Powiat górowski
  • Powiat górowski
  • Powiat górowski
  • Powiat górowski
Polityka prywatności. Serwis używa ciasteczek-cookies aby zapamiętać otwartą sesję i ewentualne dane o logowaniu. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Serwis nie zapisuje ciasteczek-cookies do profilowania reklam lub śledzenia użytkownika. Polityka prywatności.
AKTUALNOŚCI - POWIAT STRONA GŁÓWNA COFNIJ WYSZUKAJ KONTAKT

  • Komunikat PCPR w Górze
  • Bierzesz pieniądze? Dostaniesz PIT z ZUS
  • Nabór wniosków na dofinansowanie ze środków PFRON  do zadań z zakresu rehabilitacji społecznej
  • UWAGA!
  • PZDR w Górze informuje
Aktualności - powiat

Aktualności - oświata

Aktualności - kultura

Aktualności - sport



To jest archiwalna strona www do 1.4.2020
Aktualna znajduje się pod adresem www.powiatgora.pl



Protokół z obrad XV sesji - projekt

Protokół z obrad XV sesji Rady Powiatu Górowskiego z dnia 29 listopada 2016 r. od godz. 8.00 – 10.30


Obecni wg załączonej listy obecności.

Punkt 1
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers otworzył XV sesję Rady Powiatu Górowskiego, przywitał radnych oraz zaproszonych gości. Na podstawie listy obecności stwierdził, iż na podstawowy skład Rady 15, obecnych jest 14 radnych, nieobecny radny: Krochta Michał. Potwierdził prawomocność obrad.

Punkt 2
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers otrzymaliście państwo porządek obrad, czy są uwagi do porządku obrad? nie widzę, proponuję przegłosować porządek obrad.
Głosowanie za przyjęciem porządku obrad:
za - 14 głosów,
przeciw - 0 głosów,
wstrzymało się - 0 głosów.
Porządek obrad został przyjęty.
Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XIII sesji Rady Powiatu Górowskiego.
4. Przyjęcie protokołu z XIV sesji Rady Powiatu Górowskiego.
5. Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu Górowskiego w okresie międzysesyjnym.
6. Interpelacje i zapytania.
7. Przyjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XI/68/2016 Rady Powiatu Górowskiego z dnia 21 marca 2016 r. w sprawie określenia zadań, na które przeznaczone zostaną środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2016 r.
8. Przyjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Programu współpracy Powiatu Górowskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2017 rok.
9. Przyjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr II/12/2014 Rady Powiatu Górowskiego z dnia 29 grudnia 2014r. w sprawie ustalenia składu osobowego stałych Komisji Rady Powiatu Górowskiego.
10. Przyjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Powiatu Górowskiego.
11. Przyjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie z drogi pojazdu i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w razie odstąpienia od usunięcia pojazdu.
12. Przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Górowskiego na rok 2017.
13. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych realizowanych przez Powiat Górowski w roku szkolnym 2015/2016.
14. Sprawozdanie z działalności Rady Powiatu Górowskiego i poszczególnych komisji Rady Powiatu Górowskiego za I półrocze 2016 r.
15. Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Górowskiego za I półrocze 2016 r.
16. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
17. Wolne głosy i wnioski.
18. Zakończenie obrad.

Punkt 3
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy do protokołu z XIII sesji są uwagi? nie widzę, przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem protokołu z XIII sesji Rady Powiatu Górowskiego.
za - 12 głosów,
przeciw - 0 głosów,
wstrzymało się - 2 głosy.
Protokół został przyjęty.

