Powiat górowski
  • Powiat górowski
  • Powiat górowski
  • Powiat górowski
Polityka prywatności. Serwis używa ciasteczek-cookies aby zapamiętać otwartą sesję i ewentualne dane o logowaniu. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Serwis nie zapisuje ciasteczek-cookies do profilowania reklam lub śledzenia użytkownika. Polityka prywatności.
AKTUALNOŚCI - POWIAT STRONA GŁÓWNA COFNIJ WYSZUKAJ KONTAKT

  • SKŁADANIE WNIOSKÓW W SYSTEMIE SOW
  • Masz kwarantannę? Dostaniesz chorobowe
  • Wydział Komunikacji i Dróg informuje
  • Chcesz płacić „Mały ZUS”? Musisz to zadeklarować do 8 stycznia.
  • ARiMR informuje
Aktualności - powiat

Aktualności - oświata

Aktualności - kultura

Aktualności - sport



To jest archiwalna strona www do 1.4.2020
Aktualna znajduje się pod adresem www.powiatgora.pl



ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na: Koszenie skarp rowów i poboczy w obrębie pasa drogowego dróg powiatowych w latach 2017-2019


1. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 Prawa zamówień (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164) Starosta Górowski zawiadamia o wyborze najkorzystniejszej oferty w przedmiotowym postępowaniu złożonej przez:
GOSPODARSTWO ROLNO-RYBNE USŁUGI I HANDEL Andrzej Zalewski Czernina Dolna 22, 56-200 Góra
W prowadzonym postępowaniu wpłynęły oferty firm:
1) USŁUGI DROGOWO - TRANSPORTOWE Waldemar Roszak Słączno 9, 56-300 Milicz – oferta odrzucona
2) PRZEDSIĘBIORSTWO AGROKOMPLEX Jacek Skubała ul. Leśna 1, Łagiewniki Wielkie 42-772 Pawonków - oferta odrzucona
3) FOREST COMPANY Marcin Maśliński Tarnowa Łąka ul. Leśna 4, 64-130 Rydzyna – 465 711,66 zł. – 67,33 punktów
4) PARK – LAS Mateusz Wierzbicki ul. Różana 10, 67-200 Głogów – oferta odrzucona
5) USŁUGI MINIKOPARKA I WODNO – KANALIZACYJNE Maciej Gajowy ul. 22 stycznia 7, 63-920 Pakosław 515 057,40 zł. – 64,71 punktów
6) GOSPODARSTWO ROLNO-RYBNE USŁUGI I HANDEL Andrzej Zalewski Czernina Dolna 22, 56-200 Góra 212 157,48 zł. – 100 punktów

Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164) oraz kodeks cywilny.
2. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 4) Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że podpisanie umowy z wyłonionym wykonawcą możliwe będzie w terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust. 2, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.

3. Działając na podstawie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2015. poz. 2164) Zamawiający informuje, iż w prowadzonym postępowaniu odrzucono oferty nr 1,2,4 złożone przez Wykonawców:
1). Oferta nr 1 - USŁUGI DROGOWO - TRANSPORTOWE Waldemar Roszak Słączno 9, 56-300 Milicz
2). Oferta nr 2 - PRZEDSIĘBIORSTWO AGROKOMPLEX Jacek Skubała ul. Leśna 1, Łagiewniki Wielkie 42-772 Pawonków
3). Oferta nr 4 - PARK – LAS Mateusz Wierzbicki ul. Różana 10, 67-200 Głogów

