ust. 7 ustawy o samorządzie powiatowym, czyli na wniosek, który pozwolę sobie teraz odczytać (wniosek w załączeniu), czy są pytania?

radny Mirosław Żłobiński proszę, aby w punkcie 6 dodać ustawy o samorządzie powiatowym.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers protokół z VI sesji jest jeszcze nie napisany, proszę o wykreślenie tego punktu.

radny Jan Przybylski sesja była długa, treściwa, więc proponuję wykreślić ten punkt z porządku obrad.

radny Kazimierz Bogucki również proszę o wykreślenie tego punktu.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czyli wprowadzamy zapis do punktu 6 „ustawy o samorządzie powiatowym”, czy wnioskodawcy wyrażają na to zgodę, radny Żłobiński?

radny Mirosław Żłobiński tak i również jestem za wykreśleniem punktu 3.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers dobrze, pytam o te dwie zmiany, radny Trojanek.

radny Grzegorz Aleksander Trojanek tak.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers radny Bogucki.

radny Kazimierz Bogucki tak.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers radny Przybylski.

radny Jan Przybylski tak.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers radny Krochta.

radny Michał Krochta tak.

W tym momencie na salę obrad przybył radny Ryszard Wawer. Aktualna ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 13.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania? nie widzę, proponuję przegłosować nowy porządek obrad.

Głosowanie za przyjęciem porządku obrad:
za - 13 głosów,
przeciw - 0 głosów,
wstrzymało się - 0 głosów.
Porządek obrad został przyjęty.

Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Sprawozdanie starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu i posiedzeń zarządu.
4. Interpelacje i zapytania.
5. Informacja starosty z realizacji art. 4 pkt 1 podpunkt 2 ustawy o samorządzie powiatowym.
6. Przyjęcie uchwały w sprawie oceny funkcjonowania szpitala w Górze i działań zarządu w tym zakresie.
7. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
8. Wolne głosy i wnioski.
9. Zakończenie obrad.

Punkt 3

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers proszę pana starostę Piotra Wołowicza o przedstawienie sprawozdania z wykonania uchwał Rady Powiatu i posiedzeń Zarządu.

starosta Piotr Wołowicz przedstawił sprawozdanie (sprawozdanie w załączeniu), jeśli chodzi o uchwały podjęte na ostatniej sesji w sprawie zmiany WPF i budżetu są w realizacji a uchwała w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadający Powiatowi Górowskiemu lub jego jednostkom organizacyjnym, jeszcze żaden wniosek nie wpłynął.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są pytania do sprawozdania?

radny Jan Przybylski proszę pogłębić informację, dokonaliście w okresie miedzysesyjnym dwóch zmian w budżecie, proszę powiedzieć na czyj wniosek, czego dotyczyło i jakie skutki to ma dla budżetu.

starosta Piotr Wołowicz możemy panu dostarczyć te projekty uchwał Zarządu i wtedy będzie dokładnie wiadomo, natomiast jeśli chodzi o kwestie wniosków, to proszę pana skarbnika o zabranie głosu w tej sprawie.

skarbnik powiatu Wiesław Pospiech obydwie te uchwały Zarządu dotyczące zmian w budżecie dotyczyły przeniesień w planach wydatków jednostek budżetowych kwot między paragrafami, w uchwale z 1 lipca zmiany były w CKP i U dotyczące zmian wydatków projektu realizowanego przez tę jednostkę ze środków unijnych, z kolei w pierwszej uchwale z czerwca, też były przeniesienia w LO, CKP i U, Starostwie Powiatowym, PCDN, oprócz przeniesień zostało uruchomionych z ogólnej rezerwy budżetowej środki dla CKP i U, jako wole środki w trzecim roku realizacji projektu ze środków unijnych, kwota ok. 25.000 zł. środków zostało z tego projektu i żeby móc je wydatkować, trzeba było w budżecie wprowadzić po stronie wydatków tę kwotę i jako źródło pokrycia tych środków była to rezerwa ogólna, ksera tych uchwał dostarczymy.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są pytania?

radny Jan Przybylski dziękuję za informację, proszę aby szczegółowe informacje w tym zakresie były przygotowywane na sesje, żebym nie oczekiwał, o zmiany w budżecie zawsze będę się dopytywał.

radny Paweł Niedźwiedź będą takie zmiany państwu przedstawiane, dzisiaj sesja jest nadzwyczajna, dlatego tego nie było.

radny Mirosław Żłobiński proszę pana starostę o wyjaśnienie sprawy szpitala, chciałbym się coś więcej na ten temat dowiedzieć, chyba że w następnym punkcie.

starosta Piotr Wołowicz tak, w następnym punkcie.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 4

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers interpelacje i zapytania proszę bardzo.

radny Kazimierz Bogucki obradujemy już na VII sesji Rady Powiatu minęło 9 miesięcy naszej działalności i jak dotychczas na posiedzeniach naszej Rady nie zauważyłem przedstawicieli policji, co mnie bardzo dziwi, nie wiem czy pan komendant się pogniewał, bywam na sesjach Rady Miasta i tam pan komendant uczestniczy w tych obradach a tutaj gdzie jest bezpośrednie przełożenie przedstawicieli policji nie ma, ja wzorem lat ubiegłych pamiętam, że zawsze ktoś uczestniczył, a pytam o to dlatego że jest wiele spostrzeżeń i uwag do pracy policji i chciałbym żeby przedstawiciel uczestniczył w naszych sesjach, bo trudno o kimś rozmawiać podczas jego nieobecności, to jest niewygodne i nawet nie wypada, więc bardzo proszę, aby pan komendant, albo jego zastępca nas odwiedził.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers zaproszenia zawsze są wysyłane.

radny Jan Przybylski na ostatniej sesji składałem interpelacje związane z PPP w Górze i jeszcze jedna myśl mi się nasunęła i składam interpelację odnośnie tej instytucji następującej treści: czy w statucie PPP jest zapis upoważniający do pozyskiwania środków zewnętrznych, jak tak, to w którym paragrafie jest to zapisane i proszę o przytoczenie pełnego zapisu, druga interpelacja wiąże się ze sprawami, które wcześniej zgłaszałem na sesji grudniowej i styczniowej, starosta odsyłał mnie do Internetu itd. chodzi o regulamin organizacyjny Starostwa Powiatowego, otrzymałem taki dokument, który mam przed sobą, z zapisami zgadzam się w 70%, natomiast struktura zaprezentowana przez państwa tutaj w wykazie to jest kuriozum, stwarzacie sobie możliwości do manipulowania etatami jak wam pasuje, to jest nie dopuszczalne, regulamin organizacyjny powinien zawierać ilość etatów w poszczególnych wydziałach, oczekuję w pełnym wykazie do poszczególnych wydziałów, etatów wraz z zakresem obowiązków na poszczególnych etatach, moja interpelacja dotyczy wszystkich jednostek organizacyjnych Starostwa i wszystkich jednostek organizacyjnych z wykazem stanowisk, struktura ogólna i pod to wykaz stanowisk pod poszczególne pozycje kierownicze.

radny Michał Krochta składam interpelację dotyczącą warunków odbioru, czy nadzoru nad wykonaniem umowy letnie utrzymanie dróg, chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób jest odbierane, nadzorowane, monitorowane przez odpowiednie służby powiatowe letnie utrzymanie dróg, mówiąc krótko wykaszanie rowów, to co obserwuję w ostatnich dniach woła o pomstę do nieba, chciałbym wiedzieć jak to jest nadzorowane i kto jest za to odpowiedzialny, kto to odbiera, czy te roboty zostały zakończone, wiemy że nie i druga interpelacja również związana z utrzymaniem dróg powiatowych, w miesiącu listopadzie ubiegłego roku droga powiatowa na odcinku Wąsosz – Osławice doczekała się w ramach porozumienia ze żwirownią nowej nawierzchni, jeśli chodzi o stan nawierzchni tej drogi w tej chwili, to powstały duże przełomy na odcinku Wąsosz – Baranowice i mam pytanie: czy są służby które nadzorują, monitorują to, czy i kiedy zostaną wyegzekwowane od wykonawców naprawy tych ubytków.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze interpelacje i zapytania, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.


Punkt 5

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers otwieram dyskusję.

radny Jan Przybylski w tym punkcie informacji ma udzielić starosta.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers proszę o zabranie głosu pana starostę.

