![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
AKTUALNOŚCI - POWIAT | STRONA GŁÓWNA | COFNIJ | WYSZUKAJ | KONTAKT |
![]() Aktualności - powiat
![]() Aktualności - oświata
![]() Aktualności - kultura
![]() Aktualności - sport
|
To jest archiwalna strona www do 1.4.2020
|
Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych Do podstawowych zadań wydziału należy:
I. w zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa: 1. Opracowywanie aktów prawnych Zarządu i Starosty oraz kontrola ich realizacji. 2. Inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa. 3. Wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt. 4. Prowadzenie rejestru aktów prawnych Starosty. 5. Prowadzenie rejestru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty. 6. Przygotowanie i prowadzenie rejestru spraw powierzonych innym jednostkom oraz zawartych porozumień. II. w zakresie skarg i wniosków: 1. Przyjmowanie i kontrola prawidłowego załatwiania skarg i wniosków. III. w zakresie spraw kadrowych: 1. Prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powoływanych przez Starostę. 2. Wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i prowadzenie stosownych rejestrów. 3. Prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących stosunku pracy. 4. Prowadzenie spraw w zakresie praktyk zawodowych, stażów absolwenckich. 5. Koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa. 6. Nadzorowanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej przestrzegania w Starostwie tajemnicy państwowej i służbowej, przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy. 7. Sporządzanie sprawozdań statystycznych. 8. Przeprowadzanie naboru na wolne stanowiska urzędnicze. 9. Nadzorowanie przestrzegania zasad ochrony bezpieczeństwa informacji w starostwie. 10. Prowadzenie ewidencji osób zatrudnionych w starostwie podlegających obowiązkowi służby wojskowej oraz wdrażanie postępowań reklamacyjnych wobec tych pracowników, którzy wykonują zadania z zakresu obrony cywilnej i obronności. IV. w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych: 1. Administrowanie budynkami Starostwa oraz finansowanie kosztów ich utrzymania. 2.Zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy. 3. Gospodarowanie środkami rzeczowymi oraz zabezpieczenie mienia Starostwa. 4. Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo – technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa. 5. Załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami. 6. Gospodarowanie drukami i formularzami. 7. Wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa. 8. Zabezpieczenie łączności telefonicznej, faxowej i alarmowej. 9. Wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa. 10. Prowadzenie ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń urzędowych oraz obsługa tablicy ogłoszeń Starostwa. V. w zakresie informatyzacji: 1. Koordynacja działań z zakresu informatyki w Starostwie. 2. Opracowanie i realizacja planów finansowych dotyczących informatyzacji w Starostwie. 3. Prowadzenie inwestycji w zakresie infrastruktury informatycznej. 4. Zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej. 5. Zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i ochrony danych osobowych przy używaniu oprogramowania informatycznego w Starostwie. 6. Organizacja szkoleń w zakresie obsługi sprzętu i oprogramowania informatycznego. 7. Inwentaryzacja sprzętu komputerowego i oprogramowania zainstalowanego w wydziałach i biurze. 8. Wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa. VI. w zakresie spraw obywatelskich: 1. Prowadzenie spraw ze sprowadzaniem zwłok z zagranicy. 2. Sprawy związane z wyrażaniem zgody na rozwiązanie przez zakład pracy stosunku pracy z inwalidą wojennym i wojskowym oraz kombatantem i inną osobą uprawnioną w okresie 4 lat przed osiągnięciem wieku uprawniającego do wcześniejszego przejścia na emeryturę oraz kierowanie do pracy inwalidów wojennych i wojskowych. 3. Prowadzenie biura rzeczy znalezionych. 4. Sporządzanie w obecności Starosty lub Sekretarza Powiatu testamentu. VII. w zakresie ochrony zdrowia: 1. Współpraca z Oddziałami Narodowego Funduszu Zdrowia. 2. Współpraca w zakresie ochrony zdrowia z samorzadami gminnymi, powiatowymi, samorządem wojewódzkim, administracją rządową. 3. Promocja zdrowia: a) prowadzenie monitoringu stanu zdrowia mieszkańców powiatu, b) przygotowywanie procedury i nadzór nad realizacją programów zdrowotnych. 4. Realizacja dla kombatantów i osób represjonowanych zadań w zakresie opieki zdrowotnej i usług opiekuńczych. VIII. w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi: 1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie powiatu. 2. Doradztwo w zakresie zakładania, funkcjonowania oragniazcji pozarządowych. 3. Rejestracja i ewidnecja stowarzyszeń zwykłych. 4. Rejestracja i ewidnecja klubów sportowych, uczniowskich klubów sportowych. 5. Opracowywanie i realizacja programu współpracy powiatu z organizacjami pozarządowymi. 6. Przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu z zakresu współpracy z organizacjami pozarządowymi. 7. Organizowanie otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych. 8. Nadzorowanie zadań publicznych organizowanych przez organizacje pozarządowe. 9. Prowadzenie zakładki "Organizacje pozarządowe" na stronie internetowej powiatu. IX. w zakresie obsługi Rady: 1. Gromadzenie i przygotowanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i poszczególnych Komisji. 2. Przygotowanie sesji Rady i posiedzeń Komisji. 3. Opracowanie materiałów na obrady Rady i posiedzenia Komisji Rady. 4. Sporządzanie protokołów z obrad Rady i posiedzeń Komisji Rady. 5. Prowadzenie rejestrów: – uchwał rady – wniosków i opinii komisji, – interpelacji i wniosków radnych 6. Doręczenie w/w dokumentów organom zobowiązanym do ich realizacji oraz czuwanie nad ich terminowym załatwieniem. 7. Współpraca z radcą prawnym w zakresie opiniowania uchwał kierowanych pod obrady Rady. X. prowadzenie spraw związanych z kontaktami i współpracą powiatu z zagranicą, zwłaszcza poprzez: 1. Inspirowanie, inicjowanie, organizowanie i koordynację współpracy z zagranicą prowadzonej przez organy powiatu i wydziały Starostwa. 2. Organizowanie i obsługę wyjazdów zagranicznych delegacji powiatu oraz przyjazdów gości z zagranicy. 3. Przygotowywanie dokumentów, opracowań i korespondencji z partnerami zagranicznymi. 4. Kojarzenie interesów jednostek krajowych i zagranicznych, związanych z potrzebami Powiatu. 5. Inicjowanie wspólnych przedsięwzięć gospodarczych, kulturalnych, naukowych itp. w ramach zawieranych porozumień i umów z partnerami zagranicznymi, w szczególności z zaprzyjaźnionymi regionami. 6. Współuczestnictwo w przygotowywaniu wydarzeń o charakterze reprezentacyjnym, z udziałem przedstawicieli Powiatu. 7. Współpracę przy opracowywaniu i prowadzeniu katalogu ofert dla potencjalnych inwestorów. |
MAPA STRONY | NEWSLETTER | NAPISZ DO STAROSTWA | KANAŁ RSS | LOGOWANIE |
Serwis internetowy prowadzi: Starostwo Powiatowe w Górze, 56-200 Góra, ul. Mickiewicza 1, Tel. 65/544 39 00, faks 65/543 35 11, e-mail:sekretariat@powiatgora.pl
|