Punkt 4
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy do protokołu z XIV sesji są uwagi? nie widzę, przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem protokołu z XIV sesji Rady Powiatu Górowskiego.
za - 9 głosów,
przeciw - 0 głosów,
wstrzymało się - 5 głosów.
Protokół został przyjęty.
Punkt 5
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers proszę pana starostę Piotra Wołowicza o przedstawienie informacji z pracy Zarządu Powiatu Górowskiego w okresie międzysesyjnym.
starosta Piotr Wołowicz proszę państwa sprawozdanie zostało załączone do materiałów na sesję (sprawozdanie w załączeniu), spoza prac Zarządu chciałbym państwa poinformować, że odbyły się dwa przetargi, które w tym okresie zostały przeprowadzone, przetarg na zimowe utrzymanie dróg na terenie powiatu górowskiego został rozstrzygnięty pozytywnie, została już podpisana umowa z firmą DROGOMEL z Góry, natomiast drugi przetarg na bieżące utrzymanie, czyli na łatanie dziur, które chcieliśmy przeprowadzić w końcówce miesiąca listopada, został unieważniony dlatego, że oferent zaoferował kwotę dwa razy wyższą, niż tą którą mieliśmy przeznaczoną na to zadanie i przypomnę że w tej kwocie w ciągu roku realizowaliśmy takie zadania, więc ona nie była zaniżona, tylko była realna, ale na koniec roku nie ma już firm, które chciałyby realizować to zadanie.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są pytania do sprawozdania?
radny Grzegorz Aleksander Trojanek proszę o informację dodatkową, czym się zakończył ten konkurs ofert, na powierzenia zadanie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, ilu oferentów się zgłosiło, oraz proszę o więcej informacji na temat skargi na działalność Rodzinnego Domu Dziecka.
radny Mirosław Żłobiński co my mamy wspólnego z tym Domem Dziecka z Sobczyc?
starosta Piotr Wołowicz są tam dzieci z naszego powiatu.
radny Mirosław Żłobiński dziękuję.
starosta Piotr Wołowicz jeśli chodzi o konkurs, to jeszcze termin się nie zakończył, termin jest do jutra na składanie ofert, więc jeszcze nie wiemy ile ofert wpłynie, natomiast jeśli chodzi o skargę na funkcjonowanie Domu Dziecka, to proszę wicestarostę o zabranie głosu w tej sprawie.
wicestarosta Paweł Niedźwiedź w tej chwili w Rodzinnym Domu Dziecka w Sobczycach przebywa 12 dzieci z terenu naszego powiatu i skarga dotyczyła kilku spraw funkcjonowania tego domu np. że dzieci są za lekko ubrane, że dzieci same chodzą na przystanek itd. skargę zgłosił sołtys wsi Sobczyce, ponieważ były uwagi mieszkańców na ten temat, Rodzinny Dom Dziecka w Sobczycach odwiedzamy regularnie, kilka razy w roku, ponieważ to jest największy dom dziecka w którym przebywają nasze dzieci, uczestniczyłem też w spotkaniu z wójtem gminy Kotla w tej sprawie, spotkaliśmy się z radą sołecką tej wsi, następnie uczestniczyliśmy w spotkaniu ze starostą głogowskim, ponieważ tam jest sytuacja taka, że obok tego domu dziecka, jeszcze pani prowadzi rodzinę zastępczą z dziećmi, które są z powiatu głogowskiego i to jest w jednym gospodarstwie domowym, dlatego ze starosta rozmawialiśmy na ten temat, przeprowadziliśmy szeroki wywiad w tej sprawie i zapoznaliśmy się z opiniami ze szkół, z przedszkola i osoby które składały zarzuty, formalnie nie chciały ich potwierdzić i one nie znalazły potwierdzenia wśród innych osób które widzą jak te dzieci się zachowują, jak są traktowane, zarzuty się nie potwierdziły więc uznaliśmy skargę za niezasadną.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są pytania do sprawozdania? nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 6
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers interpelacje i zapytania proszę bardzo.
radna Teresa Frączkiewicz panie przewodniczący, moja interpelacja dotycząca funkcjonowania a w zasadzie zamknięcia działalności Administracji Lokali Komunalnych w Górze skierowana była do pana a odpowiedzi udzielił mi pan starosta, prosiłam pana o odpowiedź, dziękuję.
radny Jan Przybylski mam kilka interpelacji przygotowanych na dzisiejszą sesję: 1. poszerzyliście państwo pobocze w miejscowości Płoski moje pytanie brzmi: kto zdecydował o zastosowaniu technologii poszerzenia pobocza drogi powiatowej w Płoskach? ile to kosztowało? droga jest asfaltowa a pobocze zrobiono jakąś mieszanką piaskową poszerzono koryto bez należytego utwardzenia, chciałbym wiedzieć ile to kosztowało i kto podjął, że w takiej technologii, nie szanujecie pieniędzy podatnika wcale, również chciałbym wiedzieć kiedy na tej drodze zrobicie porządek z odkrzaczaniem dróg, lub drzewa uschnięte, przewracające się na prywatne pola rolników, kiedy to uprzątniecie, 2. panie starosto ja nie bez powodu proszę nieraz o stos dokumentów, na jednej z sesji 14 września poprosiłem o odpowiedź jaką państwo jako Zarząd skierowaliście do wojewody, z uwagą poświęciłem trochę czasu, aby wyciągnąć wnioski z tej odpowiedzi, którą państwo udzieliliście dla wojewody, piszecie zatrważające rzeczy w tej odpowiedzi, nie mające żadnego odzwierciedlenia, z tą odpowiedzią się nie zgadzam, jest to odpowiedź nic nie mówiąca piszecie, że wszystko jest dobrze, powiat górowski się rozwija i kwitnie, w podpunkcie 2 piszecie: w 2014 r. powiat górowski wystąpił do Ministerstwa Finansów z wnioskiem o udzielenie pożyczki finansowej w trybie art. 224 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. itd. końcowe sformułowanie tej części brzmi: Minister Finansów odmówił udzielenia pożyczki z budżetu państwa ze względu na nie wypełnienie określonych ustawowo przesłanek warunkujących możliwość udzielenia pożyczki, moje pytanie brzmi: proszę podać podstawę prawną o braku możliwości wystąpienia do Ministerstwa Finansów o udzielenie pożyczki i że jakiś przesłanek ustawowych nie spełniacie, pozwolę sobie w kontekście tej interpelacji przytoczyć część pisma, które państwo otrzymaliście 25 listopada 2014 r. jest to odpowiedź Ministerstwa Finansów na państwa wniosek, który złożyliście w 2014 r. o udzielenie pożyczki i gdy zapadła decyzja o odmowie, to tam nie mówi się o przesłankach formalno prawnych, wykazuje się niekompetencje Zarządu, podstawą dla powyższego wniosku jest odpowiedź negatywna, że powiat nie otrzymał pożyczki w wysokości 11.800.000 zł program będąc zbiorem tylko ogólnych założeń dotyczących kierunków podejmowanych działań naprawczych nie stanowi wystarczającej podstawy do przyjęcia i zakładane w nim efekty finansowe dotyczące redukcji wydatków na wynagrodzenia są możliwe do wynagrodzenia i tu są 4 akapity w których druzgocąco Ministerstwo Finansów ruguje nieudolność, nie kompetencje państwa, jednakże z tego samego pisma pouczenie, czy informują państwa, że jednocześnie pragnę poinformować, że przyjęta ocena nie wyklucza możliwości ubiegania się w przyszłości przez powiat górowski o udzielenie pożyczki z budżetu państwa, pod warunkiem opracowania programu naprawczego uwzględniające w szczególności następujące kwestie, rzetelne ujęcie w programie naprawczym działań naprawczych wraz z przyporządkowanymi im kwotami spodziewanych efektów finansowych i tutaj jest 6 podpunktów, ja tylko jeden z tych podpunktów zacytowałem, proszę państwa piszecie kompromitujące siebie odpowiedzi, na tej sali wyliczyłem grzechy zaniechania pana starosty na kwitę 26.000.000 zł należy to powiększyć o następną kwotę ok. 5.000.000 zł, co daje kwotę na ponad 31.000.000 zł narażacie poprzez swoją nieudolność gospodarowanie majątkiem publicznym społeczeństwo, 3. proszę podać ostateczną i prawdziwą kwotę odsetek z tytułu sprzedaży długu dla Chemeko System proszę państwa dlaczego składam tę interpelację potrafię uzasadnić a wynika to z moich obaw kiedy mówicie prawdę a według mnie kłamiecie rano w południe i na wieczór a dlaczego w marcu 2015 r. w ramach interpelacji uzyskałem odpowiedź, że zobowiązania z tytułu podpisania