|
AKTUALNOŚCI - POWIAT | STRONA GŁÓWNA | COFNIJ | WYSZUKAJ | KONTAKT |
Aktualności - powiat
Aktualności - oświata
Aktualności - kultura
Aktualności - sport
|
To jest archiwalna strona www do 1.4.2020
|
Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji Do podstawowych zadań Wydziału należy:
I. Zadania w zakresie oświaty: 1. Prowadzenie spraw związanych z zakładaniem i prowadzeniem publicznych: a) szkół specjalnych, b) szkół ponadpodstawowych, c) placówek kształcenia ustawicznego, placówek kształcenia praktycznego oraz ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego, umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych, d) poradni psychologiczno-pedagogicznych udzielających dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, a także pomocy uczniom w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, e) specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania, f) placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania, g) placówek doskonalenia nauczycieli, h) bibliotek pedagogicznych. 2. Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem przez Radę Powiatu Górowskiego planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych oraz szkół specjalnych. 3. Prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem szkole podstawowych warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. 4. Prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem arkuszy organizacji szkół i placówek. 5. Prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem odpowiedniej formy kształcenia uczniom posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. 6. Prowadzenie spraw związanych z organizacją indywidualnego nauczania przez dyrektora szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym. 7. Prowadzenie spraw związanych z organizacją wczesnego wspomagania rozwoju dziecka przez dyrektorów uprawnionych podmiotów w porozumieniu z organem prowadzącym. 8. Prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością szkół i placówek w zakresie spraw administracyjnych, a w szczególności nad: a) przestrzeganiem obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników i uczniów, b) przestrzeganiem przepisów dotyczących organizacji pracy szkoły i placówki. 9. Przygotowanie przeprowadzenia przez organ prowadzący analizy poniesionych w poprzednim roku kalendarzowym wydatków na wynagrodzenia nauczycieli w odniesieniu do wysokości średnich wynagrodzeń oraz średniorocznej struktury zatrudnienia nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego, przygotowania sprawozdania w tym zakresie i jeżeli zachodzi taka potrzeba przygotowania materiałów niezbędnych do wypłaty jednorazowego dodatku uzupełniającego. 10. Prowadzenie spraw związanych z ustaleniem przez dyrektora szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym warunków korzystania ze stołówki szkolnej, w tym wysokości opłat za posiłki oraz zwalniania z nich w całości lub części rodziców albo pełnoletniego ucznia. 11. Prowadzenie spraw związanych z ustaleniem przez dyrektora szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym warunków korzystania z internatu, w tym wysokości opłat za zakwaterowanie i wyżywienie , a także terminu i sposobu ich wnoszenia oraz zwalniania z nich w całości lub części rodziców albo pełnoletniego ucznia. 12. Prowadzenie spraw związanych z wprowadzaniem przez dyrektora szkoły lub placówki w uzgodnieniu z organem prowadzącym szkołę lub placówkę szczególnego nadzoru nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring). 13. Prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych. 14. Prowadzenie spraw związanych z nadawaniem szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej. 15. Prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem dotacji szkołom i placówkom publicznym prowadzonym przez osoby fizyczne lub osoby prawne nie będące jednostką samorządu terytorialnego oraz szkołom i placówkom niepublicznym. 16. Sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie oświaty. 17. Przygotowanie projektu informacji o realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny dla organu wykonawczego. 18. Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem konkursu na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki. 19. Prowadzenie spraw związanych z powierzeniem funkcji dyrektora szkoły lub placówki przez organ prowadzący oraz odwołaniem z tej funkcji. 20. Prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem oceny pracy dyrektora szkoły lub placówki przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, będących w zakresie kompetencji organu prowadzącego. 21. Prowadzenie wybranych spraw związanych z wykonywaniem czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do dyrektora szkoły lub placówki. 