Uzasadnienie 1
Podstawą prawną odrzucenia oferty jest art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, który stanowi: „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu”. Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.) podstawową stawką tego podatku jest obecnie stawka 23%. Wykonawca w zaproponowanej cenie brutto zamówienia naliczył nieprawidłową stawkę podatku od towarów i usług, zwaną dalej podatkiem VAT w wysokości 8%.
W związku z powyższym Zamawiający, na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy, pismem z dnia 04-05-2017 r. wezwał Wykonawcę do udzielenia wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty w terminie do dnia 11-05-2017 r. do godz. 12:00.
Wykonawca w wyznaczonym terminie przesłał wyjaśnienia, w których oświadczył iż: „usługi będące przedmiotem przetargu, tj.: Koszenie skarp, rowów i poboczy w obrębie pasa drogowego (…) zakwalifikowane jest do PKWiU 81.30.10.0 w załączniku nr 3 do ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2016 roku poz. 701 z poźn. zm.) pod pozycją 176 zostały wymienione „usługi związane z zagospodarowaniem terenów zieleni”. Zgodnie z powyższym stawka podatku VAT na wyżej wymienione usługi wynosi 8% .”
Odnosząc się do wyjaśnień Wykonawcy informuję, że celem zawarcia umowy jest utrzymanie przylegających do dróg terenów (poboczy, rowów), by zapewnić bezpieczne użytkowanie dróg, a nie jak wskazuje Wykonawca usługi związane z zagospodarowaniem terenów zieleni. Zgodnie z wyjaśnieniami do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2015) usługi oznaczone symbolem 81.30.10.0 – usługi związane z zagospodarowaniem terenów zieleni nie obejmują przedmiotu postępowania - utrzymanie przylegających do dróg terenów (poboczy, rowów). Usługi objęte zadaniem pn. „Koszenie skarp rowów i poboczy w obrębie pasa drogowego dróg powiatowych w latach 2017-2019” mają za cel utrzymanie określonego standardu dróg, mającego zapewnić bezpieczny przejazd – użytkowanie, zatem należy je uznać za usługi w zakresie utrzymania dróg. W konsekwencji powyższego przedmiotowe świadczenia winny być opodatkowane stawką właściwą dla świadczenia usługi „utrzymania - użytkowania dróg”. Dla tej usługi ustawodawca nie przewidział obniżonej stawki podatku VAT, czy też zwolnienia z tego podatku. Zatem przedmiotowe czynności winny być opodatkowane podstawową stawką podatku VAT, tj. 23%.
Zgodnie z obowiązującą aktualnie linią orzeczniczą zastosowanie przez wykonawcę błędnej stawki podatku od towarów i usług stanowi błąd w obliczeniu ceny oferty. Na podstawie przepisu art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej ustawa), błędna stawka podatku VAT w cenie oferty obliguje zamawiającego do odrzucenia oferty. Zamawiający zobowiązany jest do ustalenia prawidłowej stawki podatku VAT i dokonania badania i oceny ofert z uwzględnieniem stawki zgodnej z obowiązującymi przepisami prawnymi.
Przyjęcie w ofercie nieprawidłowej stawki podatku VAT, jest zatem równoznaczne z błędem w obliczeniu ceny ofertowej, polegającym na wadliwym doborze przez wykonawcę elementu mającego wpływ na obliczenie wysokości ceny.
Należy podkreślić, że w związku z charakterem stawki podstawowej jako zasady, to stawki obniżone (preferencyjne) mają charakter wyjątkowy i wszelkie okoliczności uzasadniające ich stosowanie winny być interpretowane w sposób ścisły, bez prawa powoływania się na podobieństwa, czy też analogiczność stanów faktycznych. Stosowanie stawki preferencyjnej jest ograniczone tylko do przypadków ściśle wskazanych w ustawie lub przepisach wykonawczych.
Biorąc pod uwagę powyższe, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 6) ustawy, Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli zawiera błędy w obliczeniu ceny.
Uzasadnienie 2
Podstawą prawną odrzucenia oferty jest art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, który stanowi: „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu”. Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.) podstawową stawką tego podatku jest obecnie stawka 23%. Wykonawca w zaproponowanej cenie brutto zamówienia naliczył nieprawidłową stawkę podatku od towarów i usług, zwaną dalej podatkiem VAT w wysokości 8%.
W związku z powyższym Zamawiający, na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy, pismem z dnia 04-05-2017 r. wezwał Wykonawcę do udzielenia wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty w terminie do dnia 11-05-2017 r. do godz. 12:00.
Wykonawca w wyznaczonym terminie nie przesłał wyjaśnienia.
Usługi objęte zadaniem pn. „Koszenie skarp rowów i poboczy w obrębie pasa drogowego dróg powiatowych w latach 2017-2019” mają za cel utrzymanie określonego standardu dróg, mającego zapewnić bezpieczny przejazd – użytkowanie, zatem należy je uznać za usługi w zakresie utrzymania dróg. W konsekwencji powyższego przedmiotowe świadczenia winny być opodatkowane stawką właściwą dla świadczenia usługi „utrzymania - użytkowania dróg”. Dla tej usługi ustawodawca nie przewidział obniżonej stawki podatku VAT, czy też zwolnienia z tego podatku. Zatem przedmiotowe czynności winny być opodatkowane podstawową stawką podatku VAT, tj. 23%.
Zgodnie z obowiązującą aktualnie linią orzeczniczą zastosowanie przez wykonawcę błędnej stawki podatku od towarów i usług stanowi błąd w obliczeniu ceny oferty. Na podstawie przepisu art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej ustawa), błędna stawka podatku VAT w cenie oferty obliguje zamawiającego do odrzucenia oferty. Zamawiający zobowiązany jest do ustalenia prawidłowej stawki podatku VAT i dokonania badania i oceny ofert z uwzględnieniem stawki zgodnej z obowiązującymi przepisami prawnymi.
Przyjęcie w ofercie nieprawidłowej stawki podatku VAT, jest zatem równoznaczne z błędem w obliczeniu ceny ofertowej, polegającym na wadliwym doborze przez wykonawcę elementu mającego wpływ na obliczenie wysokości ceny.
Należy podkreślić, że w związku z charakterem stawki podstawowej jako zasady, to stawki obniżone (preferencyjne) mają charakter wyjątkowy i wszelkie okoliczności uzasadniające ich stosowanie winny być interpretowane w sposób ścisły, bez prawa powoływania się na podobieństwa, czy też analogiczność stanów faktycznych. Stosowanie stawki preferencyjnej jest ograniczone tylko do przypadków ściśle wskazanych w ustawie lub przepisach wykonawczych.
Biorąc pod uwagę powyższe, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 6) ustawy, Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli zawiera błędy w obliczeniu ceny.