starosta Piotr Wołowicz jeśli chodzi o zapis dotyczący art. 4 pkt 1 ppkt 2 dzisiaj sprecyzowanego, że chodzi o ustawę powiatową, to przypomnę, że brzmi on między innymi: „zakres działania i zadania powiatu” i punkt 2 „promocja i ochrona zdrowia”, i tak naprawdę pod tym punktem można powiedzieć o tych działaniach, które są podejmowane, które powiat w ramach tego zadania a więc o powiatowej społecznej radzie ds. osób niepełnosprawnych, o programach ochrony zdrowia psychicznego, o programie działań na rzecz osób niepełnosprawnych, o działaniach związanych z mammobusem, z oddawaniem krwi, ale rozumiem, że inicjatorzy dzisiejszej sesji mają na myśli funkcjonowanie szpitala w ramach ochrony zdrowia, chociaż tak naprawdę nie będę się do tego odnosił, bo dzisiaj ta ustawa, czy ten punkt w ustawie w żaden sposób nie precyzuje mówienie o tym że dotyczy to funkcjonowania szpitala na terenie powiatu, są na ten temat opinie, ale rozumiem, że nie po to się dzisiaj spotkaliśmy, żeby się tutaj formalnościami prawnymi przerzucać, czy jest taki obowiązek, czy go nie ma, dzisiaj mamy rozmawiać o problemie funkcjonowania szpitala na terenie powiatu i ten punkt po części zbiega się punktem następnym, czy też część informacji będzie, ja przekaże wszystkie informacje na ten temat, jeśli chodzi o funkcjonowanie szpitala na terenie powiatu górowskiego, jeśli chodzi o funkcjonowanie szpitala na terenie powiatu górowskiego z krótkim przypomnieniem, takim wstępem, żeby odzwierciedlić kwestie formalnoprawną, to powiat górowski prowadził SPZOZ do 2011 r. gdy został on zlikwidowany uchwałą Rady Powiatu jeszcze poprzedniej kadencji, czyli w 2010 r. na koniec 2010 r. Rada Powiatu podjęła uchwałę o likwidacji SPZOZ i przejęcia zadań SPZOZ przez PCOZ w Górze w którym 100% udziałów obejmował powiat górowski i na tym kadencja w 2010 r. się zakończyła, 2011 r. był to okres realizacji tego zadania a więc formalnej likwidacji SPZOZ, bilansowania kwestii majątkowych, wniesienia majątku do nowo powstałej spółki i kwota 41.200.000 zł. jaka została po zlikwidowanym SPZOZ została przejęta przez powiat górowski, do realizacji tego zadania przez najbliższe lata, co już było wiadomo, że kwota ta obciąża w stopniu tak wysokim powiat górowski, że przez najbliższe lata nie jest w stanie podjąć żadnych zadań inwestycyjnych związanych z funkcjonowaniem powiatu, ani nawet będzie miał trudności z utrzymaniem bieżącej płynności funkcjonowania powiatu, w maju 2011 r. rozpoczęła działalność spółka, która na początku nie miała żadnego kapitału za zgodą Rady Powiatu został wniesiony do spółki wkład pieniężny, który był podzielony na dwie części, 100.000 zł. w pierwszym etapie, 350.000 zł. w drugim etapie w między czasie powiat udzielił pożyczki spółce, która została później zwrócona i później zostały wniesione do spółki ruchomości, czyli ten majątek wyrażony w sprzęcie i po tym wniesieniu tych ruchomości kapitał zakładowy spółki wynosił 2.500.000 zł. wyrażony odpowiednio w udziałach, w miedzy czasie odbywała się dyskusja na temat wysokości tego kapitału, czy ten kapitał jest wystarczający do funkcjonowania spółki, ponieważ nieruchomości, czyli budynki szpitala dalej były własnością powiatu górowskiego i po dyskusji, która się odbywała w tamtym okresie czasu, po wnioskach Zarządu spółki PCOZ radni podjęli uchwałę, że również nieruchomości po ich wycenie zostały wniesione do spółki poprzez objęcie udziałów, w tym momencie wartość wyrażona w udziałach spółki wynosiła ponad 10.000.000 zł. spółka funkcjonowała jako własność powiatu górowskiego do grudnia 2013 r. w wyniku realizacji tego zadania związanego ze sprzedażą udziałów w 2013 r. po pierwszym etapie przeprowadzenia przetargu na zbycie całości udziałów po nominalnej wartości, nie zgłosił się żaden oferent do wykupu tych udziałów, wówczas Rada podjęła uchwałę o zbyciu udziałów w drodze rokowań, zakończyły się te rokowania w grudniu 2013 r. sprzedażą 100% udziałów spółce PCZ, co w między czasie się działo, jeśli chodzi o ewentualne zainteresowanie innych podmiotów, inne podmioty też były zainteresowane, pobierały dokumenty do rokowań, chociażby z memorandum, ostateczną ofertę złożyły 4 z tym, że jedna oferta szpitala z Głogowa, została od razu odrzucona, ponieważ nie spełniała wymogów formalnych, czyli były 3 oferty: czyli grupa Nowy Szpital, firma Ventriculus z Leszna, oraz PCZ w między czasie na jednej z sesji Rady Powiatu Zarząd przygotował projekt uchwały zbywania udziałów w ogóle jakie by powiat posiadał i ta uchwała przewidywała oprócz zbycia w drodze rokowań, przetargu, również dawała furtkę do możliwości zbycia udziałów gminom, bez konieczności przystępowania do przetargu, czy też do rokowań, wtedy ta uchwała nie weszła w życie, bo większość radnych nie zgodziła się na przyjęcie jej i została wycofana z porządku obrad, i cała sprawa związana ze sprzedażą opierała się na jednej uchwale, która wyrażała zgodę na rokowania dotyczące tylko i wyłącznie spółki PCOZ, nie stwarzając żadnych innych warunków, udogodnień, dla gmin, czy innych podmiotów, w między czasie trwały rozmowy wyrażone w korespondencji pisemnej, bo to jest podstawa rozmów z gminami powiatu górowskiego i tak pierwsze pismo, które zostało wysłane do gmin powiatu górowskiego było 29.08.2012 r. i to pismo dotyczyło zbycia udziałów i ewentualnego zainteresowania gmin, na to pismo odpowiedziała pani burmistrz Krzyszkiewicz i pan burmistrz Stuczyk, gmina Jemielno nie odpowiedziała w ogóle, gmina Niechlów odpowiedziała, że nie jest zainteresowana taką formą nabycia udziałów, gmina góra wyraziła zainteresowanie i gotowość do rozmów na ten temat, oczywiście z pewnym zastrzeżeniem, że musi być wyjaśniona cała sytuacja finansowa, jak i formalnoprawna tego projektu ewentualnego przejęcia przez gminę udziałów, gmina Wąsosz wyraziła takie stanowisko, że trafna jest decyzja o sprzedaży udziałów pocenie nominalnej, jednak na tym etapie, również bez dodatkowych informacji, nie jest w stanie podjąć takiej decyzji, w międzyczasie ze strony pani burmistrz, kiedy trwały rozmowy negocjacyjne, mieliśmy zapytanie dotyczące udziałów ich zbywania, ewentualnych zagrożeń związanych z tą procedurą, jak zareagują nasi wierzyciele na fakt, że zbywamy majątek powiatu górowskiego i dlatego też te rozmowy na zasadzie gotowości gminy góra cały czas trwały, natomiast pozostałe gminy, albo w ogóle już nie odpowiadały na zaproszenia, albo tak jak w przypadku gminy Niechlów wprost napisały, że stanowisko Rady Gminy Niechlów w powyższym temacie jest negatywne, radni jednogłośnie nie wyrazili zgody na przystąpienie do rokowań w sprawie nabycia udziałów PCOZ, w trakcie negocjacji pojawiało się to w całym wątku rozmowy z gminami, że jedyny sens udziału gmin w tym przedsięwzięciu na ich solidarnym wstąpieniu w to zadanie, a nie obarczanie jednej gminy tym zadaniem, na pewnym etapie poza gminą Góra nie było już zainteresowania, że strony żadnej gminy powiatu górowskiego, w momencie przystąpienia do rokowań taką informację o możliwości do przystąpienia do rokowań wysłaliśmy do gmin, rokowania przebiegały przez cały rok 2014 w miedzy czasie grupa Nowy Szpital wycofała się z negocjacji, ponieważ nie była zainteresowana kupnem udziałów a jedynie wydzierżawieniem, lub inną formą możliwości korzystania z budynków szpitala, a to w żaden sposób nie odpowiadało tej procedurze zbywania udziałów, ponieważ my zbywaliśmy udziały a nie budynki, które nie były naszą własnością, tylko były własności wtedy spółki, czyli zostały dwie firmy, firma Ventriculus i firma PCZ oferty tych dwóch firm były takie, że firma Ventriculus złożyła ofertę na kwotę 2.000.000 zł. rozłożone na 10 lat, natomiast PCZ złożył ofertę ponad 5.000.000 zł. część płata od razu przy podpisaniu umowy a reszta rozłożoną na 7 lat plus zobowiązania, które wynikały z tej umowy i doszliśmy do momentu, kiedy PCZ został właścicielem spółki, która do tej pory funkcjonowała jako PCOZ, następny wątek, który pojawiał się wówczas, który pojawia się dzisiaj, po co powiat górowski sprzedawał spółkę, skoro mógł ją sam prowadzić i jakie były perspektywy funkcjonowania tej spółki, otóż proszę państwa ta spółka funkcjonowała przez połowę roku 2011, przez cały rok 2012 i przez większość roku 2013 i jak przedstawiała się działalność tej spółki po wniesieniu majątku do tej spółki, spółka w pierwszym roku działalności, czyli w 2011 zakończyła rok w zestawieniu rachunków zysków i strat stratą -403.000 zł., rok 2012 zakończyła ze stratą -134.000 zł. straty z tych lat zostały pokryte z kapitału rezerwowego spółki, który został utworzony i była możliwość pokrywania tych strat, chociaż perspektywa jej funkcjonowania przy przynoszeniu takich strat wydawała się niepokojąca, rok 2013 to był rok w którym prognoza z początku września 2013 r. przedstawiona przez zarząd spółki zakładała, że spółka na koniec III kwartału osiągnie stratę -673.000 zł. po sporządzeniu bilansu na koniec III kwartału okazało się, że spółka osiągnęła stratę -710.000 zł. do tej pory tak jak powiedziałem wszystkie te straty były pokrywane z kapitału rezerwowego, natomiast w momencie gdy w 2013 r. na koniec III kwartału spółka miała już stratę -710.000 zł. kapitał rezerwowy spółki wynosił wtedy 61.000 zł. a więc oczywiste było że jeśli ta strata na koniec roku dojdzie do ok. 1.000.000 zł. wówczas nie było kapitału rezerwowego, żeby pokryć straty, więc trzeba by było pokrywać ją z majtku spółki,
sprawa wyglądała tak że spółka zjadać samą siebie i nie było żadnych możliwości do jej rozwoju nie było takich możliwości ze strony powiatu, co było oczywiste, również oczywiste to było dla rady nadzorczej spółki, która po analizie planu inwestycyjnego PCOZ, który został przedstawiony przez Zarząd spółki w 2013 r. oceniła, że generalnie jest zaskoczona funkcjonowaniem spółki w kontekście tego co Zarząd przedstawiał do tej pory, nie mówiono o tak ujemnym wyniku przez wiele lat, co budziło zastrzeżenia, plan finansowy spółki na 2013 – 2016 przedstawiony przez Zarząd, Zarząd który kierował wtedy spółką przewidywał że spółka co roku będzie przynosiła stratę 158.000 zł., 163.000 zł., 202.000 zł., 152.000 zł., 119.000 zł. gdzie prognozowano rok 2013 163.000 zł. gdzie na koniec III kwartału 2013 wiadomo było, że ta strata wynosi -700.000 zł. tak wyglądała kondycja spółki, tak wyglądało jej funkcjonowanie myślę, że warto dodać, że ówczesny Zarząd spółki na posiedzeniach rady nadzorczej myślę, że w sposób właściwy oceniał sytuację spółki, w sposób właściwy diagnozował jej przyszłość i tak jeden z cytatów: „jeśli miałoby dojść do poprawy sytuacji szpitala górowskiego, czyli spółki, potrzebne są do zrealizowania dwa podstawowe warunki pierwsze zmiana mentalności kadry medycznej wszystkich szczebli, oraz administracji w zakresie podejścia do pracy, oraz oczekiwań pracodawcy” i drugi punkt „doinwestowania szpitala w specjalistyczny sprzęt diagnostyczny, oraz wykonanie niewielkich prac remontowo – modernizacyjnych, według zarządu ocenianych wówczas szacunkowo na 9.000.000 zł.”, to były informacje przedstawiane przez zarząd, wyliczone przez zarząd, żeby dostosować szpital do tego co będzie musiał spełniać, każdy szpital od końca 2016 r. w cenie ówczesnych władz spółki te szpital wymagał dofinansowania kwoty 9.000.000 zł. beż żadnych możliwości zaciągnięcia kredytu przez spółkę i bez żadnych możliwości dofinansowania tej spółki przez właściciela, czyli powiat górowski i doszliśmy do momentu w którym jesteśmy dzisiaj, czyli przez półtora roku funkcjonowania szpitala, jako szpitala będącego spółką, będącą własnością prywatnego podmiotu, wiosną tego roku zaczęły pojawiać się informacje, które w sposób oczywisty zaczęły budzić niepokój, co do możliwości dalszego funkcjonowania szpitala w Górze i tak pierwsza informacja była wynikająca z informacji, które pojawiały się w Środzie Śląskiej, czyli z wypowiedzenia kontraktów na 4 podstawowe oddziały w Środzie Śląskiej, zostało to już dopełnione i od 1 lipca trzy rzeczywiście zostały zamknięte, natomiast jeden pediatryczny dalej funkcjonuje, pierwsza informacja jaka się pojawiła u nas, czyli odejścia personelu, następna informacja złożenie wniosku do Sądu o upadłość z możliwością zawarcia układu przez firmę PCZ S. A, czyli główna firmę holdingu, ale nie firmę, która prowadzi nasz górowski szpital, ponieważ górowski szpital jest prowadzony przez firmę PCZ S. A. Góra Śląska spółka z o. o., ta informacja, jeśli chodzi o zgłoszenie wniosku o upadłość PCZ S. A. od razu okazała się niebezpieczna, dlatego że powiat górowski, partnerem do umowy sprzedaży była właśnie spółka PCZ i wszelkie warunki umowy dotyczą PCZ, natomiast na koniec czerwca, informację otrzymaliśmy już początku lipca, NFZ poinformował nas, że spółka PCZ Góra Śląska wypowiedziała z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia umowę na świadczenie usług na oddziały ginekologiczno – położniczy, oddział chirurgiczny, w między czasie spotkaliśmy się z panią dyrektor NFZ Niemiec w sprawie działań NFZ, bo to NFZ jest płatnikiem na zlecenie ministra zdrowia świadczeń publicznych i to w zakresie NFZ leży zapewnienie możliwości dostępu mieszkańcom do korzystania z tych świadczeń publicznych i z informacji, które ustaliliśmy, że obowiązkiem NFZ jest zabezpieczenie tych świadczeń i wskazanie mieszkańcom powiatu górowskiego gdzie zostaną przekazane środki z kontraktu które nie będą przekazane PCZ w związku z tym że nie będzie prowadził od 1 października tych dwóch oddziałów i ze wstępnych informacji, które nam pani dyrektor przekazała one nie są jeszcze ostateczne, bo one muszą być zweryfikowane przede wszystkim liczbą gdzie mieszkańcy powiatu górowskiego najczęściej się leczą, gdzie mają ten dostęp z własnego wyboru, wynika że ten kontrakt w ramach województwa dolnośląskiego zostanie przekazany szpitalowi w Głogowie i Lubinie, natomiast jest tak, że zgodnie z ustawą, każdy pacjent ma dostęp do opieki zdrowotnej tam gdzie chce, jest inną kwestią, czy te ośrodki poza działaniem szpitala, który ma podpisany kontrakt na obszar danego powiatu, chcą przyjmować tych pacjentów, czy nie, ale każdy ma prawo skorzystania ze szpitala w Lesznie, w Rawiczu, czy we Wschowie, czy gdzie indziej z tym, że NFZ nie rozlicza się z tymi szpitalami bezpośrednio, tylko rozlicza się z swoim odpowiednikiem, czyli z oddziałem wielkopolskim NFZ i tam te pieniądze za pacjentów są przekazywane, wiadomo że każdy szpital woli mieć podpisany kontrakt, ponieważ on otrzymuje te pieniądze co miesiąc i co miesiąc może nimi dysponować i w związku z tym pani dyrektor uważa, że ten kontrakt powinien zostać w województwie dolnośląskim i te oddziały szpitalne w Głogowie i Lubinie ten kontrakt otrzymają, natomiast te, które będą leczyły z poza województwa dolnośląskiego, oni będą mieć zapłacone za pacjentów, nie co miesiąc, tylko w lutym następnego roku i stąd czasami wynika niechęć szpitali ościennych do przyjmowania pacjentów z innego województwa, jeśli chodzi o zabezpieczenie dla pacjentów z Góry, spotkanie związane z tą sprawą, czyli z wojewoda, z marszałkiem, z przedstawicielami funduszu, powiatu i szpitali pani dyrektor planuje na początek września, czyli tak aby pen okres miesięczny bezpieczny był możliwy do poinformowania pacjentów o tej sytuacji, jeśli chodzi o działalność szpitalną, chciałbym poinformować, że NFZ w poniedziałek w tym tygodniu przeprowadził kontrolę w szpitalu w Górze i po tej kontroli ocenił, że jest realizowane wszystko zgodnie z umową, jest duża rotacja pracowników wymaganych przez umowę kontraktową z jej punktu widzenia, dzisiaj nie ma żadnych zarzutów co do funkcjonowania szpitala wiadomo, że sytuacja jest dynamiczna i to może się zmienić z dnia na dzień, natomiast jest to zadanie funduszu i już to kontroluje, chciałbym jeszcze dodać bardziej z kronikarskiego obowiązku, że coś takiego miało miejsce nie ma to nic wspólnego z moją wiarą, w to co powiem, powiem co się odbyło, żebyście państwo o tym wiedzieli, otóż przed wczoraj rozmawiałem z dyrektorem szpitala w Górze z nowym dyrektorem, który jest od trzech dni, powrócił do pracy, uzasadnienie wypowiedzenia umowy na te dwa oddziały jest takie, że w przyszłym roku do czerwca 2016 r. kończą się kontrakty na działalność szpitala w całym województwie dolnośląskim i najprawdopodobniej trzy miesiące wcześniej czyli w marcu NFZ rozpisze konkurs świadczenie tych usług na następne lata w miedzy czasie do końca 2016 r. muszą być spełnione przez szpitale wszystkie warunki związane z rozporządzeniem dostosowawczym do wymogów, przede wszystkim związanych z kwestą architektoniczną, zabezpieczeniem budowlanym, sprzętowym i dlatego też jak to stwierdził dyrektor, on potrzebuje czasu, żeby do tych dostosowań się przygotować, czyli żeby złożyć ofertę konkursową na wiosnę 2016 roku, teoretycznie mógłby złożyć tak jak jest dzisiaj, ale wówczas mogłoby się okazać pół roku, czyli na początku stycznia 2017 r. że szpital w Górze nie spełnia wymogów dostosowawczych i wówczas NFZ tę umowę ze spółka musiał rozwiązać, w związku z tym aby do tego nie dopuścić dyrektor planuje do wiosny przyszłego roku przeprowadzić remont bloku operacyjnego, który jest podstawą funkcjonowania oddziały chirurgicznego i oddziału ginekologiczno – położniczego w związku z tym aby przeprowadzić taki remont, nie może tego robić w trakcie funkcjonowania tych oddziałów, dlatego też zostały wypowiedziane umowy na frakcjonowanie tych dwóch oddziałów, pani dyrektor NFZ powiedziała że została wypowiedziana umowa na kontrakt, natomiast nie został złożony wniosek do wojewody o wykreślenie podmiotu szpitala z rejestru podmiotów leczniczych, czyli z punktu widzenia formalnego nie ma takiego wniosku, żeby szpital przestał istnieć, natomiast jeśli chodzi o kwestie własnościowe, kwestie wierzytelności wynikających z umowy z PCZ, to tak jak powiedziałem stroną naszej umowy jest PCZ S. A. spółka, która złożyła wniosek o upadłość z możliwością układu, tak jak nam przedstawiono mogą być trzy scenariusze rozpatrzenia tego wniosku i na dzień dzisiejszy nikt nie jest w stanie przedstawić, może być tak, że Sąd postanowi, Sąd ustalił nadzorcę sądowego, który już dzisiaj przejął wszelkie decyzje, czyli zarząd PCZ nie jest w stanie już żadnych decyzji, bez zgody nadzorcy sądowego, zadaniem nadzorcy sadowego jest zinwentaryzowanie całego majątku spółki, sytuacji finansowej itd. itd. pierwszy scenariusz jest taki, że nadzorca sądowy plus zaproponowany układ przez PCZ dla Sądu może okazać się wiarygodny i wtedy Sąd przyjmie ten wniosek i wyda postanowienie o likwidacji w ramach zawartego układu, może też być taka sytuacja że Sąd taki wniosek przyjmie, ale w trakcie realizacji tego układu, okaże się, że on jednak nie jest możliwy do zrealizowania i wtedy zostaniem przekształcony w likwidację, upadłość poprzez likwidację, jest jeszcze taka możliwość, że na początku oceny funkcjonowania nadzorcy Sąd może stwierdzić, że spółka nie ma możliwości zawarcia takiego układu ze względu na sytuację finansową i nie przyjmie wniosku o upadłość z możliwością układu, tylko od razu ogłosi upadłość likwidacyjną, kiedy taka decyzja zapadnie, tego nie wiadomo, dlatego że nie ma ustawowego terminu na to do kiedy Sąd ma podjąć taką decyzję, my przez naszą kancelarię z którą współpracujemy już od wielu lat, jeszcze w ramach SPZOZ, później PCOZ która prowadziła nam sprawy szpitala, codziennie monitorujemy akta postępowania upadłościowego, codziennie sprawdzamy, czy wpływa coś, co mogłoby już dzisiaj nas obligować do podejmowania jakiś decyzji związanych z zabezpieczeniem naszych wierzytelności i na dzień dzisiejszy takich oprócz wniosku i żadnych informacji żadnych dodatkowych pism w aktach upadłości PCZ nie ma, natomiast jeśli chodzi o zaplanowanie konkretnych działań z naszej strony jako wejścia do tego układu, one będą podejmowane wtedy kiedy będzie wiadomo, że jest taka możliwość i prawo na to pozwoli, prawo dzisiaj nam nie pozwala na podjecie działań, co nie znaczy że nie jesteśmy do tego przygotowani, bo jesteśmy przygotowani do podjęcia każdego działania związanego z tym wnioskiem o upadłość z możliwością układu, to samo dotyczy realizacji umowy, jeśli chodzi o umowę to zapisy umowy, czy konsekwencje które moglibyśmy podejmować w ramach realizacji tej umowy, to też nie możemy podjąć konkretnych ruchów, chociaż takich jak postawienie wierzytelności natychmiastowej wykonalności, dlatego że umowa przewiduje, że taka możliwość istnieje tylko wtedy, kiedy nie wpłynie do nas rata, do dnia dzisiejszego wszystkie raty za sprzedaż udziałów PCZ wpływają terminowo, przewidziany termin wpłynięcia następnej raty to jest do 31.10.2015 r. i tak naprawdę w tym momencie, jeśli nie będzie żadnego postanowienia Sądu w sprawie układu, dopiero w tym momencie możemy tę wierzytelność postawić w stan wymagalności, to samo dotyczy zaprzestania działalności, jeśli chodzi o funkcjonowanie oddziałów z oficjalnego punktu widzenia wiemy że wypowiedzenie umów na świadczenie na dwóch oddziałach jest zaprzestaniem, ale jest termin wypowiedzenia i dopiero w momencie upłynięcia wypowiedzenia, w tym momencie będzie można stwierdzić, że ten oddział przestał istnieć, bo tak naprawdę w ciągu trzech miesięcy wypowiedzenia PCZ Góra Śląska zawsze może wycofać wniosek o wypowiedzenie tej umowy, chciałbym też powiedzieć że jest już kontakt z dyrektorem szpitala i wicestarosta rozmawiał z prezesem spółki PCZ z którym umówił się na spotkanie w przyszłym tygodniu.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers zanim otworzę dyskusje chciałbym odczytać pisma, które wystosowałem do PCZ (pisma w załączeniu), otwieram dyskusję.