umowy z Chemeko System przy spłacie 200.000 zł miesięcznie z czego później się wycofujecie i piszecie, że to porozumienie było niekorzystne dla Starostwa, ale o odsetkach konkretnie, odsetki docelowo będą w wysokości 2.132.000 zł w tym piśmie do wojewody piszecie, że przewidywane odsetki będą na poziomie 3.192.000 zł, na odpowiedź komisji rewizyjnej pan starosta pisze, że komisja bez kompetencji itd. wykazuje że odsetki są na poziomie 3.400.000 zł, która kwota jest prawdziwa? przeprowadziłem swoją symulację i coś takiego państwu wykażę, że żadna z tych kwot nie jest prawdziwa, ona jest znacznie większa i sięga nie 2.000.000 zł, nie 3.200.000 zł, nie 3.400.000 zł, tylko znacznie większej kwoty, proszę państwa z tytułu tzw. subrogacji, przy podpisaniu umowy z DNB opłatę prowizyjną zapłaciliście państwo 283.000 zł nie spłacając żadnego kapitału, w 2015 r. mam to potwierdzone na piśmie od pana skarbnika, odsetki z tytułu obsługi sprzedaży tego długu Chmeko System w wysokości 7.800.000 zł kosztowały budżet Starostwa 400.000 zł, do końca III kwartału 2016 r. odsetki wyniosły 287.000 zł a kapitał został spłacony tylko w wysokości 150.000 zł jak można z tego wyjść jak rata odsetek jest ok. 1.000.000 zł a kapitał tylko 150.000 zł pogrążacie to społeczeństwo w niedole, to jest ostatnie wezwanie wojewody w kontekście wprowadzenia komisarza tak mi się wydaje, proszę państwa to porozumienie z Chemeko przedłużyliście do 2029, to jest 14 lat, to daje 8.400.000 zł i dodając to do już wydanych ok. 13.000.000 zł to daje ponad 20.000.000 zł komisja rewizyjna wykazała, że ok. 19.000.000 zł.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers proszę wrócić do tematu.
radny Jan Przybylski to jest w ramach interpelacji, doprowadzacie do katastrofy finansowej, proszę o informację o kosztach poniesionych od początku w procesie odszkodowawczym z Chemeko System proszę o przedłożenie wszystkich umów zawartych z kancelariami obsługującymi to postępowanie od początku procesu do zakończenia, jak również przedstawienie kosztów związanych z obsługą tegoż postępowania sądowego , 4. proszę o informację o wynagrodzeniu brutto pani radczyni, 5. proszę o wykaz kosztów obsługi zobowiązań w rachunku bieżącym w rozbiciu wszystkich zobowiązań na kapitał i odsetki na dzień 30.11.2016 r. 6. proszę o odpowiedź jaką Zarząd udzielił na pismo wojewody, 7. proszę o informację o realizacji programu naprawczego uchwalonego 29 stycznia 2015 r. przez Radę, proszę o wnikliwą analizę analityczna i rachunkową oraz przedstawić końcowe wnioski w kontekście rachunku ekonomicznego.
radny Mirosław Żłobiński dziękuję za odpowiedź na pytanie, którego nie zadawałem, chodzi o III miejsce powiatu, kiedyś na sesji starosta powiedział, że to jest wynik działalności, czy aktywności placówek oświatowych i PCPR i moje pytanie wtedy padło: jacy ludzie, jakie instytucje przyczyniły się do tego, że powiat zajął wysokie III miejsce, ja dostałem w odpowiedzi jakiś artykuł opisujący metodologię w ogóle tego rankingu, delikatnie mówiąc to mnie nie interesuje, mnie interesuje jacy ludzie, jakie instytucje, jakie placówki tu w powiecie górowskim przyczyniły się do tego, że powiat zajął III miejsce, jeśli to jest możliwe to proszę o odpowiedź, jeśli jest to nie możliwe, to proszę powiedzieć, że my tego nie wiemy i nie będziemy wiedzieć i mam drugie pytanie, kiedyś się pytałem o działalność tego co zostało po szpitalu, tych przychodni, odpowiedź polegała na tym, że została przepisana informacja z Internetu, wiec chciałbym się ponownie zapytać, bo znowu do mnie doszły głosy i moje pytanie brzmi tak: jacy lekarze tam przyjmują, chodzi o specjalność w jakich godzinach, jeśli lekarza nie ma, jakie są kompetencje pielęgniarki w zakresie udzielania pomocy, dziękuję.
radny Andrzej Wałęga dochodzi do wielu rzeczy ze względu na pracę którą wykonuję, że podczas udzielania tej pomocy wieczornej na miejscu nie ma lekarza, wisi kartka, że lekarz jest w terenie i nikt nie wie gdzie ten lekarz jest, pani z okienka, która ewentualnie jak już ktoś jest nachalny otworzy to okienko i udzieli informacji, że w zasadzie nie wie gdzie jest lekarz, bardzo bym chciał, jak jest taka możliwość abyśmy jako Rada wystąpili z pismem do NFZ żeby w jakiś sposób to kontrolowali, bo to nie jest sytuacja jednorazowa, tylko to się powtarza i ludzie naprawdę cierpią.
radny Grzegorz Aleksander Trojanek chciałbym, aby dodatkowo uzyskać informację, gdyż to co otrzymałem w odpowiedzi jest tak enigmatyczne, że za Chiny ludowe nie jestem w stanie tego rozwikłać i prosiłbym, żeby uzyskać dodatkową informację na temat Urzędu Skarbowego, dlatego że odpowiedź jest na całą stronę, natomiast w konkluzji jest napisane: „nie należy zatem spodziewać się zmniejszenia siatki urzędów odpowiedzialnych za pobór danin, decyzja o konkretnym wykorzystaniu budynków będących w posiadaniu resortu, będą podejmowane racjonalnie, biorąc pod uwagę zarówno dobro podatników, pracowników jak i potrzeby związane z powołaniem krajowej administracji skarbowej” chciałbym wiedzieć konkretnie co z tym Urzędem Skarbowym w Górze będzie, jak on się zmieni ewentualnie, co się stanie z pracownikami, również otrzymałem odpowiedź dotycząca wycinki drzew na terenie cukrowni, ale mi chodziło przede wszystkim o to: czy ta instytucja która wycinała te drzewa miała zgodę i od kogo tę zgodę i jakie opłaty wniosła za wycinkę tych drzew, przypominam że to nie były żadne drzewa owocowe, ani ozdobne, tylko spore drzewa, przeanalizowałem sprawozdanie komisji rewizyjnej dotyczące jej działalności i szczególnie moją uwagę zwróciły wyniki z kontroli, dotyczące sprzedaży szpitala, oraz dotyczących odszkodowania dla Chemeko System, powiem szczerze, że wnioski z kontroli, włosy podniosły mi się na głowie, dlatego że one są bardzo radykalne, powiedziałbym wręcz że wydawałoby się że powinny mieć ciąg dalszy, w związku z tym moje pytanie jest takie: czy przewodniczący Rady to zalecenie pokontrolne w jakiś sposób realizuje, dotyczy to zobowiązania przewodniczącego Rady Powiatu do przygotowania uchwały w celu skierowania wyżej wymienionej sprawy do organów dochodzeniowo śledczych i jest jeszcze drugi wniosek: „zobowiązuje się przewodniczącego Rady Powiatu do przygotowania uchwały w sprawie skierowania sprawy zbycia udziałów i sprzedaży majątku PCOZ w Górze do Prokuratury” chciałbym wiedzieć czy przewodniczący podjął te zalecenia komisji rewizyjnej, proszę państwa mówimy tutaj cały czas że warto żeby każdemu człowiekowi który pracuje dla dobra społeczności z którymi współpracujemy, żeby w jakiś sposób umieć docenić to i podziękować im za dotychczasowe działania w ostatnim okresie czasu dwie osoby z terenu powiatu górowskiego które dobre 20, 30 lat kierowały bardzo ważnymi placówkami z którymi współpracujemy na co dzień z KRUS i PKO poszły na emeryturę, czy nie warto byłoby żeby tym ludziom, zaprosić ich na sesję i im podziękować.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 7
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers projekt uchwały państwo otrzymaliście, otwieram dyskusję.
radny Marek Biernacki przewodniczący komisji Budżetu i Gospodarki komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są pytania?
starosta Piotr Wołowicz jeśli chodzi o podział środków, to tak jak państwo wiecie, w trakcie roku zdarza się że cześć już z podzielonych pieniędzy nie jest wykorzystanych, dlatego też żeby tych środków nie trzeba było zwracać, zostaną przesunięte na te działania, które potrzebują nieograniczonych środków, czyli na sprzęt rehabilitacyjny, podmioty ortopedyczne, środki pomocnicze i w mniejszej kwocie na likwidację barier architektonicznych.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 14 głosów,
przeciw – 0 głosów,
wstrzymało się – 0 głosów.
Uchwała została przyjęta.