Uzasadnienie 3
Podstawą prawną odrzucenia oferty jest art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, który stanowi: „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu”. Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.) podstawową stawką tego podatku jest obecnie stawka 23%. Wykonawca w zaproponowanej cenie brutto zamówienia naliczył nieprawidłową stawkę podatku od towarów i usług, zwaną dalej podatkiem VAT w wysokości 8%.
W związku z powyższym Zamawiający, na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy, pismem z dnia 04-05-2017 r. wezwał Wykonawcę do udzielenia wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty w terminie do dnia 11-05-2017 r. do godz. 12:00.
Wykonawca w wyznaczonym terminie przesłał wyjaśnienia, w których oświadczył iż: „przedmiot postępowania, tj.: koszenie skarp, rowów i poboczy w obrębie pasa drogowego (…) odpowiada PKWiU pod symbolem 81.30.10.0 oraz PKD 81.30.Z – usługi związane z zagospodarowaniem terenów zieleni. Zatem zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług (Dz. U 2011 nr 177, poz. 1054) zał. nr 3 poz. 176 do ustawy o VAT zastosowałem do obliczenia ceny mojej oferty obniżoną stawkę podatku VAT, tj. 8%.”
Odnosząc się do wyjaśnień Wykonawcy informuję, że celem zawarcia umowy jest utrzymanie przylegających do dróg terenów (poboczy, rowów), by zapewnić bezpieczne użytkowanie dróg, a nie jak wskazuje Wykonawca usługi związane z zagospodarowaniem terenów zieleni. Zgodnie z wyjaśnieniami do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2015) usługi oznaczone symbolem 81.30.10.0 oraz PKD 81.30.Z – usługi związane z zagospodarowaniem terenów zieleni nie obejmują przedmiotu postępowania - utrzymanie przylegających do dróg terenów (poboczy, rowów). Usługi objęte zadaniem pn. „Koszenie skarp rowów i poboczy w obrębie pasa drogowego dróg powiatowych w latach 2017-2019” mają za cel utrzymanie określonego standardu dróg, mającego zapewnić bezpieczny przejazd – użytkowanie, zatem należy je uznać za usługi w zakresie utrzymania dróg. W konsekwencji powyższego przedmiotowe świadczenia winny być opodatkowane stawką właściwą dla świadczenia usługi „utrzymania - użytkowania dróg”. Dla tej usługi ustawodawca nie przewidział obniżonej stawki podatku VAT, czy też zwolnienia z tego podatku. Zatem przedmiotowe czynności winny być opodatkowane podstawową stawką podatku VAT, tj. 23%.
Zgodnie z obowiązującą aktualnie linią orzeczniczą zastosowanie przez wykonawcę błędnej stawki podatku od towarów i usług stanowi błąd w obliczeniu ceny oferty. Na podstawie przepisu art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej ustawa), błędna stawka podatku VAT w cenie oferty obliguje zamawiającego do odrzucenia oferty. Zamawiający zobowiązany jest do ustalenia prawidłowej stawki podatku VAT i dokonania badania i oceny ofert z uwzględnieniem stawki zgodnej z obowiązującymi przepisami prawnymi.
Przyjęcie w ofercie nieprawidłowej stawki podatku VAT, jest zatem równoznaczne z błędem w obliczeniu ceny ofertowej, polegającym na wadliwym doborze przez wykonawcę elementu mającego wpływ na obliczenie wysokości ceny.
Należy podkreślić, że w związku z charakterem stawki podstawowej jako zasady, to stawki obniżone (preferencyjne) mają charakter wyjątkowy i wszelkie okoliczności uzasadniające ich stosowanie winny być interpretowane w sposób ścisły, bez prawa powoływania się na podobieństwa, czy też analogiczność stanów faktycznych. Stosowanie stawki preferencyjnej jest ograniczone tylko do przypadków ściśle wskazanych w ustawie lub przepisach wykonawczych.
Biorąc pod uwagę powyższe, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 6) ustawy, Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli zawiera błędy w obliczeniu ceny.


Informacje dotyczące środków ochrony prawnej znajdują się Dziale VI Prawa zamówień publicznych „Środki ochrony prawnej", art. od 179 do 198g (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164)





MAPA STRONY NEWSLETTER NAPISZ DO STAROSTWA KANAŁ RSS LOGOWANIE
Serwis internetowy prowadzi: Starostwo Powiatowe w Górze, 56-200 Góra, ul. Mickiewicza 1, Tel. 65/544 39 00, faks 65/543 35 11, e-mail:sekretariat@powiatgora.pl Polityka prywatności. Serwis używa ciasteczek-cookies aby zapamiętać otwartą sesję i ewentualne dane o logowaniu. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Serwis nie zapisuje ciasteczek-cookies do profilowania reklam lub śledzenia użytkownika. Polityka prywatności.