radny Andrzej Wałęga NFZ kieruje naszych pacjentów do Głogowa i Lubina chciałbym się dowiedzieć jakie możliwości my jako powiat mamy, aby zorientować się jakie możliwości nasi mieszkańcy mają, jeśli chodzi o łączność z tymi miastami, dlatego że na tę chwilę z tego co wiem połączeń nie ma, czy są możliwości, aby wpłynąć na NFZ, aby najpierw zorientować się gdzie nasi pacjenci do tej pory najczęściej uczęszczali i nawet jeśli są to województwa ościenne, aby była możliwość kierowania ich tam gdzie jest bliżej a nie tam, na zasadzie że należy to do województwa dolnośląskiego, bo myślę że na tym polega racjonalność leczenia, również chciałbym, jeśli jest taka możliwość zasugerować NFZ czy na pewno liczby które przedstawia spółka zajmująca się szpitalem są zgodne z rzeczywistością, bo moje informacje na temat szpitala górowskiego na dzień dzisiejszy polegają na tym co udało mi się przeczytać w prasie i co udało mi się dowiedzieć od pracowników, prawda jak zawsze leży po środku, ale co mnie najbardziej zaniepokoiło, zaniepokoiło mnie to, że pani dyrektor NFZ stwierdza że sytuacja jest dobra, że wszystko jest na poziomie, to ja się pytam, dlaczego pracownicy pracujący w szpitalu w Górze są zatrudnieni i na jaką część etatu jako fachowcy w danej dziedzinie np. jako pielęgniarki na jakąś cześć etatu i nagle stają się przedstawicielami handlowymi, bo takie też mają umowy zlecenia, więc jeśli jest tak to musi być ich tam dużo i jest taka rotacja, albo coś tu nie gra, więc jeśli można to pod tym kątem skierować NFZ, aby to dokładnie sprawdził.