Punkt 8
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers projekt uchwały państwo otrzymaliście, otwieram dyskusję.
radna Teresa Frączkiewicz panie przewodniczący mam pytanie: które komisje zajmowały się tym tematem?
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers żadna komisja.
radny Jan Przybylski to jest obraz słabości, organizacji pracy Rady.
radny Mirosław Żłobiński chciałbym wyrazić swoje zdziwienie pewnym zapisem znajdującym się w tym projekcie programu: „miernikiem efektywności realizacji programu jest w szczególności informacja dotycząca liczby organizacji wynajmujących pomieszczenia Starostwa Powiatowego” przecież powiat, czy Starostwo ma dosyć umiarkowany wpływ na to i na tej podstawie będzie oceniana realizacja tego programu to jest jedna kwestia, uważam że nie powinno być takiego zapisu i mam pytanie do pana przewodniczącego, bo tutaj jest taki zapis, że jedną z form współpracy z organizacjami pozarządowymi jest udział przedstawicieli organizacji pozarządowych na sesjach Rady Powiatu, rozumiem że one są zapraszane, tak? czy na tej zasadzie, że każdy może przyjść?
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers proszę o odpowiedź panią sekretarz.
sekretarz powiatu Elżbieta Kwiatkowska organizacje pozarządowe nie są zapraszane.
radny Mirosław Żłobiński i jeszcze jedno pytanie do pana przewodniczącego: „przekazywanie przez organizacje pozarządowe informacji o przewidywanych lub realizowanych zadaniach sfery publicznej” czy takie informacje dotarły do pana?
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers nie widziałem.
starosta Piotr Wołowicz odniosę się do jednego punktu o którym radny Żłobiński mówił dotyczącym miernika, być może dla pana nie, dla nas jest jakimś efektem, to ile jest organizacji funkcjonujących i aktywnie działających w strukturach naszych nieruchomości, chodzi o pałacyk, bo to jest podstawa i jeśli tam wynajmują pomieszczenia 3 organizacje a w tamtym roku wynajmowało np. 15 to jest jakiś miernik ich funkcjonowania i wtedy wiemy, czy one funkcjonują w sposób właściwy, dlatego że mają takie warunki, czy też że nie mają takich warunków i taki jest sens tego zapisu.
radny Mirosław Żłobiński ale my na to nie mamy wpływu, bo jak?
starosta Piotr Wołowicz możemy im odmówić np. udzielenia takie miejsca.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 8 głosów,
przeciw – 4 głosy,
wstrzymało się – 2 głosy.
Uchwała została przyjęta.