22. Prowadzenie spraw związanych z prowadzeniem postępowania związanego z nadawaniem stopnia awansu zawodowego dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego. 23. Prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli przyporządkowanych organowi prowadzącemu. 24. Prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem przez organ prowadzący szkołę lub placówkę powierzenia przez dyrektora szkoły lub placówki stanowiska wicedyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w szkole lub placówce. 25. Prowadzenie spraw związanych z wyznaczaniem przez organ prowadzący nauczyciela szkoły lub placówki, w której nie utworzono stanowiska wicedyrektora. 26. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zgody przez organ prowadzący na zatrudnienie osoby posiadającej przygotowanie zawodowe uznane przez dyrektora szkoły lub placówki za odpowiednie do prowadzenia zajęć z zakresu kształcenia zawodowego. 27. Prowadzenie spraw związanych z finansowaniem dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli. 28. Prowadzenie spraw związanych z porozumieniem dyrektora szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe z organem prowadzącym w zakresie zawodów w których kształci szkoła. 29. Współdziałanie z Dolnośląskim Kuratorem Oświaty. 30. Prowadzenie spraw związanych z realizacją zaleceń wynikających z czynności nadzoru wydanych organowi prowadzącemu szkołę lub placówkę przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny. 31. Prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem przez dyrektora szkoły lub placówki z organem prowadzącym programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania w przypadku stwierdzenia przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny niedostatecznych efektów kształcenia lub wychowania w szkole lub placówce. 32. Prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem przez organ prowadzący szkołę lub placówkę uchylenia uchwały rady pedagogicznej przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny w razie stwierdzenia jej niezgodności z przepisami prawa. 33. Prowadzenie spraw związanych z wnioskami i opiniami rad rodziców kierowanych do organu prowadzącego szkołę lub placówkę. 34. Współdziałanie z organizacjami pozarządowymi, w tym organizacjami harcerskimi, a także osobami prawnymi prowadzącymi statutową działalność w zakresie oświaty i wychowania. 35. Współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Państwowej Straży Pożarnej oraz jednostkami innych właściwych służb w działaniach służących podnoszeniu bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, w tym w zakresie ochrony przeciwpożarowej. 36. Przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu w sprawach dotyczących oświaty. II. Zadania w zakresie kultury: 1. Współpraca ze związkami i stowarzyszeniami twórczymi oraz organizacjami społeczno-kulturalnymi, związkami wyznaniowymi w zakresie upowszechniania kultury. 2. Wspieranie działań kulturalnych prowadzonych przez samorządy i jednostki pozarządowe. 3. Tworzenie i prowadzenie samodzielnie programów z zakresu edukacji kulturalnej dzieci i młodzieży - wspieranie działań samorządów w w/w zakresie. 4. Wymiana kulturalna w regionie, w kraju i zagranicą, oraz rozwój życia kulturalnego powiatu. 5.Gospodarowanie środkami budżetowymi przeznaczonymi na realizację zadań w sferze kultury i sztuki. 6. Podejmowanie działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej. 7. Opracowywanie powiatowego programu opieki nad zabytkami oraz przygotowywanie sprawozdań okresowych w tym zakresie. III. Zadania w zakresie sportu: 1. Organizowanie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzenie odpowiednich warunków materialno-technicznych dla jej rozwoju, w tym: a) popularyzacja walorów rekreacji ruchowej, b) organizowanie zajęć, zawodów i imprez sportowo-rekreacyjnych, c) tworzenie, utrzymanie i udostępnianie bazy sportowo-rekreacyjnej. 2. Nadzór nad realizacją zadań z zakresu kultury fizycznej realizowanych przez Powiatowy Ośrodek Sportu i Rekreacji w Górze, IV. Zadania w zakresie promocji powiatu: 1.Organizowanie i prowadzenie promocji na rzecz Powiatu, a zwłaszcza opracowywanie wydawnictw i materiałów promocyjnych, przygotowywanie uczestnictwa w targach, wystawach oraz innych imprezach promocyjnych (koordynacja, pozyskiwanie kapitału i stymulowanie zainteresowania powiatu). 2.Koordynacja zadań związanych z redagowaniem serwisu internetowego Powiatu Górowskiego www.powiatgora.pl. 3. Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Górze. |
MAPA STRONY | NEWSLETTER | NAPISZ DO STAROSTWA | KANAŁ RSS | LOGOWANIE |
Serwis internetowy prowadzi: Starostwo Powiatowe w Górze, 56-200 Góra, ul. Mickiewicza 1, Tel. 65/544 39 00, faks 65/543 35 11, e-mail:sekretariat@powiatgora.pl
|