starosta Piotr Wołowicz pani dyrektor NFZ ona nie wskazuje gdzie pacjenci mają się leczyć, pani dyrektor wskazuje te dwa szpitale, które dostaną ten kontrakt, który tutaj nie będzie realizowany, pacjent może sam sobie wybrać i rzeczywiście taka informacja dotycząca gdzie leczyli się mieszkańcy powiatu górowskiego w ostatnich miesiącach czasu jest podstawą podjęcia takiej decyzji i taka analiza zostanie przedstawiona dokładnie z każdym sposobem leczenia, miejscem leczenia i NFZ takie zestawienie będzie przygotowywał i na podstawie tego zestawienia będzie wskazywał te szpitale, natomiast jeśli chodzi o kwestie dojazdów to NFZ tym się nie zajmuje, tym możemy się zająć my i już są prowadzone rozmowy na ten temat.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są pytania?

radny Kazimierz Bogucki panie przewodniczący jakby pan chciał się zwrócić do społeczności, to na naszą sugestię kiedy prosiliśmy o zwołanie dzisiejszej sesji na godzinę 16, to skorzystałby pan z tego a zrobił pan sesję o godzinie 12, kiedy ludzie pracują, mam jeszcze pytanie do starosty, chciałbym spytać czy pan wie kto jest właścicielem naszego szpitala?

starosta Piotr Wołowicz umowa była podpisana z PCZ S. A. i w myśl tej umowy spółka miała prawo do sprzedaży udziałów, czy też przekazywania udziałów, prowadzenia tego szpitala przez inne spółki będące w holdingu PCZ S. A. i dzisiaj szpital prowadzi spółka PCZ S. A. Góra Śląska której częścią udziałowców jest PCZ S. A. a częścią są inne firmy również pana Ścimborskiego.

radny Kazimierz Bogucki podpisywaliście państwo umowę z PCZ w jego skład wchodzi spółka RSV, która ma 55% udziałów i holding 45% udziałów jak to się ma do tego rejestracja holdingu który prowadził swoją działalność od roku 2005 – 2009 następnie holding z KRS został wyrejestrowany w 2009 r. i ponownie zarejestrowany 3 marca bieżącego roku to z kim podpisywaliście umowę, gdzie była ta firma której zapłaciliście 50.000 zł. za sprawdzenie tej firmy, kto wziął te pieniądze i za co, jak państwo to sprawdzaliście, dzisiaj pan mówi tak a jutro jest co innego, wie pan kto jest dzisiaj właścicielem tego szpitala, spółka Cefarma.

starosta Piotr Wołowicz CeFarMed która jest częścią holdingu PCZ, to nie jest właściciel spółki tylko właścicielem budynku a to jest różnica, właścicielem spółki jest tak jak mówiłem PCZ S. A. plus te dwie firmy o których pan mówił, jeśli ja przekazuję dzisiaj informację, to nie jestem prorokiem co będzie jutro.

radny Kazimierz Bogucki do dzisiaj były zapewnienia, że będzie dobrze, że wszystko jest w porządku takie były pana słowa, dzisiaj pan mówi, że nie wie pan, co będzie dalej, kto to kontrolował, dlaczego pan mówi, że nie można podważyć aktu notarialnego, na jakiej zasadzie pan to stwierdza, dlaczego nie można trafić do umowy sprzedaży, dzisiaj proszę o przedstawienie mi takiej umowy, proszę o ksero takiej umowy.

starosta Piotr Wołowicz umowa jest na stronie internetowej nie od dzisiaj więc jest dostępna publicznie.