Punkt 9
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers projekt uchwały państwo otrzymaliście, otwieram dyskusję.
radny Grzegorz Aleksander Trojanek chciałbym powiedzieć, że z przyjemnością pracował bym w komisji spraw publicznych i drogownictwa, jeśli to nie jest przeszkodą, to proszę o ujęcie mnie w tej komisji a wracając do komisji zdrowia i opieki społecznej to przypominam panu staroście, że obiecał mi, że w tej komisji będzie pracował.
starosta Piotr Wołowicz tak w momencie kiedy brakowało tam trzech osób.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers chciałbym powiedzieć, że mam jeszcze deklarację radnego Ryszarda Wawera do komisji zdrowia i opieki społecznej, proszę o dopisanie radnego do komisji.
radny Jan Przybylski proszę o dopisanie mojej skromnej osoby do komisji spraw publicznych i drogownictwa.
radna Teresa Frączkiewicz proszę radnych wpisać wg. alfabetu.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers proszę uzupełnić projekt uchwały, czy są jeszcze pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 14 głosów,
przeciw – 0 głosów,
wstrzymało się – 0 głosów.
Uchwała została przyjęta.

Punkt 10
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers projekt uchwały państwo otrzymaliście, otwieram dyskusję.
starosta Piotr Wołowicz proszę o skorygowanie błędu który jest w § 1 a mianowicie Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego z 2002 r. a nie jak jest z 2001 r.
radny Jan Przybylski chciałbym wiedzieć, co jest podłożem zmiany w statucie w kontekście zmniejszenia członków zarządu z 4 osób do 3 osób?
radny Grzegorz Aleksander Trojanek mam pytanie: czy zmiany w statucie nie powinny być przedyskutowane na posiedzeniach komisji w tym komisji statutowej i rewizyjnej?
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers w projekcie uchwały pisze o oszczędnościach.
radny Jan Przybylski jakie to będą oszczędności, to jest kpina to co pan mówi.
radny Kazimierz Bogucki nie bardzo wierzę w to uzasadnienie, że będą oszczędności, dobrze byłoby, abyśmy wcześniej porozmawiali o tym na komisjach, mam inną propozycję, zostawmy ten skład osobowy i jeśli radny Wawer rezygnuje z tej funkcji, to ja mam kandydata na te funkcję i zgłaszam radnego Jana Przybylskiego.
starosta Piotr Wołowicz taki wniosek, który pan składa tylko i wyłącznie świadczy o braku znajomości statutu, bo gdyby pan znał statut, to by pan wiedział, że kompetencją do zgłaszania kandydatów do zarządu, to jest kompetencja starosty.
radny Jan Przybylski czy pan panie starosto obawia się demokracji, że byłby potencjalnie ktoś, kto by inaczej spoglądał na finanse publiczne, na uzdrowienie finansów publicznych a nie pogłębianie długów, ja w zakresie finansów publicznych jestem merytorycznie przygotowany w 100% i mówił bym racjonalnie, tak jak na sesji.
starosta Piotr Wołowicz swego czasu podejmowaliśmy z panem dyskusję, argumenty, które pan wysuwa się nie zmieniają i żadne argumenty nie są do przyjęcia, ale jak pan wie trzymamy się pewnych reguł a statut jasno mówi, kto ma takie prawo zgłaszania.
radny Jan Przybylski te reguły wyznaczone przez państwa są proste, czym gorzej tym lepiej dla nas, kasa i koryto was łączy.
radny Grzegorz Aleksander Trojanek rozumiem, że to był wniosek złożony przez radnego Boguckiego do starosty, żeby starosta rozpatrzył ewentualnie, więc tutaj nie było złamania żadnego statutu, rozumiem że przewodniczący Zarządu po rozpatrzeniu powie swoje zdanie.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 8 głosów,
przeciw – 5 głosów,
wstrzymało się – 1 głos.
Uchwała została przyjęta.

Punkt 11
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers projekt uchwały państwo otrzymaliście, otwieram dyskusję.
radny Marek Biernacki przewodniczący komisji Budżetu i Gospodarki komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers otwieram dyskusję.
starosta Piotr Wołowicz jest to uchwała, która co roku jest przyjmowana ze wzglądu na to, że ona obowiązuje w okresie rocznym, czyli do końca grudnia danego roku i na następny rok 2017 należy przyjąć nową uchwałę dostosowująca oczywiście do stawek, które wynikają z obwieszczenia Ministra Finansów i te stawki, które państwo macie w załączniku zaproponowane to maksymalne stawki i ta uchwała jest realizowana w ciągu roku w sposób bez kolizyjny, bez problemowy, zdarzają się takie przypadki, ale nie ma ich dużo.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 13 głosów,
przeciw – 0 głosów,
wstrzymało się – 0 głosów.
Uchwała została przyjęta.
radny Grzegorz Aleksander Trojanek nie brał udziału w głosowaniu.

Punkt 12
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers projekt uchwały państwo otrzymaliście, otwieram dyskusję.
radny Grzegorz Aleksander Trojanek chciałbym zgłosić dwa wnioski do planu pracy komisji rewizyjnej na 2017 r. 1. Analiza działań powiatu w sprawie rozwoju i remontów dróg na terenie powiatu górowskiego. 2. Jak wywiązujemy się jako samorząd powiatowy w dbałości o opiekę zdrowotną mieszkańców.
radny Jan Przybylski uważam, że ten drugi punkt zasadnym byłoby, aby zajęła się tym dzisiaj powołana komisja a nie komisja rewizyjna.
wicestarosta Paweł Niedźwiedź pierwszym punktem powinna zająć się komisja zdrowia i opieki społecznej.
radny Grzegorz Aleksander Trojanek będą o tym myślał.
radny Andrzej Wałęga może komisje, które powstały na początek zajmą się tym problemem a wyniki działań tych komisji będą przekazane komisji rewizyjnej i wtedy działając na dokumentach, które komisje wypracują, będzie można podjąć decyzję, czy komisja rewizyjna ma się tym zająć i będzie miała już szczegółowe materiały.
radny Grzegorz Aleksander Trojanek jeszcze myślę, proszę o 10 min. przerwy.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers ogłaszam 10 min. przerwy.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers po przerwie wznowił obrady.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers jaka jest decyzja pana radnego?
radny Grzegorz Aleksander Trojanek dobrze zgadzam się.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania do projektu uchwały? Nie widzę. Przystąpmy do głosowania.
Głosowanie za przyjęciem uchwały:
za – 13 głosów,
przeciw – 0 głosów,
wstrzymało się – 1 głos.
Uchwała została przyjęta.

