|
AKTUALNOŚCI - POWIAT | STRONA GŁÓWNA | COFNIJ | WYSZUKAJ | KONTAKT |
Aktualności - powiat
Aktualności - oświata
Aktualności - kultura
Aktualności - sport
|
To jest archiwalna strona www do 1.4.2020
|
ZATWIERDZENIE PROJEKTU ORGANIZACJI RUCHU KARTA INFORMACYJNA (KM-47)
I. Podstawa prawna 1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267). 2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137). 3. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 260). 4. Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. Nr 170, poz.1393). 5. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz.430). 6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 177, poz.1729). II. Wykaz wymaganych dokumentów 1. Wniosek o zatwierdzenie organizacji ruchu. 2. Załączniki do wniosku (oryginały dokumentów): a. projekt organizacji ruchu w co najmniej dwóch egzemplarzach, b. opinia Komendanta Powiatowego Policji - nie dotyczy organizacji ruchu w całości dotyczących dróg gminnych oraz projektów uproszczonych, c. opinia zarządu drogi - jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt, d. opinia organu zarządzającego ruchem na drodze krzyżującej się lub objętej objazdem, e. profil podłużny lub przekrój poprzeczny drogi – w uzasadnionych przypadkach na żądanie organu zarządzającego ruchem, f. dane o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej - w uzasadnionych przypadkach na żądanie organu zarządzającego ruchem. III. Opłaty 1. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). ). Opłatę należy dokonać w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Górze ul. Mickiewicza 1 lub przelewem na konto Urzędu Miasta i Gminy w Górze nr 82 1020 5226 0000 6102 0496 6893. IV. Termin załatwienia sprawy 1. Zatwierdzenie stałej i czasowej organizacji ruchu następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów. V. Miejsce załatwienia sprawy Wydział Komunikacji i Dróg w Górze, ul. Armii Polskiej 15, tel. 65 544 45 27 Godziny przyjęć interesantów: poniedziałek 8.15 – 14.30, wtorek - piątek 7.15 - 14.00 VI. Informacja o trybie odwoławczym Stronie nie przysługuje odwołanie. VII. Dodatkowe informacje 1. Jednostka wdrażająca organizację ruchu musi zawiadomić organ zarządzający ruchem oraz Komendanta Powiatowego Policji co najmniej na 7 dni przed dniem jej wprowadzenia. 2. W przypadku robót związanych z utrzymaniem drogi, niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności, dopuszcza się możliwość przedstawienia projektu uproszczonego. 3. W uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może żądać złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu. 4. W przypadku różnych organów zarządzających ruchem na skrzyżowaniu dróg wymagana jest opinia organu właściwego dla drogi niższej kategorii. 5. W przypadku zamknięcia drogi dla ruchu lub wprowadzenia na drodze ograniczenia ruchu powodującego konieczność prowadzenia objazdów drogami różnej kategorii wymagana jest opinia organu zarządzającego ruchem na drogach objętych objazdem. |
MAPA STRONY | NEWSLETTER | NAPISZ DO STAROSTWA | KANAŁ RSS | LOGOWANIE |
Serwis internetowy prowadzi: Starostwo Powiatowe w Górze, 56-200 Góra, ul. Mickiewicza 1, Tel. 65/544 39 00, faks 65/543 35 11, e-mail:sekretariat@powiatgora.pl
|