radny Kazimierz Bogucki proszę ksero tej umowy.

starosta Piotr Wołowicz dobrze i proszę nie mówić, że jest nie dostępna.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są pytania?

radny Grzegorz Aleksandr Trojanek na początku tej kadencji 29 grudnia zadałem pytanie dotyczące funkcjonowania szpitala, wymusić na Starostwie, żeby te wszystkie podpisane przez NFZ informacje o działalności poszczególnych tych instytucji które podpisały z Wrocławiem, żeby je umieścić na stronie internetowej i to zostało zrobione łącznie ze specjalistami, niepokój w dalszym ciągu wzbudzały informacje, które dochodziły do mnie cały czas, że tam się źle dzieje, że nie wiadomo co się dzieje w naszym szpitalu, stąd moja interpelacja z 21 kwietnia, która dotyczyła wyjaśnienia sytuacji chorych w powiecie górowskim, czy pacjenci mają obawiać się tej sytuacji, PCZ miał nas informować jaka jest sytuacja finansowana itd. o remontach, że zostaną tam włożone środki, które pozwolą na dostosowanie łącznie z dachem bo to pamiętam szczególnie, że dach musi być wyremontowany, oczywiście na tę informację którą pogłębił pana przewodniczący wysyłając podobnej treści pismo do PCZ, złożyłem interpelacje gdzie chciałem, aby przedstawić mi w jakim zakresie funkcjonuje nasz szpital, ile pieniędzy wpłacili do naszego powiatu , ile rat zostało już zapłacone, interesowały mnie również kroki podejmowane przez pana starostę dotyczące spółki, nie wiadomo co się z tym wszystkim dzieje, co się stanie z tym majątkiem naszym szpitalem, co się stanie z tym co jest w środku kto będzie mógł sobie to wziąć i sprzedać.

radny Jan Przybylski na tej sali na temat szpitala powiedziałem już dużo, to że sytuacja dobrnęła zenitu wytrzymałości finansowej, to jest państwa wina, poszczególnych ekip od reformy w 1998 r. wprowadzaliście, wyprowadzaliście dyrektorów, brał pan starosta w tym wszystkim udział, jeśli nie zadbany o odpowiednią służbę zdrowia, edukację, infrastrukturę o innowację to powstanie tu skansen i ten skansen tworzycie poprzez swoje postępowanie, czy państwu nie daje do myślenia jeśli w 1998 r. na terenie powiatu górowskiego zamieszkiwało 38.500 mieszkańców a ostatnio przeczytałem z programu naprawczego że jest teraz 36.000 mieszkańców jest w ewidencji, nigdy nie zatroszczyliście się pracowników szpitala, na komisji finansów ten temat był poruszany, pan panie starosto uciekał od odpowiedzi, jeśli ja zadałem pytanie: czy sprawdziliście państwo firmę, powiedzieliście że tak, sprawdziliście bilanse, bilanse można pisać dla potrzeby chwili, prowadzicie politykę rozprzedania całego majątku mienia powiatowego i uciekania od odpowiedzialności, czas najwyższy, abyście złożyli mandaty i wyszli z tej sali, wynegocjowaliście z tym holdingiem 5.000.000 zł. przy postępowaniach upadłościowych w kolejce pierwszy jest skarb państwa, ZUS, US, świadczenia pracownicze a dla pozostałych nie starcza, 1.300.000 zł. wpłynęło należności z tych rat a o reszcie to zapomnijmy, jeśli pan odsyła za pośrednictwem NFZ część pacjentów do Lubina i Głogowa, to ja z troską wypowiem się o mieszkańcach Wąsosza do Rawicza mamy 10 km, a do Głogowa ok. 60 km, jeden autobus na dobę, mam pytanie: czy były prowadzone rozmowy z Rawiczem i jeśli chodzi o postępowanie układowe to jakie postępowania są przygotowane, jeszcze jedno pytanie w jakim celu wy funkcjonujecie, czy funkcjonujecie dla społeczeństwa? tylko dla siebie.

radny Paweł Niedźwiedź pracujemy dla dobra społeczeństwa i społeczeństwo jest dla nas najważniejsze, pewnych rzeczy przewidzieć nie można, w tym szpitalu urodził się mój syn, ja się urodziłem, tutaj urodziła się moja żona, tutaj zmarł mój tata i mi naprawdę zależy na tym, aby ten szpital był, proszę nie zarzucać nam złej woli.

radny Jan Przybylski pan największą odpowiedzialność ponosi, w każdej kadencji pana zasiadał i był pan członkiem Zarządu i drugą kadencję jest pana wicestarostą.

radny Paweł Niedźwiedź chciałbym zapytać, gdzie pan i pana rodzina się leczy, jeśli to nie jest tajemnicą?

radny Jan Przybylski jest to moja osobista tajemnica i mojej rodziny.

starosta Piotr Wołowicz panie radny Przybylski, nie pan nam udzielał mandatów radnych i nie pan będzie nam je zabierał, czy skłaniał nas, abyśmy złożyli mandaty, proszę mi powiedzieć kiedy ja powiedziałem, że odsyłam pacjentów do Głogowa, czy Lubina, jakie ja mam kompetencje, żeby gdziekolwiek ich odsyłać, radzę panu zapoznać się z ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych i w tej ustawie są wprost zdefiniowane zadania, które ustawodawca nakłada na administrację poszczególnych stopni w tym również na zadania powiatów i co warte podkreślenia nie obciąża tych jednostek samorządu, ani obowiązkiem prowadzenia szpitali, ani obowiązkiem udzielania świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych, to są rzeczy, które reguluje ta ustawa i mówi jasno kto jest płatnikiem i kto o to dba, to jest minister i NFZ i to gdzie będą pacjenci z Góry leczeni, czy będzie kontrakt do ich leczenia, nie zależy ani ode mnie, ani od pana zależy to NFZ, czyli tego kto płaci za to i tego co wyznacza gdzie ci pacjenci maja być leczeni, jeśli chodzi o rozmowy z Rawiczem, to tak jak już zostało powiedziane, rozmailiśmy z przedstawicielami dwóch szpitali Leszna i Wschowy, ponieważ dyrektorzy tych szpitali się do nas zwrócili, pacjent ma praw się leczyć tam gdzie chce, nie musi to być jego najbliższy szpital, znaczna część pacjentów leczy się w Lesznie i są przyjmowani do szpitala, jeśli chodzi o ostatnią kwestię, jak będzie postanowienie Sądu co do sposobu upadłości, czy to będzie układowe, czy to będzie likwidacyjna, to wiadomo że w przypadku likwidacji będziemy rozmawiać z likwidatorem, natomiast jeśli będzie układowa, to będzie decyzja Rady, bo nie wyobrażam sobie podejmować takiej decyzji osobiście, uważam że interesem powiatu byłoby takie zawarcie układu, żeby to co zostało zrealizowane w umowie zostało w pełni spłacone, czyli pozostała kwota do spłaty.

radny Grzegorz Aleksandr Trojanek ile oni wpłacili już pieniędzy i co się stanie z tym majątkiem, kto to będzie mógł sprzedać?

starosta Piotr Wołowicz zgodnie z umową, tak jak przewidywała umowa w momencie podpisania umowy została zapłacona kwota ok. 627.000 zł. natomiast pozostała część została rozłożona na równe raty, czyli po 625.000 zł. i pierwsza z tych rat została spłacona zgodne z terminem, czyli do 31.10.2014 r.

radny Grzegorz Aleksandr Trojanek czyli zostało jeszcze 5 rat.

starosta Piotr Wołowicz jeszcze 6 rat, natomiast jeśli chodzi o kwestię to są dwie rzeczy kwestia własności udziałów wyrażona w kapitale zakładowym spółki, która jest właścicielem tej spółki i kwestia nieruchomości, zależy jaka będzie forma upadłości, jeśli układowa to wtedy spółka proponuje co robi ze swoim majątkiem komu je przekazać, czy dalej prowadzić, czy w inny sposób zaspokoić a jeśli będzie likwidacja to wtedy wchodzi cały majątek spółki do masy upadłościowej i likwidator będzie decydował o majątku.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są pytania?

radny Jan Przybylski to nie jest tak do końca, że likwidator będzie decydował, to sędzia komisarz będzie o tym decydował, pytałem konkretnie, czy były prowadzone rozmowy z Rawiczem, ponieważ dużo mieszkańców Wąsosza i okolic korzysta ze szpitala w Rawiczu.

starosta Piotr Wołowicz z Rawiczem nie było takich rozmów.

radny Mirosław Żłobiński jeśli będą prowadzone jakiekolwiek rozmowy z NFZ zwrócić uwagę na taką kwestię, dojechać do szpitala Lubienie, czy Głogowie można jeśli ten pacjent jest w stanie dojechać, chodzi o stan zdrowia a jeśli potrzebuje natychmiastowej pomocy to co wtedy ma zrobić?

starosta Piotr Wołowicz pilne przypadki jadą do Leszna.

radny Mirosław Żłobiński chodziło mi o to, aby w trakcie rozmów na to zwrócić uwagę.

starosta Piotr Wołowicz dzisiaj mówimy o braku funkcjonowania tych dwóch oddziałów, czyli NFZ pracuje dzisiaj nad zabezpieczeniem oddziału chirurgicznego i ginekologiczno – położniczym.