Punkt 13
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers informację państwo otrzymaliście, otwieram dyskusję.
radna Teresa Frączkiewicz na komisji oświaty wspominałam o tym i chciałam tylko zwrócić uwagę, że po raz kolejny pełną informację o realizacji zadań oświatowych otrzymaliśmy po terminie, obowiązującym terminem jest 31 października, mam nadzieję że w przyszłym roku ten termin zostanie zachowany.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 14
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers sprawozdanie państwo otrzymaliście, otwieram dyskusję.
radny Mirosław Żłobiński mam pytanie do przewodniczącego komisji budżetu i gospodarki pana Marka Biernackiego w planie pracy komisji na pierwsze półrocze 2016 r. był taki punkt: Informacja z wykonania dochodów i wydatków za 2015 r. w DPS we Wronińcu w tym sprawozdaniu, które otrzymaliśmy przed sesją nie ma ani słowa na ten temat.
radny Marek Biernacki faktycznie do tej pory tym tematem się nie zajmowaliśmy, jeśli jest taka propozycja możemy to wprowadzić na przyszły rok.
radny Mirosław Żłobiński w sprawozdaniu tego nie ma.
radny Marek Biernacki nie zajmowaliśmy się tym tematem dlatego nie ma.
radny Mirosław Żłobiński mam jeszcze pytanie do pani radczyni, bo tutaj w sprawozdaniu z komisji rewizyjnej jest bardzo treściwie przedstawiona sprawa skargi Macieja Witkowskiego na bezczynność starosty górowskiego i moje pytanie jest takie: czy starosta musi rozmawiać z dziennikarzem, czy może odmówić, czy jest jakaś podstawa prawna na to?
radca prawny Renata Torz są takie sytuacje, że pan starosta, czy każdy może odmówić udzielenia wywiadu, odpowiem panu na to pytanie na piśmie.
radny Mirosław Żłobiński dobrze, dla ułatwienia starosta poinformował, że to będzie program dotyczący różnych absurdów, miedzy innymi, on to potraktował, że tym absurdem jest że nie mamy w Górze szpitala, na temat zamknięcia szpitala i pan starosta w związku z tym że on o absurdach nie będzie rozmawiał, odmówił, to dla ułatwienia jak pani będzie udzielać odpowiedzi.
starosta Piotr Wołowicz pan tutaj powtarza rzeczy, które są nie prawdziwe.
radny Mirosław Żłobiński przepraszam z protokołu.
starosta Piotr Wołowicz to są wyrwane rzeczy z kontekstu, nie chciałby pan usłyszeć słów tego pan, jak one brzmiały w stosunku do tego tematu i to nie było powiedziane tak jak to pan przedstawia, że pan dziennikarz chciał rozmawiać w sprawie szpitala itd. tylko najpierw było to poprzedzone kilkoma epitetami i nie było mowy o żadnym szpitalu, zupełnie było o czymś innym mowa a nie o szpitalu, dlatego proszę nie wyrywać pewnych rzeczy z kontekstu, bo to są nie prawdziwe informacje.
radny Mirosław Żłobiński panie starosto, ja to cytowałem z protokołu nr 5 komisji rewizyjnej.
starosta Piotr Wołowicz to nie był faktyczny przebieg rozmowy.

W tym momencie salę obrad opuściła radna Teresa Frączkiewicz. Aktualna ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 13.

radny Grzegorz Aleksander Trojanek sądzę, że przewodniczący komisji rewizyjnej nie popełnił żadnego błędu i niech państwo przeczytają dokładnie wniosek, który był sformułowany przez komisję rewizyjną, on mówi, że zobowiązuje przewodniczącego Rady do przegotowania uchwały w sprawie skierowania sprawy zbycia udziałów i sprzedaży majątku PCOZ w Górze do prokuratury a my, komisja rewizyjna podjęłaby tą treść, to samo dotyczy Chemeko System i tak mi się to wydaje, ja przypominam sprawę z Rady Miejskiej gdzie była podobna sytuacja zostało sformułowane przez przewodniczącego Rady projekt uchwały i ten projekt uchwały został przyjęty i wysłany do prokuratury a później do sądu, także uważam że bardzo rozsądnie podeszli do tej sprawy i nie rozumiem dlaczego miałoby być inaczej, dlatego pytałem co z tymi wnioskami czy przewodniczący odrzucił je, czy powiedział, że nie będę przygotowywał.
radny Jan Przybylski z panią radczynią w ogóle się nie zgodzę, ja temat szerzej rozwinę przy omówieniu pracy komisji rewizyjnej, pracami Rady kieruje i organizuje pracę poszczególnych komisji przewodniczący Rady a w jego imieniu poszczególni przewodniczący komisji, czy komuś się podoba, czy nie, tak jest, czym innym jest to co pani w pierwszej części swojego wywodu zrobiła, wysłanie zawiadomienia do prokuratury a czym innym jest to co komisja wnioskuje w jednej i drugiej sprawie a komisja wnioskuje o przygotowanie uchwały i tutaj jest pełna pod względem prawnym sugestia komisji i w kontekście przewodniczący i to przewodniczący pomaga radnym i na panu to ciąży, niestety panie przewodniczący przygotowanie i ja tego nie odpuszczę i pan odpisuje brednie, bo pan do pana Andrzeja jak jeszcze był przewodniczącym komisji niekompetentną odpowiedź udzielił, bo pan w kontekście tego zagadnienia udzielił odpowiedzi dla pana Andrzeja że komisja rewizyjna jest organem Rady i informuje pana że komisja nie jest organem Rady, proszę mi wskazać podstawę prawną w oparciu, że komisja jest organem rady.
radny Mirosław Żłobiński mam pytanie do pana przewodniczącego, tutaj radczyni mówiła, że pan nie może, albo ma trudności z podjęciem decyzji, bo jest gorzej zorientowany niż członkowie komisji rewizyjnej, czy pan się zgłaszał o jakieś dodatkowe informacje, przed podjęciem decyzji, że nie należy skierować sprawy do prokuratury?
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers tak jak pani radczyni powiedziała kto kol wiek podjął informacje o tej sprawie ma obowiązek powiadomić.
radny Jan Przybylski pani radczyni mówiła o dwóch rzeczach o zawiadomieniu a we wniosku jest o przygotowaniu uchwały to są dwa różne zagadnienia.
radny Andrzej Wałęga ponieważ pierwsze półrocze było kiedy jeszcze byłem przewodniczącym komisji rewizyjnej, więc powiem państwu na czym polegały prace komisji rewizyjnej, może zacznijmy od tego, że te kontrole i te wnioski z tych dwóch kontroli zostały skierowane do pana przewodniczącego Rady z prostego powodu, tak jak tutaj powiedziała pani radczyni, ja również jako osoba, która zapoznawała się z materiałami na prośbę i po zatwierdzeniu planu pracy Rady, komisja przeprowadzała kontrolę, były to wyznaczone osoby i ja zapoznawałem się z materiałami dotyczącymi odpowiednich kontroli i tak jak pani radczyni tutaj wspomniała, ja również nie jestem sędzią i nie potrafię ocenić, czy ten materiał jest na tyle ważny, że ja mogę to skierować do prokuratury, czy być możnie nie, uważam że nie jestem osobą kompetentną do podejmowania takich decyzji i dlatego zwracałem się do przewodniczącego Rady, po to żeby wszyscy radni zostali jako Rada powiadomieni o pracach komisji rewizyjnej o wnioskach jakie komisja rewizyjna wysunęła i aby wszyscy radni podjęli decyzję, czy kontrole których dokonała komisja rewizyjna na wniosek Rady, bo tak to wygląda i czy wnioski są zasadne, czy nie, bo to Rada mogła przygotowanie tej uchwały odrzucić, bądź zaakceptować po zapoznaniu się z dokumentami pokontrolnymi komisji rewizyjnej i takie były moje intencje, ja nie wskazywałem nikomu żadnej winy, żadnych przesłanek, że tak ma być, tylko sprawy pokontrolne nie były jednoznaczne, że wszystko jest w porządku, lub nie jest w porządku i chciałem aby się wszyscy z tymi materiałami zapoznali i żeby wszyscy podjęli decyzję w tej sprawie.