radny Mirosław Żłobiński apeluję, że jak będą rozmowy proszę tę kwestię podnosić, jeszcze chciałbym się odnieść, bo pan przedstawił bardzo optymistycznie proces dochodzenia do tego a potem samego aktu sprzedaży szpitala, na sesji jak sprzedano szpital grupa radnych, radny Jan Kalinowski na znak protestu nie brał udziału w głosowaniu, oni wskazywali na różne mankamenty tego, że szpital jest sprzedawany tej spółce i wówczas PCZ zadeklarował, że PCZ zapewnia zarówno rozwój usług medycznych jak również podniesienie poziomu dotyczących świadczeń przez spółkę jako najkorzystniejsze, suma kwot za udziały wraz z planowanymi przez PCZ na najbliższe lata inwestycjami są bardzo zbliżone do wartości nominalnej, medyczna działalność PCZ także negocjacyjne zapisy umowy dają podstawę do optymistycznego spojrzenia na dalsze funkcjonowanie szpitala i zapewnienie opieki zdrowotnej mieszkańcom powiatu, to jest z uzasadnienia przygotowanego przez Zarząd do uchwały o sprzedaży szpitala, w związku z tym mam takie pytanie: na stronie internetowej tam gdzie była notowana spółka PCZ, bo już nie jest, pojawiły się informacje o poważnych problemach finansowych tej spółki i w związku z tym mam pytanie: do wystąpienia o upadłość PCZ skłoniły trzy czynniki: problemy z bankiem kredytującym, który domaga się zwrotu 20.000.000 zł. kredytu, fiasko rozmów z inwestorami w kwestii pozyskania 50.000.000 zł. oraz zapadające na koniec czerwca obligacje serii b, które spółka musiała wykupić, na podstawie tego rozumiem że spółka bankrutuje?

radny Ryszard Wawer z kiedy jest ta informacja?

radny Mirosław Żłobiński z 2 lipca, w związku z tym mam pytanie: przyjmując, że spółka zbankrutuje co z naszym szpitalem?, w warunkach umowy jest, że w przypadku nie działania wszystkich 4 oddziałów można domagać się kary, czy jakieś kroki będą wtedy podjęte?

starosta Piotr Wołowicz o większości rzeczy mówiłem, jeśli chodzi o kwestie własności w momencie upadłości, natomiast jeśli chodzi kwestie giełdowe, to możemy wchodzić w szczegóły, jakie są motywacje inwestorów giełdowych, to ani ja nie wiem, ani pan nie wie, poza prezesem nikt nie wie, jak jest cel przeprowadzenia tej operacji likwidacyjnej też tego nie wiemy, pan bardzo płynnie powiązał dwie rzeczy, że w momencie sprzedawania tak jak byśmy o tym wiedzieli o czy wiemy z dniem 1 lipca, co jest oczywiście nie prawdą, ponieważ informacje na dzień sprzedaży na temat funkcjonowania spółki była sprawdzona we wszystkich możliwych źródłach finansowych tej spółki, spółka poprzez obligacje funkcjonuje na rynku Catalyst, gdzie te obligacje sprzedawała, NewConnect gdzie te obligacje sprzedawała i wykupywała przez jakiś czas, nawet w ostatnim czasie, gdzie rzekomo nie miała pieniędzy wykupiła część obligacji z późniejszym terminem wykupu, funkcjonuje na równoległym rynku spółek, czyli na Catalyst liście, gdzie obraca swoimi akcjami właśnie tej spółki i dzisiaj już obrotem zawieszonym, bo giełda zawiesiła obrót tej spółki, więc na dzień sprzedaży, czy całego procesu negocjacyjnego, te wszystkie informacje nie były takie jak są dzisiaj, one były zupełnie inne i pokazywały wiarygodność spółki na dzień sprzedaży zupełnie inną i wątek dotyczący o którym radny mówił potrzebie sprawdzenia np., przez wywiadownie gospodarcze, firma dostawała dwukrotnie, czy trzykrotnie wyróżnienie „Gazela Biznesu” którą przyznawała Gazeta Prawna, Gazeta Prawna na podstawie danych jednej z najlepszych wywiadowni gospodarczych w Polsce.

radny Ryszard Wawer możemy dyskutować na temat szpitala górowskiego, jednak ten problem dotyczy całego kraju i to jest problem, którego my tutaj nie rozwiążemy, zostają inne pytania na które my jako Rada, czy część z państwa nie chce odpowiedzieć, bo uważa że to są nieistotne rzeczy, czy w 2013 r. czy wcześniej 2011 r. czy szpital mógł funkcjonować w takiej strukturze i czy on do dzisiaj by istniał, gdyby Starostwo było 100% udziałowcem i na to odpowiedzi państwo nie dajecie, czy w momencie negocjacji, co byłoby powiedziane gdyby szpital został sprzedany np. dla Ventriculusa za 2.000.000 zł., być może Ventriculus by dzisiaj funkcjonował, nie byłoby tych problemów, które występują, ale nikt tego wtedy nie wiedział, na pewno nikt nie jest z tego powodu szczęśliwy, że dochodzi do takiej sytuacji i że być może dojdzie do tej upadłości, ja się z tego nie cieszę i państwo również, pracownicy, lekarze wszyscy są zaniepokojeni tą sytuacją, tylko że cała ta dyskusja tak naprawdę ma niewiele wspólnego z merytoryką, my sobie tutaj dywagujemy co się stanie, tylko czy były inne możliwości dla tego powiatu, biorąc pod uwagę obciążenia, które spadły po wyrokach sądowych, szpital był dofinansowywany, czy wspierany przez powiat górowski, w pewnym momencie pojawiła ściana, w takiej sytuacji również są szpitale w Oleśnicy, Złotoryja, Puc, Łapy, Białogard, Kędzierzyn Koźle, Środa Śląska, Trzebnica to są wszystkie szpitale które mają problemy, nie dlatego że Rada Powiatu Górowskiego źle zarządza tymi szpitalami, problem jest szerszy i dyskutowanie o tym w taki sposób dla mnie mija się z celem, oczywiście problem jest i trzeba starać się go rozwiązać dobrze że kontakt pojawił się ze spółką i trzeba się tego trzymać i trzeba wierzyć, że będziemy szli w dobrym kierunku, proszę abyśmy rozmawiali na poziomie merytoryki i racjonalności a nie tylko, że można było tak, albo inaczej.

radny Kazimierz Bogucki absolutnie się z tym nie zgadzam, przykładem jest Wschowa gdzie nie mieli powiatu, nie mieli Sądu nie mieli nic, dzisiaj mają wszystko i powiat i Sąd i księgi wieczyste i szpital dobrze funkcjonujący a w Górze nie ma nic, to nie jest skala całego kraju, trzeba się zastanowić co zrobić a nie gdybać, sprzedaliście ten szpital pod długi Chemeko taka jest prawda i gdyby nie Chemeko mielibyśmy szpital, nie pilnujecie interesu społecznego.

radny Jan Przybylski zapłaciliście już różnym podmiotom w kontekście wyroku zaopatrzonego w klauzulę wykonalności Chemeko ponad 5.000.000 zł. na dzień 31.03.2015 r. a dług pozostał ok. 10.100.000 zł. a wyrok z odsetkami było ok. 10.500.000 zł. to mija się z faktami, nie ma szpitala jest dług, to jest wasza filozofia myślenia wyjścia z kryzysowej sytuacji.

radny Mirosław Żłobiński nie do końca tak było, że wszyscy koncertowali się na sprzedaży szpitala, było wiele wypowiedzi dotyczących losów pacjentów i pracowników, więc takie uogólnienie uważam za krzywdzące.

radny Grzegorz Aleksandr Trojanek problem jest i trzeba się zastanowić jak go rozwiązać.