W tym momencie salę obrad opuścił radny Grzegorz Aleksander Trojanek. Aktualna ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 12.
radny Ryszard Wawer pozwolę sobie nie zgodzić się ze stanowiskiem radnego Przybylskiego i radnego Wałęgi dlatego, że oczywiście przygotować uchwałę można byłoby, przewodniczący mógłby przygotować uchwałę, tylko co to tak naprawdę zmienia, jeśli ta uchwała zostałaby przez Radę została odrzucona, to istnieje wtedy popełnienie podejrzenia przestępstwa, czy nie istnieje to podejrzenie, czyli podjęlibyśmy jakąś decyzję „polityczną” tak za sąd, czy jakąkolwiek, więc to w ogóle nie ma żadnego uzasadnienia moim zdaniem, mam jeszcze pytanie do pani radczyni, wszyscy ten temat odsuwają i nikt nie chce wziąć odpowiedzialności za to, czy ten co podejrzewa, czy wie o popełnieniu przestępstwa, nie zgłaszając tego przestępstwa, czy popełnia jakieś wykroczenie, czy przestępstwo?
radca prawny Renata Torz jest to społeczny obywatelski obowiązek.
radny Ryszard Wawer czyli rozumiem, że w takiej sytuacji ja mam takie wrażenie, że nie bardzo wiadomo co chcemy, co komisja rewizyjna chce zgłosić, są jakieś wnioski komisji rewizyjnej, to jeśli państwo przedstawiciele komisji rewizyjnej, czy ktokolwiek inny, to nie musi być przedstawicie komisji rewizyjnej, może sformułować wniosek do prokuratury, że jego zdaniem zostało popełnione przestępstwo, bo to, to, to jakieś konkrety, natomiast w tej sytuacji w której mamy wnioski z komisji rewizyjnej, ja nie znając sprawy to są wnioski bardzo ogólnikowe, które w ogóle nie wskazują na to, że przestępstwo mogło zostać popełnione, mam wrażenie, że od kiedy wnioski zostały sformułowane, że nikt nie chce za to wziąć odpowiedzialności, podejrzewam że dlatego, że ten co skierowałby zawiadomienie do prokuratury musiałby prawdopodobnie uzupełniać ten wniosek, stawiać się do prokuratury na złożenie wyjaśnień, skonkretyzować to wszystko po to żeby prokuratura mogła podjąć konkretne działania i ewentualnie zdecydować o tym czy wszcząć postępowanie, czy nie, uważam że przygotowanie uchwały przez przewodniczącego w takiej sytuacji mijałoby się z celem, bo po odrzuceniu tej uchwały, jeśli byłaby taka decyzja radnych, spotkalibyśmy się znowu z takim zarzutem, że chronimy swoje stołki, chronimy nie wiadomo czego, jakiegoś przestępstwa, które zostało popełnione o którym w ogóle nie wiemy, czy tak faktycznie było, czy nie było, także jeśli ktoś z państwa uważa, że przestępstwo zostało popełnione, że istnieją istotne przesłanki ku temu, żeby takie zawiadomienie do prokuratury złożyć to każdy to może zrobić bez względu na to czy uchwała zostanie zgłoszona czy nie, czy zostanie przegłosowana za, czy przeciw, to nie ma tutaj żadnego znaczenia i myślę, że wszyscy państwo doskonale o tym wiecie, tylko nikt nie chce podjąć tego kroku żeby ten wniosek do prokuratury złożyć.
radny Kazimierz Bogucki nie zgadzam się z przedmówcą z tego względu, że w sformułowaniu komisji rewizyjnej było zasadnicze słowo: „zobowiązuję przewodniczącego do” czyli ja rozumiem to w ten sposób, że jeśli komisja wypracowała jakieś spostrzeżenia to zobowiązuje tego który nas reprezentuje na zewnątrz, czyli pana przewodniczącego do zajęcia się dana sprawą, na potwierdzenie tego faktu, że tak być powinno, przypominam sobie sytuację z poprzednich kadencji Rady, kiedy my jako radni zgłaszaliśmy do Prokuratury Rejonowej w Głogowie, Prokuratura na nasz wniosek jak byliśmy przesłuchiwani w Lubinie zagubiła akta i tutaj pan prokurator będąc obecny na sesji Rady Powiatu stwierdził jednoznacznie że gdyby przewodniczący Rady złożył taki wniosek to pewnie byśmy się tym zajęli, więc jak jest słowo zobowiązuje, to pan przewodniczący powinien się tym tematem zająć w sytuacji, gdy pan tego nie czyni, wtedy uważam, że wraca to do komisji rewizyjnej i wtedy komisja rewizyjna może zgłaszać następne wnioski.
wicestarosta Paweł Niedźwiedź dwie kadencje temu zgłaszaliśmy taki wniosek z panem jako komisja rewizyjna i później jeździliśmy na przesłuchania
radny Jan Przybylski autorem tego wniosku moja osoba była i z wywodem radnego Wawera w ogóle się nie zgadzam, to jest utopia to co pan opowiada, jak pan nie wie, że 3.700.000 zł nigdy nie wpłynie ze sprzedaży szpitala do budżetu, to nie zabezpieczono należytego interesu społecznego, jeśli chodzi o sprawozdanie z działalności Rady Powiatu na drugiej stronie sprawozdania jest cały katalog rozpisany kolegium RIO we Wrocławiu przesłało uchwałę nr 110/2015 z dnia 30 grudnia 2015 r. w sprawie stwierdzenia nieważności uchwały Rady Powiatu Górowskiego a dnia 30 listopada 2015 r. itd. następne kolegium RIO we Wrocławiu przesłało uchwałę nr 17/2016 z dnia 3 lutego 2016 r. w sprawie stwierdzenia nieważności uchwały Rady Powiatu Górowskiego itd. 7 po kolei uchwał w kontekście uchylenia uchwał Rady Powiatu Górowskiego w sprawach budżetowych, proszę państwa to świadczy o niechlujności pracy Zarządu, brak należytego nadzoru korygowania poczynań prawnych i zastanówcie się w którym kierunku idziecie, działacie na niekorzyść społeczeństwa.
radny Ryszard Wawer mam prośbę do radnego Przybylskiego, jest tutaj odpowiednie audytorium, żeby pan ogłosił prawomocny wyrok jeszcze na tej sali.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 15
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers sprawozdanie państwo otrzymaliście, otwieram dyskusję.
radny Jan Przybylski komisja rewizyjna przy moim udziale, spotykała się kilkakrotnie i pierwszym z punktów, czy tematów, była kontrola sprzedaży udziałów szpitala, spółki PCZ dla innego podmiotu, proszę państwa końcowe wnioski są zawarte, one są prawdziwe, potwierdzone faktami, w czasie obrad tej komisji na sali zjawił się pracownik z określonymi dokumentami w tym przedmiocie, pracownik Starostwa pan Skoczylas, proszę państwa nikt go o nic nie pytał a on mówi, że na te dokumenty jest nadana klauzula poufności, ja to odebrałem w pierwszym momencie jako utrudnianie przeprowadzenia kontroli, ale po cierpliwym wysłuchaniu tegoż pana, poprosiłem go aby okazał zarządzenie, czy tez decyzję osoby upoważnionej która nadała klauzulę poufności na te dokumenty, zatrwożył się, poprosiłem aby mi szybko przyniósł, przyszedł po chwili i mówi że nie ma takiego dokumentu, nie ma klauzuli poufności o czym to świadczy, że ten pracownik jest niekompetentny i tak firmuje pana starostę, proszę państwa sprzedaż szpitala, rozłożenie na raty, z czego wynika rozłożenie na 8 rat, pan panie starosto później w wyjaśnieniach pisał nie prawdziwe rzeczy, pouczał pana komisję, odsyłając do uchwały a uchwała nie mówi o tym, o rozłożeniu na raty, nigdzie takiego zapisu nie ma, zacytuję panu uchwałę na którą się pan powołuje: udziały mogą być zbyte w trybie przetargu publicznego a w przypadku bezskuteczności przetargu w trybie rokowań na podstawie publicznego zaproszenia, nic się nie mówi o rozłożeniu na raty, to jest właśnie pokłosie, że przy rozłożeniu tej kwoty ok. 5.002.919 zł, za każdy udział 241 zł ta firma nigdy nie wywiązywała się z należytego wywiązania się z warunków umowy i należytej obsługi obywatela w kontekście zdrowotności, nigdy, z tego tytułu doprowadzono do ubytku w budżecie 3.750.000 zł i ta kwota nigdy tutaj nie wpłynie, spółka ogłosiła upadłość a majątek ten jest w xxxx któryś rękach, proszę państwa starosta w tych swoich wypocinach.
starosta Piotr Wołowicz panie przewodniczący ja po raz ostatni zwracam uwagę.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers proszę szanować osoby.
radny Jan Przybylski mam prawo wyrażać swoje zdanie, proszę państwa komisja dostrzegła że jakaś firma doradcza była której zapłacono 43.000 zł netto, wyłoniona w jakiś tam okolicznościach z rekomendacji wykładowcy Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu pana dr Kachniarza, który wcześniej opracowywał jakiś program naprawczy dla szpitala i po mimo tego programu naprawczego szpital dalej tonął w długach, gdy zapytałem pana Skoczylasa w którym kierunku zmierzało doradztwo tej firmy, on powiedział, że on nic nie wie, bo to po za nim się odbywało a przypominam państwu, że pan Skoczylas był sekretarzem tegoż zespołu, który wyłaniał oferenta w tym przetargu, jak sekretarz nie mógłby być wtajemniczony w sposób wyłaniania takich, czy takich ofert, jest to dla mnie nie do przyjęcia w związku z tym komisja rewizyjna sprecyzowała kilka wniosków i końcowy wniosek, to taki który we wcześniejszym etapie był dyskutowany tutaj i on zobowiązuje pana przewodniczącego do przygotowania uchwały w sprawie skierowania sprawy i dalej to podtrzymuję i oczekuję, że pan to dopełni a jak nie, to ja podejmę inne działania, przygotowanie uchwały leży w pańskiej gestii, proszę państwa z radnym Wałęgą przeprowadziliśmy kontrolę w kontekście wykonania przez Zarząd wyroku Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu z dnia 6 marca 2012 r. na kwotę, za niekompetencje pracownika Starostwa, bo wydanie pozwolenia, cofniecie i to rodziło skutki finansowe, ten pracownik jest zadowolony, pan starosta być może też jako pracodawca jest zadowolony, ale to podatnika bezpośrednio naraziło na kwotę 10.489.564,04 zł co na to się składa, składają się na to odsetki i należność główna i tutaj zaczyna się piramida finansowa stworzona przez członków Zarządu, którzy podpisali najpierw porozumienie z Chemeko, że będą spłacać po 200.000 zł miesięcznie do 2019 r. oprocentowanie ustalono na 13% w skali roku, następnie po około dwóch latach koszty operacji spłaty wynosiły ponad 5.000.000 zł a odsetki zasądzone w wysokości 5.000.000 zł spadły o 2.700.000 zł a 2.300.000 zł to są koszty manipulacyjne które podatnik za niekompetencje pracownika, nieudolność Zarządu musiał ponieść, ale Chemeko nie było zadowolone z tego i sprzedało pozostały dług w wysokości ok. 7.800.000 zł dla firmy windykacyjnej Magellan z Łodzi, przestraszył się Zarząd komornika i sprzedali dług dla banku DNB w tej sytuacji Magellan skasował koszty z DNB bankiem podpisano bardzo niekorzystne porozumienie na spłatę zobowiązań w tym porozumieniu, które państwo podpisaliście w późniejszych opracowaniach na sesje, które radni otrzymują, piszecie państwo coś takiego: „brak możliwości natychmiastowej spłaty zasądzonej w procesie trwającym od 2002 r. kwoty odszkodowania wraz odsetkami wynoszący na dzień 7 marca 2012 r. łącznie 10.486.000 zł zmusiło powiat do podpisania niekorzystnego porozumienia o rozłożeniu na raty całkowitej spłaty”, ja pod tym cytatem się nie podpisałem, tylko podpisał się pana starosta, pan starosta w wyjaśnieniach się rozmija z faktami, rozmija się z kosztami operacyjnymi, manipulacyjnymi, w ramach interpelacji zawsze pytam, co kwartał o zobowiązania w rachunku bieżącym i z tego mam podgląd ile co kosztuje w wyniku obsługi zobowiązań i twierdzę panie Andrzeju, że ta kwota uroście do ok. 25.000.000 zł parząc na całość postępowania, handlu zobowiązaniami w Starostwie w Górze w kontekście wyroku sądowego Chemeko System jak najbardziej zasadne było przygotowanie wniosku zobowiązującego pana, panie przewodniczący do przygotowania projektu uchwały w kontekście skierowania sprawy do organów dochodzeniowo śledczych, jeśli się nie doczekam podejmę inne czynności prawne w kontekście pana osoby konkretnie, żeby była jasność a te operacje, które państwo dokonują na społeczeństwie, bo społeczeństwo jest podatnikami, to jest nie dopuszczalne, to jest karygodne, który państwo uchwaliliście jakiś program naprawczy, to jest opowieść, która wytwarza następne koszty finansowe dla podatnika ziemi górowskiej, podtrzymuję ten wniosek końcowy i nie będę cytował odpowiedzi, wyjaśnienia pana starosty do protokołu kontroli przeprowadzonej w dniach 6 kwiecień do 13 maja, bo one nie mają się nijak z rzeczywistością.
starosta Piotr Wołowicz jedno zdanie sprostowania do tych pozostających „nijak z rzeczywistością”, wie pan to jest taki klasyczny syndrom wyparcia, jeśli pan czegoś nie chce wiedzieć, to pan udaje, że to jest nieprawdziwe, oczywiście można w takim stanie tkwić, bo to jest bardzo wygodne tylko w pewnym momencie robi się to groteskowe i śmieszne, na te wszystkie absurdy, które pan sformułował w tej komisji odpowiedziałem jasno, precyzyjnie, punktując każdy pana wywód i to też jest zastanawiające, że tych moich uwag nie ma nigdzie, ani w sprawozdaniu żadnym, ani w żadnych innych kwestiach np. pana wniosku itd. natomiast to co pan sformułował, to wynika z totalnej niewiedzy, pan po prostu nie rozumie co pan czyta, bo jeśli pan odnosi się w rokowaniach do uchwały o sprzedaży udziałów i łączy te dwie rzeczy, bo tak panu pasuje, że w uchwale dotyczącej sprzedaży udziałów w ramach normalnego przetargu jest mowa o dwóch ratach a pan to odnosi do rokowań, gdzie nie ma mowy o żadnych ratach, to wie pan, pan sobie stwarza taki obraz takiej rzeczywistości, która pasuje do pana teorii i pan w tym żyje, może pan żyć, tylko tak się składa, że nikt więcej tej teorii nie potwierdza i szkoda tylko, że w tych wnioskach, które pan formułuje do pana przewodniczącego zobowiązując go, nie wiadomo na jakiej podstawie prawnej, jakoś nie podał pan podstawy prawnej, gdzie zespół kontrolny, nie komisja rewizyjna, zobowiązuje przewodniczącego Rady do czegokolwiek, jakoś nie zawarł pan tych odpowiedzi których ja udzieliłem na te absurdy, które państwo w pracy tego zespołu kontrolnego wysuwali i tak jak powiedział radny Wawer, ogólne nic nie mówiące, bez żadnych dowodów, przypuszczenia pana i wyłącznie oceny, tylko w rzeczywistości to się nie sprawdza.
radny Jan Przybylski pan mówi to co panu wygodne, na daną chwilę a w ślad za tym co wypowiedziałem, to idzie najlepiej rachunek ekonomiczny powiatu i w ślad za tym, że do budżetu nie wpłynęło 625.000 zł wydłużyliście termin spłaty z 2025 do 2029, co pociąga następne skutki, bo każde zobowiązanie wyciągnięte w czasie skutkuje większymi kosztami, na jakiej podstawie rozłożyliście na 8 rat, nie ma żadnego aktu prawnego, mówi pan to co panu wygodne na dana chwilę, żeby tkwić tylko przy stanowisku pana starosty, pozbawiliście publicznej opieki zdrowotnej mieszkańców, tak samo z Chemeko, jeszcze większy przekręt jest powiedziałem na tej sali, handlujecie wierzytelnościami a w Warszawie nieruchomościami, ale skutek jest ten sam, opłakany dla społeczeństwa.
radny Ryszard Wawer panie radny Przybylski, niech pan powie kto ten przekręt dokonał, bo słyszymy, że jest jakiś przekręt, ale nie słyszymy kto go zrobił, niech pan powie z imienia i nazwiska kto dokonał przekrętu na Chemeko słuchamy.
Radny Jan Przybylski czy pan naprawdę wyciąga wnioski z licznych wypowiedzi, czy pan nie wyciąga a kto podpisał porozumienie o sprzedaży długu, pan jako członek Zarządu również tam podpisywał to porozumienie z Chemeko o sprzedaży długu, rozciągnięcie w czasie, które jest bardzo niekorzystne.
radny Ryszard Wawer niech pan powie z imienia i nazwiska.
radny Jan Przybylski przepraszam cały Zarząd.
radny Ryszard Wawer kto?
radny Jan Przybylski Wawer Ryszard, Niedźwiedź Paweł, Wołowicz Piotr, Grabarz Marlena.
radny Ryszard Wawer proszę, aby pan sprecyzował, czy ja dokonałem przekrętu, ja Ryszard Wawer dokonałem przekrętu, proszę powiedzieć tak, czy nie?
radny Jan Przybylski pan się dopytywał kto? od przekrętu jest ktoś inny.
radny Ryszard Wawer jak zwykle, niech się pan obejrzy za siebie, wszyscy się z pana śmieją.
radny Jan Przybylski wy jesteście śmieszni.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers proszę sprecyzować odpowiedź.
starosta Piotr Wołowicz niech pan powie wszystkim, kto handluje długami, kto robi przekręty, imię i nazwisko.
radny Jan Przybylski ja wyraźnie powiedziałem nazwiska, kto podpisał porozumienie.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 16
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers odpowiedzi na interpelacje i zapytania, bardzo proszę.
starosta Piotr Wołowicz odpowiemy na piśmie.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są pytania, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 17
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers wolne głosy i wnioski, otwieram dyskusję.
radny Mirosław Żłobiński zostałem zaskoczony słowami starosty, że protokół nie odzwierciedla toku rozmów, czy całej tej sprawy i w związku z tym mam apel do osób odpowiedzialnych za sporządzanie tych protokołów, żeby bardziej się przyłożyli, bo już raz byłem zaskoczony, że fragmentów przebiegu sesji nie było w protokole a teraz okazuje się, że podobna sytuacja jest z protokołami komisji rewizyjnej, więc mój apel jest taki, aby przypiłować tego, żeby to było zgodne z prawdą i mam jeszcze druga kwestię, razem z panem Trojankiem składaliśmy wniosek o nagrodę dla jednej osoby, ta osoba oczywiście nagrody starosty nie dostała, ja mam pytanie do starosty: czy jakąś odpowiedź na ten wniosek dostaniemy?
starosta Piotr Wołowicz nie ma problemu, ja mogę panu odpowiedzieć dzisiaj.
radny Mirosław Żłobiński może być dzisiaj.
starosta Piotr Wołowicz ten wniosek został złożony w niewłaściwym trybie, nie ma takiego trybu składania wniosku o nagrodę starosty jaki panowie żeście złożyli.
radny Mirosław Żłobiński czyli za późno?
starosta Piotr Wołowicz po pierwsze za późno a po drugie nie ten podmiot.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania?
przedstawiciel Gminy Niechlów Paweł Wróblewski chciałbym zabrać głos w imieniu mieszkańców gminy Niechlów w związku z jakością dróg powiatowych na terenie naszej gminy, proszę państwa ostatni raz kiedy drogi powiatowe były lepione, umożliwiając mieszkańcom przejazd do pracy do szkół, było to wiosną tego roku i te drogi po zalepieniu w czerwcu wyglądały już jak przed zalepieniem, czyli pojawiły się te same ogromne i głębokie dziury, które uniemożliwiają wręcz jazdę samochodem, lub innymi środkami transportu stwarzając ogromne zagrożenie dla zdrowia i życia mieszkańców, ta sytuacja powtarza się od kilku lat, te drogi są w katastrofalnym stanie miedzy innymi droga Siciny – Wioska, czy Łękanów – Niechlów i inne, mieszkańcy gminy Niechlów są tak mocno zdesperowani w tej sprawie, że wystosowali pismo do Zarządu Powiatu Górowskiego na ręce pana starosty, już nie z prośbą o interwencję, ale domagają się interwencji w tej sprawie i to interwencji natychmiastowej, ponieważ uważają, że niektóre z dróg powiatowych są w takim stanie, że wręcz powinny być zamknięte, nie da się po nich jeździć już normalnie na potwierdzenie tego faktu, że mieszkańcy gminy Niechlów za pośrednictwem swoich radnych, sołtysów i wielu innych osób zebrali podpisy pod pismem, które tutaj przywiozłem, tych podpisów w ciągu półtora dnia zebrano w liczbie 553, chciałbym to pismo złożyć na ręce pana starosty wraz z tymi podpisami i stwierdzić, że nastoje są takie proszę państwa w tej chwili po paru latach borykania się z tym drogami na terenie gminy Niechlów, że mieszkańcy zapowiadają, że jeśli to pismo i ten apel, nie podejdziecie do tego poważnie to w drodze demokratycznej będą występować z dalszymi krokami co do Rady Powiatu i Zarządu Powiatu, dlatego pismo to przekazuję panu staroście, również do wiadomości wojewody dolnośląskiego.
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są pytania, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 18
przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers zamknął obrady XV sesji Rady Powiatu Górowskiego.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:
Anna Michalska
Inspektor




Plik do pobrania: sesja_29.11.2016_r.pdf



MAPA STRONY NEWSLETTER NAPISZ DO STAROSTWA KANAŁ RSS LOGOWANIE
Serwis internetowy prowadzi: Starostwo Powiatowe w Górze, 56-200 Góra, ul. Mickiewicza 1, Tel. 65/544 39 00, faks 65/543 35 11, e-mail:sekretariat@powiatgora.pl Polityka prywatności. Serwis używa ciasteczek-cookies aby zapamiętać otwartą sesję i ewentualne dane o logowaniu. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Serwis nie zapisuje ciasteczek-cookies do profilowania reklam lub śledzenia użytkownika. Polityka prywatności.