starosta Piotr Wołowicz chciałbym się odnieść do tego co radny Bogucki mówił w sprawie motywów, głównych sprzedaży szpitala, że one się opierały na spłacie zobowiązania wobec Chemeko jak pan sięgnie do uzasadnień uchwał, czy do protokołów z sesji gdzie były podejmowane decyzje to pan będzie wiedział, że ja tam mówiłem jasno i wyraźnie, że sprawa Chemeko jest jednym z dwóch powodów takiej a nie innej decyzji, ponieważ wtedy nikt nie chciał słyszeć, nikt nie chciał mówić, że szpital górowski jako instytucja niezbędna, czy zabezpieczająca przede wszystkim bezpieczeństwo i zdrowie mieszkańców powiatu górowskiego, być powinna, ale właśnie z tych powodów o których mówi radny Przybylski, również w tym momencie w 2011 r. skumulowało się w budżecie powiatu górowskiego dwa zobowiązania, czyli zobowiązanie wynikające z Chemeko i zobowiązanie wynikające z przejęcia całego długu szpitala, czyli tak naprawdę Chemeko w kwocie 10.000.000 zł. wówczas w porównaniu z kwotą 41.000.000 zł. zobowiązania po szpitalu, owszem można było do tego tak podchodzić, że nie traktujmy tego po szpitalu tak, bo to nasze dobro wspólne, wiec tak naprawdę wszyscy powinniśmy ponosić tego koszty, zgadza się, dzisiaj tego koszty ponosimy, ponieważ w naszej strukturze naszego zadłużenia, naszej spłaty, nie tylko jest Chemeko jest także 12.000.000 zł. kredytu, który został poręczony a później wzięty na funkcjonowanie szpitala, jest kwestia układu z ZUS ponad 4.000.000 zł. odsetek, już nie wspominam o 3.500.000 zł. zobowiązań komorniczych, których dzięki mam, dzięki naszej pracy, udało się wygrać w sądzie i z 3.500.000 zł. zobowiązań komorniczych, które przejęliśmy po szpitalu zapłaciliśmy niecałe 200.000 zł. to są rzeczy o których dzisiaj nikt nie powie, bo nie są fajne, nie pasują do całej teorii, zgodzę się w połowie, że zobowiązania Chemeko to była jedna z części naszych zobowiązań na które potrzebowaliśmy środków, aby je spłacić, ale nie jedyna i o tym trzeba uczciwie powiedzieć, po szpitalu także mieliśmy bardzo duże zobowiązania, które będziemy spłacać znacznie więcej i znacznie dłużej, bo one są do 2038 r. do spłacania i one znacznie bardziej obciążają finanse powiatu górowskiego, to nie jest tak, że życie jest czarne i białe w między czasie są różne barwy i trzeba również spojrzeć i rzeczywiście problem szpitala, który przewijał się przez lata a skończył się tym, że przejęliśmy te zobowiązanie niestety rzutuje na dzisiejszą sytuację, rzutuje na lata następne i on jest jak gdyby ważny, trudno go zderzyć w kontekście tych oczekiwań, które wszyscy mają, że szpital w Górze być powinien i on powinien zabezpieczać zdrowie mieszkańców, bezpieczeństwo mieszkańców i to jest rzecz oczywista, ale w momencie tej sytuacji, która wtedy była podejmowana, również trzeba było patrzeć na funkcjonowanie całego powiatu, czyli wszelkie zagrożenia płynące z tych właśnie podejmowanych decyzji, czyli możliwości zajęć komorniczych, gdzie zajmowane były wynagrodzenia nauczycieli, dla rodzin zastępczych itd. i inne niebezpieczeństwa, które wtedy czyhały i też ocena sytuacji ona się zmienia w każdej chwili, bo to zależy w jakim miejscu siedzimy jak na to patrzymy, jakie mamy spojrzenie dzisiaj, jakie mieliśmy wtedy, podam dwa cytaty wówczas słowa które powiedział ówczesny prezes PCOZ i tak naprawdę dzisiaj one mogą się okazać, że chociaż w wielu sprawach się nie zgadzaliśmy, jedno trzeba przyznać panu doktorowi, że rzeczywiście miał racje i czas pokazał, że rzeczywiście to się może zdarzyć a mianowicie tak na notatce w trakcie spotkania z radnymi Rady Powiatu Górowskiego z prezesem PCOZ z dnia 25.10.2011 r. spotkanie w sprawie zasadności wniesienia budynku aportem do spółki pan prezes Hoffmann powiedział tak: „chcę państwu powiedzieć, że zgodnie z obowiązującą od lipca tego roku ustawie o lecznictwie, ale zgodnie z kodeksem handlowym, PCOZ czyli nasza spółka jest przedsiębiorstwem a więc wynik finansowy w jego działalności jest bardzo istotny a wręcz decydujący o istnieniu, sytuacja wymaga zdecydowanych działań tzw. męskiej decyzji”, na jednej z rad nadzorczych prezes mówił: „moim zdaniem są dwa warianty dla poprawienia sytuacji spółki, po pierwsze obcinać wydatki, poprzez przebudowę harmonogramu pracy całego personelu w kierunku opracowania optymalnego i ekonomicznego harmonogramu i drugi warunek, jeśli te działania nie przyniosą oczekiwanego efektu, to wówczas trzeba będzie się zastanowić nad likwidacją niektórych oddziałów„ dzisiaj się okazuje, że jego obawy wbiegały trochę do przodu.

radny Kazimierz Bogucki po części się z panem zgadzam, chociaż nigdy nie byłem zwolennikiem sprzedaży, a pan wprost przeciwnie, pamiętam pana wypowiedzi kiedy argumentował pan sprzedaż prywatnemu podmiotowi, bo będzie lepiej, ale trudno zostało sprzedane i tego się nie odwróci, ale jak zostało sprzedane i wszystko przepadło, czy pan myśli, że wyegzekwuje jakieś pozostałe raty, tyle tam jest kłamstwa, tyle umów podpisanych z pracownikami, oni nas okłamują, prezes Ścimborski zginął jest konsulem honorowym któregoś z państw immunitet go chroni, panie starosto, gdzie my jesteśmy i komu mamy wierzyć, trzeba coś z tym zrobić, bo jeśli się nic nie zrobi to za chwilę, pewnie taki scenariusz państwo rozważacie, bo innej drogi chyba nie będzie, że trzeba komisarza tutaj wprowadzić, bo powiatu nie będzie, jak nie spłacimy Chemeko jest następna sprawa z panem Dudkowiakiem z Leszna, gdzie również idą odsetki, ja jeszcze z poprzedniej kadencji Rady pamiętam a wiem, że pan Dudkowiak ma rację, bo wszystkie dokumenty widzieliśmy, następne miliony pójdą, może o komisarzu myślicie, powiedzcie to ludziom, albo rozpiszmy referendum, aby tę Rad e zlikwidować, po co my tu siedzimy, jak my nic nie możemy, nasza Rada źle pracuje
starosta Piotr Wołowicz jeśli chodzi treść, którą radny zaczął w sprawie wspólnego rozwiązywania problemów, ona na początku miała jakiś sens a zakończenie nie wskazuje żadnej dobrej woli.

radny Kazimierz Bogucki nie zrozumiał pan nic.

starosta Piotr Wołowicz jeśli pan mówi o komisarzu, to o tym słyszałem że od jesieni ma przyjść komisarz, bo o to się bardzo staracie, to słyszałem

radny Jan Przybylski pan mówi długo, ale nie treściwie, w swojej wypowiedzi cytował pan wypowiedzi pana Hoffmanna i jego sugestie następstwa w jakiejś kolejności, tylko przypominam że organem założycielskim od powstania powiatu, była Rada Powiatu i pieczę sprawował bezpośrednio Zarząd i taka jest kolej rzeczy, powiedział pan, że jednym z powodów sprzedaży tej spółce wrocławskiej szpitala była sytuacja związana z wyrokiem sądowym Chemeko, nie chce się powtarzać, wyrok 10.400.000 zł. wydaliście 5.000.000 zł. a dług pozostał ok. 10.000.000 zł. nie ma szpitala a dług jest Chemeko.

radny Michał Krochta macie państwo problem z zarządzaniem tym powiatem, oprócz szpitala, Chemeko – System jest jeszcze strażnica, moim zdaniem za tym stoją ludzie, problem ma pan, panie starosto z kadrami. które są bezpośrednio w pańskim zarządzie, proszę państwa jak wytłumaczyć 1.000.000 zł. kary za strażnicę czy państwo nie mieliście w tym czasie odpowiednich służb, nadzoru budowlanego, po sesji musimy się zastanowić nad sprawami czysto ogólnymi powiedzmy schematem organizacyjnym i organizacją tego powiatu Starostwa Powiatowego ze szczególnym uwzględnieniem jakości kadr które zarządzają na tych niższych stanowiskach, mam doświadczenia z kontaktów czysto prywatnych, że tutaj to zarządzanie jest na bardzo niskim poziomie, jeśli w ogóle można powiedzieć o poziomie, trzeba by było się położyć panie starosto, żeby się poziomami zrównać, to samo dotyczy zarządzania szpitalem, myślę że zanim dojdziemy do jakiegoś wspólnego zdania na temat programu naprawczego, to trzeba pomyśleć o tym, kto to ma rzeczywiście robić, bo to się nie da na tej sali zrobić.

starosta Piotr Wołowicz czyli ja mam brać na siebie odpowiedzialność za rzeczy kiedy mnie tu nie było, pan mówi że ja się wymiguję, kiedy budowano strażnice mnie tu nie było, przyszedłem po tym jak już był wniosek do Sądu i od tego momentu mogę odpowiadać za strażnicę i za to wszystko co zostało zrobione, czyli sprawy skierowane do Prokuratury, do Sądu takie rzeczy, ale myślę, że dzisiaj rozmawiamy o szpitalu a nie o takich rzeczach, ale jeśli pan chce to bardzo chętnie z panem porozmawiam i o tym jak pan ocenia pracę pracowników, to również bardzo chętnie porozmawiam w kontekście nie tylko powiatu i Starostwa Powiatowego.

radny Grzegorz Aleksandr Trojanek proszę państwa ja oczekuję po tym naszym dzisiejszym spotkaniu czegoś takiego, że Zarząd powie nam, że jest ciężka sytuacja, wiadomo jak ona wygląda proponujemy wam abyście dali nam pozwolenie na to, że chcemy podjąć takie i takie kroki, żeby tę sytuację w jakiś sposób załagodzić żeby mieć tę świadomość iż ten nasz szpital będzie dla społeczeństwa otwarty, tego by oczekiwał.

radny Andrzej Wałęga chciałbym, aby Zarząd w naszym imieniu monitował cały czas sytuację dotyczącą spółki zarządzającej szpitalem, aby dopatrywał się najlepszego rozwiązania sytuacji w jakiej jesteśmy, zawsze powinno być brane pod uwagę dobro pacjenta a nie NFZ, myślę że możemy na to jakoś wpłynąć gdzie można ich kierować.

Robert Mazulewicz pani burmistrz organizuje pomoc prawną dla pracowników szpitala, wezwani zostali pracownicy celem podpisania nowych umów, część pracowników z firma CeFarMed, część jeszcze z inną firmą, a część z firmą zupełnie mi nie znaną, która nawet nie występuje w strukturach PCZ, warunek jest taki tych nowych umów dzisiaj jest 10 lipca ludzie mają zgodzić się na wypowiedzenie za porozumieniem stron z dniem 1 lipca, jak się nie zgodzą to nie dostaną wypłaty, czy tak postępują ludzie uczciwi, ta firma jest nieuczciwa, proponuję ogłosić przerwę i poprosić na salę panią burmistrz, pani burmistrz dysponuje wiedzą o pewnym akcie notarialnym zawartym na mieniu szpitala.

starosta Piotr Wołowicz o aktach notarialnych, które się dzieją na terenie powiatu wie powiat bo te akty przychodzą, nie wiem czy chodzi o to, o czym mówiliśmy już dzisiaj kilkakrotnie o nieruchomości szpitala która dzisiaj jest własnością jednej z firm PCZ a nie tej która prowadzi szpital o tym mówiliśmy dzisiaj na sesji.

radny Kazimierz Bogucki chciałbym się dzisiaj coś dowiedzieć na temat szpitala, słyszę tylko, że nie możemy tego, nie możemy tamtego, pytam co można panie starosto, jakie kroki pan podejmie?

starosta Piotr Wołowicz w trakcie przedstawiania sytuacji powiedziałem wszystko co robimy w sprawie działań szpitalnych, podzielonych na dwie rzeczy, na kwestie związane ze sprawami szpitalnymi typowo leczniczymi i na kwestie związane z realizacją umowy, czyli wierzytelności, tam to wszystko zostało powiedziane, na jakim etapie jesteśmy dzisiaj, co zrobiliśmy do tej pory i co się wydarzy w ciągu najbliższych dni.

radny Jan Przybylski panie starosto rozmija się pan z faktami, pan żadnych propozycji we wcześniejszych wypowiedziach nie dał.

radny Mirosław Żłobiński mam sugestię do pana starosty, na temat szpitala krążą różne plotki również że likwidują szpital, czego my nie wiemy, prawdopodobnie tych plotek byłoby mniej gdyby były informacje np. na stronie internetowej powiatu proszę, aby jakieś informacje na stronie były, proszę pamiętać zawsze o pacjentach, była też dzisiaj mowa o jakimś akcie notarialnym proszę to wyjaśnić.

radny Jan Przybylski zwracam się do pana starosty, czy wiadomo panu od strony formalnoprawnej, czy majątek przekazany do spółki PCZ jest dodatkowo obciążony innymi roszczeniami?

starosta Piotr Wołowicz na początek lipca nie.

radny Grzegorz Aleksandr Trojanek proszę Zarząd o przedstawienie jakie przewidują kroki w najbliższym czasie zrobić, aby uspokoić społeczeństwo.

radny Ryszard Wawer mam krótkie pytania: czy tylko powiat górowski był tak naiwny, że zawierzył tej spółce, co powiedzieć o ludziach, którzy kupili obligacje tej spółki, mam pytanie do radnego Trojanka czy ma pan takie wrażenie że Zarząd nic nie robi? również mam pytanie do radnego Boguckiego, powiedział pan zróbmy coś, może pan powie co, przedstawcie nam propozycje?

radny Grzegorz Aleksandr Trojanek nie wypowiem tych wrażeń, bo nie lubię nikogo obrażać i nie robie tego i mam do pana prośbę, aby pan na mnie nie krzyczał.

radny Ryszard Wawer nie krzyczałem.

radny Grzegorz Aleksandr Trojanek proszę przedstawić kroki jakie Zarząd ma zamiar zrobić?

radny Kazimierz Bogucki wasza postawa jest bierna, niewiele robicie i nie zwracałem się do pana, ale jak pan się do mnie zwraca, też mam pytanie, kiedy na Zarządzie zajmowaliście się spółka PCZ, sami musieliśmy wywołać temat, dobrych rad pan chce, to nie ja się pchałem do Zarządu.

radny Ryszard Wawer co by Zarząd nie zrobił, co by starosta nie powiedział jakie są działania podejmowane w sprawie szpitala,? to pan powie można coś jeszcze, więc ja pana pytam co?

radny Jan Przybylski pierwszy raz na sesji jest dyskusja, bronicie swoich racji, pani Grabarz jeszcze w ogóle się nie odezwała od początku kadencji.

radna Marlena Grabarz może nie zabrałam głosu dotychczas w żadnych sprawach jestem pierwszy raz w powiecie, pan ma ogromne doświadczenie, czego jesteśmy świadkami już od listopada pan mówi co sesje o swoim doświadczeniu, o swojej mądrości życiowej w większości jest to pokazówka z państwa strony, służycie społeczeństwu jak my wszyscy, podpowiedzcie nam coś.

radny Jan Przybylski powracając do sesji w sprawie budżetu, WPF, czy programu naprawczego, punktowałem państwa w sposób merytoryczny, nikt z państwa nie podejmował dyskusji, wykazałem państwu jaki dług generujecie, nie dostrzegacie tego, posiadam doświadczenie, posiadam wiedzę, panie Wawer żadna propozycja ze strony starosty nie padła w stosunku do spółki.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers nie zgadzam się z tym, co pan mówi.

radny Ryszard Wawer składam wniosek o zamknięcie dyskusji na ten temat.

radny Mirosław Żłobiński a co z tym aktem notarialnym?

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers proszę o przegłosowanie wniosku radnego Wawra.

Głosowanie za przyjęciem wniosku radnego Ryszarda Wawer:
za – 8 głosów,
przeciw – 3 głosów,
wstrzymało się – 1 głos.
wniosek został przyjęty.

Jeden radny nie brał udziału w głosowaniu.

Punkt 6

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers projekt uchwały państwo trzymaliście, otwieram dyskusję.

radny Jan Przybylski dzisiejsza uchwała w całości odzwierciedla to co na tej sali zostało wypowiedziane wcześniej jest to negatywne stanowisko odnośnie oceny funkcjonowania szpitala i działań Zarządu Powiatu w tym zakresie dla poszanowania czasu nie będę się powielał, ale państwo dopuściliście do takiej sytuacji i teraz nic nie robicie, to jest katastrofa w związku z tym apeluję o przyjęcie uchwały w tym kształcie która jest przedłożona, pozwolę sobie ją teraz odczytać (uchwała w załączeniu).

radny Andrzej Wałęga uchwała jest nieadekwatna do całości, dlaczego jeśli chodzi o negatywne ocenienie działalności szpitala to tak, ale nie powiązałbym tego z działaniem Zarządu w tym zakresie, bo spotkaliśmy się tutaj po to żeby te działania podjąć a Zarząd w naszym imieniu aby te działania podjął, nie łączyłbym tego.

radny Jan Przybylski podtrzymuję swoje zdanie, które w imieniu wnioskodawców zgłosiłem.

radny Michał Krochta działania Zarządu są dalece nie wystarczające i uważam, że jest to niedopuszczalne.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.

Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 5 głosów,
przeciw – 8 głosów,
wstrzymało się – 0 głosów.
Uchwała nie została przyjęta.

Punkt 7

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

wicestarosta Paweł Niedźwiedź odpowiemy na piśmie, chciałbym jeszcze się odnieść do odpowiedzi na interpelacje radnego Krochty, jeśli chodzi o uszkodzenia nawierzchni na Osławicach, firma która przeprowadza tam jeszcze część transportu po tym naprawią te uszkodzenia i będzie to połączone z realizacją chodnika w miejscowości Kowalowo, który mieli wykonać w ramach tego transportu dla poprawienia bezpieczeństwa.

radny Grzegorz Aleksandr Trojanek proszę, aby pan starosta swoim pracownikom podległym wyjaśnił, że ich rolą jest miedzy innymi, żeby na nasze sugestie, wnioski i interpelacje odpowiadać w sposób właściwy.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 8

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers wolne głosy i wnioski.

radny Jan Przybylski najpierw zwrócę się z wnioskiem do pana przewodniczącego, proszę aby mi pan udzielił odpowiedzi na piśmie odnoście interpelacji z zapisów statutowych odnośnie dotrzymywania terminów odpowiedzi na interpelacje, w statucie jest 14 dni a u nas procedura jest taka pan w okresie „x” przekazuje do starosty i starosta od chwili otrzymania od pana 14 dni dochowuje, czy to jest słuszne, bo to wychodzi do miesiąca a w przepisach jest 14 dni proszę o interpretacje na piśmie, na ostatniej sesji w ramach interpelacji zadałem kilka interpelacji, jedna z interpelacji rozzłościła pana starostę, poprosiłem o przedstawienie restrukturyzacji oświaty, organami jest Rada i Zarząd, art. 32 ustawy o samorządzie powiatowym mówi wyraźnie zarząd powiatu wykonuje uchwały rady powiatu, zadania powiatu określone przepisami prawa, wykazuje brak kompetencji, brak wiedzy, stan i struktura oświaty jest katastrofalna proszę państwa, jeśli w LO w roku szkolnym 2011 – 2012 było 393 uczniów w roku 2014 – 2015 209 to daje głęboko do myślenia, trzeba natychmiast podjąć działania, oczekuję zmian restrukturyzacyjnych.

radny Mirosław Żłobiński mam pytanie do pana starosty, zarządzenia starosty gdzie są dostępne?

starosta Piotr Wołowicz u pani sekretarz.

radny Grzegorz Aleksandr Trojanek to co mówił pan na temat oświaty, jest to bardzo ważny problem żeby tak nie było jak ze szpitalem.

radny Kazimierz Bogucki ja w sprawie regulaminowej, panowie radny Wawer i Biernacki zwalniali się u pana, bo ich nie widzę.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers tak, czy są jeszcze pytania, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 9

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers zamknął obrady VII sesji Rady Powiatu Górowskiego.


Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:
Anna Michalska
Inspektor



Plik do pobrania: projekt_protokolu.pdf



MAPA STRONY NEWSLETTER NAPISZ DO STAROSTWA KANAŁ RSS LOGOWANIE
Serwis internetowy prowadzi: Starostwo Powiatowe w Górze, 56-200 Góra, ul. Mickiewicza 1, Tel. 65/544 39 00, faks 65/543 35 11, e-mail:sekretariat@powiatgora.pl Polityka prywatności. Serwis używa ciasteczek-cookies aby zapamiętać otwartą sesję i ewentualne dane o logowaniu. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Serwis nie zapisuje ciasteczek-cookies do profilowania reklam lub śledzenia użytkownika. Polityka prywatności.